Koleje Mazowieckie wydadzą 3 mln zł netto na wykonanie i montaż instalacji anty-oblodzeniowej warszawskiej firmy Corail. – Najważniejszym efektem uruchomienia systemu będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa i punktualności w prowadzonych przez nas przewozach. Dzięki takiej instalacji czas przygotowania pojazdu do obsługi zostaje maksymalnie skrócony – informuje Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich.
Koleje Mazowieckie zdecydowały się na montaż systemu do zabezpieczania taboru przed oblodzeniem. – Najważniejszym efektem uruchomienia systemu będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa i punktualności w prowadzonych przez nas przewozach pasażerskich, zwłaszcza w sezonie zimowym. Dzięki takiej instalacji czas przygotowania pojazdu do obsługi zostaje maksymalnie skrócony. Instalacja anty-oblodzeniowa poprawi także parametry operacyjne w trudnym dla kolei okresie zimowym – mówi Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich.
Jak informuje spółka, system przyczyni się też do poprawy warunków pracy personelu realizującego zadania naprawcze i rewizyjne. – Usuwanie lodu i śniegu z podwozia jest pracą szczególnie niebezpieczną, wykonywaną często w pozycji wymuszonej oraz angażującą wielu pracowników, szczególnie w porze nocnej. Zamontowanie instalacji anty-oblodzeniowej w sposób istotny poprawi bezpieczeństwo i ergonomię pracy osób wykonujących czynności konserwacyjne na podwoziach taboru kolejowego – przekonuje Maliszewska.
Koleje Mazowieckie swoje oczekiwania opierają na doświadczeniu przewoźników z innych krajów, w których zainstalowano system anty-oblodzeniowy, tj.: Szwecji, Norwegii, Finlandii, Rosji (gdzie zimy są wyjątkowo trudne – obfite śniegi i niskie temperatury). Na taki system zdecydowały się też spółki PKP Intercity i Deutsche Bahn w okresie zimowym 2013/2014.
Przetarg na wykonanie systemu anty-oblodzeniowego wygrała firma Corail z Warszawy. Wartość instalacji, łącznie z urządzeniami oraz robotami budowlanymi, wyniesie około 3 mln zł netto.