NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Śląskie: Rok 2015 był rokiem stabilizacji dla przewoźnika

| Rynek-Kolejowy.pl 05.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-05 09:51:10 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl

Gubernator Kalifornii
Super, że się tak nad sobą zachwycacie, ale czas najwyższy zakasać rękawy i wziąć się wreszcie do roboty:
- bilet wspólny na komunikację zbiorową na wzór biletu warszawskiego
- znacznie pojemniejsze składy szczególnie na najbardziej obciążonych trasach i oczywiście większa częstotliwość
- integracja rozkładowa z KZKGOP, która wyeliminuje konkurencję, a zapewni wzajemne uzupełnianie się ofert!!!
- innowacyjne podejście do siatki połączeń i zmiana pozycji przystanków kolejowych, która na chwilę obecną jest po prostu archaiczna!!!
-
2016-01-05 10:24:02 Autor: gość
---.dynamic.mm.pl
Ciekawe jaka frekwencja w tych ks czestochowa-lubliniec...z pewnością jest optymistycznie
2016-01-05 10:27:18 Autor: Rafaelllo
---.play-internet.pl
@Gubernator
Dodałbym do tego integracje np. MZK Bielsko-Biała (ostatni pociąg z Katowic przyjeżdża 3minuty po odjeździe autobusów nocnych), MPK (chyba?) Częstochowa oraz Myszków. Duże miasta, duże węzły kolejowe, które powinny być skomunikowane z miastem, chociażby po godzinie 21. Tu nie trzeba integracji biletowej, wystarczy sam rozkład jazdy. Co do KZK GOP już dawno powinno być ja w Warszawie - wspolny bilet. Oraz przywrócić połaczenia do Szczyrku, które gdy zaczęły cieszyć się powodzeniem zostały zawieszone (brak reklamy)
2016-01-05 10:29:59 Autor: Pio89
---.adsl.inetia.pl
Żeby Cz-wa - Lubliniec zaczęło wozić ludzi to pociągi muszą jeździć do Opola, w obecnym kształcie to nie ma sensu. Jechałem tą trasą dwa razy: raz byłem sam w pociągu na całej trasie, raz było nas pięć osób (nikt nie wsiadł/nie wysiadł po drodze).
2016-01-05 12:39:25 Autor: Pito69
---.free.aero2.net.pl
a kto ci pojedzie z ciemnej góry do Opola KŚami jak masz do wyboru Pendolino, EIC czy TLK ? Pomyśl zanim coś tu skrobniesz.
2016-01-05 12:49:34 Autor: Pio89
---.adsl.inetia.pl
Pojadą ludzie z mniejszych miejscowości. Poza tym, mając do wyboru TLK i R ludzie będą wybierać R, bo jest tańszy - póki co dla większości połeczeństwa kierowanie się "portfelem" jest chyba czynnikiem decydującym. Także, pomyśl zanim coś tu naskrobiesz.
2016-01-05 13:14:09 Autor: (ja)szczur
---.centertel.pl
na szczęście ludzie wybierają komfort i szybkość nawet jakby mieli złotówkę dołożyć co sam potwierdzasz pisząc jechałeś sam, a Premium 80% zapełnienia
2016-01-05 13:23:37 Autor: Lint
---.leon.com.pl
Koleje Śląskie stabilizują się już od 3 lat, a ludzie oczekują rozwoju, a nie wiecznej stabilizacji. Uruchomienie pociągów w kierunku Chałupek czy Lublińca to żadna łaska w kontekście zmodernizowanych linii. Nie po to się je modernizuje, buduje nowe perony aby nie było tam pociągów, a oferta po 6 par pociągów też nie "powala". Nowy prezes KŚ - Dinges budzi jakieś nadzieje i oby ich nie zawiódł. Poza tym co pisze Gubernator Kaliforni - Koleje Śląskie powinne "wyjść zza biurek" w Katowicach i ruszyć z jakimś marketingiem, współpracą z samorządami, szkołami, zakładami pracy, urzędami, wyjściem z inicjatywą związaną z tworzeniem parkingów park&ride przed dworcami, obniżeniem taryf lub ich całkowitą przebudową bo obecnie na Śląsku gdzie drogi są świetne, a infrastruktura kolejowa nie zawsze - ceny biletów na wielu relacjach są DROŻSZE niż podróże autami!!! Brakuje zintegrowanych biletów z innymi przewoźnikami, brakuje biletów grupowych. Brakuje kas biletowych na stacjach które generują duże przewozy, a kolejka w pociągu do konduktora to nie jest poziom jakiego oczekiwaliby nowocześni podróżni. Brak współpracy z PKP IC zarówno jeśli chodzi o dystrybucję biletów, skomunikowania, wspólne oferty. Koleje Śląskie potrzebują też myślących i kreatywnych ludzi - szczególnie jeśli chodzi o dział marketingu i taryf czyli te najsłabsze ogniwa firmy. Generalnie wszyscy oczekiwali po Kolejach Śląskich że będą to koleje "nasze", "innowacyjne", "elastyczne". Po 4 latach od ich powołania można powiedzieć, że pod wieloma względami oczekiwania rozminęły się z rzeczywistością.
2016-01-05 14:00:21 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
W GOPie i woj. śląskim jest najlepsza chyba sieć dróg w Polsce, tylko z dwujezdniowych:

Autostrady A1, A4, drogi ekspresowe: S1, S69, S86. Drogi typu GP, jak DK1, DK44, DK79, DK88, DK94, DW902 (DTŚ)..

Dodajmy gestosc zaludnienia mniejsza niz w typowych aglomeracjach, jak Warszawa czy Kraków. Dodajmy zdezelowane szlaki kolejowe z Vhandlowa na poziomie 30 km/h. Dodajmy brak integracji taryfowej (za wyjatkiem Taryfy Pomaranczowej na Tychy - Katowice, KŚ + MZK Tychy), no i tam Slaski bilet miesieczny KZK GOP + KŚ, ale srednio atrakcyjny cenowo. Sama komunikacja miejska, np katowicki PKM z muzealnymi ikarusami..

Dlatego po GOPie sie jezdzi samochodami.
Gdyby praktyczny Niemiec przewidział tam miejsce dla kolei, to by inaczej ten GOP zaprojektował, a tak.. stworzyl sobie potezny rynek zbytu na produkty ze swoich koncernów. Wartosc pomijam, liczy sie przywiazanie do marki.
2016-01-05 14:13:55 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Gubernator Kalifornii

Wszystko co napisałeś nie leży w gestii KŚ taka jest prawda można jęczę i narzekać ale takie są fakty. Bilet wspólny mogą wymusić tylko władze albo ustawą albo swoją siłą jak zrobił to samorząd miasta stołecznego Warszawy w każdym innym wypadku wójt równy wojewodzie na zagrodzie i po dobroci się w życiu nie dogadają Taki mamy mentalno-psychologiczny charakter narodowy. Powiem więcej KZK GOP I KŚ nie tylko się nie dogadują ale jeszcze KZK GOP urządza konkurencje dla KŚ za publiczne w postaci na przykład autobusu 870 który jeździ DTŚ tylko po to by zrobić kolei konkurencje oczywiście za nasze podatki sobie konkurują. Większe składy i częstotliwość rozkłady urządza Marszałek Województwa. A składy może zakupić tylko państwo nie ważne czy samorząd czy rząd przy wsparciu UE. KŚ nie ma ani majątku ani rentowności by to zrobić we własnym zakresie. Są dwa modele pierwszy czyli ten który napisałem wcześniej albo bardziej rynkowy KŚ podpisuje z UMWŚ umowę na 20 lat i pod przyszłe przychody gwarantowane przez państwo bierze kredyty na nowe składy. Innej drogi nie ma wszelkie inne to tzw. gruszki na wierzbie.
2016-01-05 14:55:00 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Ciekawi mnie jak wyglądałaby kolej gdyby dalej usługi świadczyły PR-y.
Według mnie zostałyby śladowe ilości połączeń regionalnych, bo wszystko w tym kierunku zmierzało.
2016-01-05 15:20:10 Autor: Zuza
---.centertel.pl
bo kolej MUSI być droższa niż jazda autem skoro jest szybsza, bezpieczniejsza, wygodniejsza itd. Paniali? BTW. teraz jazda samochodem to obciach
2016-01-05 15:27:35 Autor: ONA
---.centertel.pl
@tourist
Jak to jak?
Czynne byłyby dwie linie: Gliwice-Katowice ew. Częstochowa i Katowice-Bielsko-biała ew. - Żywiec
2016-01-05 15:41:09 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
2016-01-05 15:47:34 Autor: onerail xd
---.centertel.pl
W pierwszej kolejności trzeba wymienić stare kible. Dopiero potem trzeba utworzyć drugą linię SKR do Gliwic w integracji z KZK GOP.
2016-01-05 16:10:51 Autor: Elomelo
---.toya.net.pl
W odpowiedzi na post Gubernator Kalifornii:
"Super, że się tak nad sobą zachwycacie, ale czas najwyższy zakasać rękawy i wziąć się wreszcie do roboty:
- bilet wspólny na komunikację zbiorową na wzór biletu warszawskiego
- znacznie pojemniejsze składy szczególnie na najbardziej obciążonych trasach i oczywiście większa częstotliwość
- integracja rozkładowa z KZKGOP, która wyeliminuje konkurencję, a zapewni wzajemne uzupełnianie się ofert!!!
- innowacyjne podejście do siatki połączeń i zmiana pozycji przystanków kolejowych, która na chwilę obecną jest po prostu archaiczna!!!
-"
Przecież taki bilet istnieje od zawsze. O co ci chodzi?
2016-01-05 18:55:47 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Elomelo:
"Przecież taki bilet istnieje od zawsze. O co ci chodzi?"
Bo chodzi o to, aby kupić bilet 24h, lub miesięczny KZK GOP i jeździć w całej strefie biletowej KZK, a nie jakieś bilety typu 2 w jednym i łaskawie dajemy 3 procent zniżki od sumy.
2016-01-05 20:17:31 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
@Trako:
Otóż Koleje Śląskie zostały powołane przez UMWŚ, które to jak najbardziej kształtują obraz kolei w województwie.

Tak samo UMWM powołało Koleje Mazowieckie i całkowicie zintegrowalo je z komunikacją miejską. Można? Oczywiscie, ze można :-)
2016-01-05 20:30:39 Autor: wl
---.dynamic.chello.pl
W projekcie rozkladu na 2016 zapowiadali, zwiekszenie ilosci kursow do Wisly i co? I nic. Dalej smieszna oferta 5 pociagow na caly dzien. Pociagiem rannym nie dojedziesz do wisly na lekcje bo przyjezda 20 min za pozno....i tak od kilku lat. Fakt stabilizacja. A wszytsko na starych kiblach jeździ. To jest idelana linia do 2-3 czlonowych skladow w czestotliwosci 7 par w dni robocze.
2016-01-05 20:31:03 Autor: wl
---.dynamic.chello.pl
W projekcie rozkladu na 2016 zapowiadali, zwiekszenie ilosci kursow do Wisly i co? I nic. Dalej smieszna oferta 5 pociagow na caly dzien. Pociagiem rannym nie dojedziesz do wisly na lekcje bo przyjezda 20 min za pozno....i tak od kilku lat. Fakt stabilizacja. A wszytsko na starych kiblach jeździ. To jest idelana linia do 2-3 czlonowych skladow w czestotliwosci 7 par w dni robocze.
2016-01-05 21:29:16 Autor: tukupuku
---.centertel.pl
Koleje Śląskie są droższe od komunikacji miejskiej i co raz częściej droższe od prywatnych samochodów. Kto wie czy nie doczekamy czasów, że będą tak samo drogie jak taksówki. Warto więc zapytać dla kogo one są? Bo jeśli przy spadających cenach paliwa i tanich szrotach sprowadzanych zza granicy ludzie mogą tanio poruszać się autami po bardzo dobrych śląskich drogach - sens kolei jest co raz bardziej dyskusyjny, jeśli nie zmienią polityki taryfowej która do korzystania z KŚ nie zachęca. Śląsk to poza Warszawą, Łodzią i Trójmiastem idealny region dla funkcjonowania kolei aglomeracyjnej - niestety z takimi słabymi częstotliwościami, krótkim taborem i nieatrakcyjnymi taryfami kolej nadal będzie w tym regionie pełnić rolę marginalną.
2016-01-05 22:06:08 Autor: pirat
---.dynamic.chello.pl
@Lint
Amen. Nic więcej dodać się nie da.
@tukupuku
Poza podkreśleniem (jak powyższy dyskutant), że bilety KŚ w coraz większym stopniu, zwłaszcza po likwidacji stref, stają się wyzwaniem dla portfela.
2016-01-06 21:13:15 Autor: tramwajarz
---.inet-siec.pl
..."zakończyliśmy prace nad wieloletnim biznesplanem, który wyznaczył nową misję spółki"...
Zawsze mi się wydawało, że misją spółki od początku było wożenie ludzi pociągami. To teraz jaka jest misja spółki?
2016-01-06 21:36:55 Autor: Alamakota
---.dynamic.chello.pl
Po co marzyć o integracji biletowej jeśli główny ciężar finansowy miałyby ponieść kś. A zapewne tak by się stało, inaczej przewoźnika autobusowego się nie zainteresuje. Sukcesów w 2015 nie było. Ją nie zauważyła. Było za to dużo starych kibli, za dużo. Bałagan tzn. (moda na cykliczność) nie poprawiają sytuacji. W takie coś można się bawić jak pociągi jeżdżą często i są dogodne skomunikowania. To pierwsze osiągnie się po zakończeniu remontów i odpuszczeniu niektórych pociągów przez IC, to drugie już udawało się w 2013 i 2014. Za to 2015 skomunikowany nie był. Mimo wszystko życzę sukcesów, bo jesteście naszym wojewódzkim przewoźnikiem.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5