NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Koleje Dolnośląskie zainteresowane ED74

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 12.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-12 09:22:32 Autor: in
---.dynamic.mm.pl
ED74 to naleza sie za PRom i to za friko a nie kolejkom marszalkowskim
2015-09-12 10:15:35 Autor: hucinski ... asm.
---.dynamic.chello.pl
Tak, dokładnie, wagony te powinny wrócić do 'PR', do segmentu przewozów średnio - dystansowych, a nie ściśle dalekobieżnego.
Przede wszystkim, kolej regionalna jest najpożyteczniejsza i powinna być jak najszerzej się da rozpowszechniona oraz wspierana dofinansowaniem. Monopolista 'PKP IC' od przewozów długo dystansowych - w takich a nie innych realiach -, niech się troszczy właśnie o ten segment przewozów, z odpowiednimi dla niej składami, a nie wciela się w rolę także przewoźników kolejowych regionalnych więc ten tabor nie jest mu aż tak niezbędny.
2015-09-12 10:21:09 Autor: ~
---.39.193.87
Warcholstwo najchętniej upomina się po nie swoje. Na wkład własny do ED74 czy modernizacji siódemek złożyła się cała grupa PKP i przy wyjściu PR z grupy tabor przeszedł do prawowitego właściciela. Jedyne, czego można żałować, to że ED nie przekazano np. PKP SKM w Trójmieście.

Jeżeli Koleje Dolnośląskie i marszałek wykorzystałyby szansę zakupu 14 jednostek i np. zakupiły i zmodernizowały jednostki sprzedawane właśnie przez SKM, może to być niepowtarzalna szansa na pozbycie się raz na zawsze Przewozów Regionalnych z całego województwa.
2015-09-12 10:23:03 Autor: pio89
---.inter-sat.pl
ODDAĆ Przewozom Regionalnym. (przy czym "oddać" nie oznacza "sprzedać")!
2015-09-12 10:46:07 Autor: rmh
---.centertel.pl
Ale równie dobrze ED74 mogą kupić Urzędy Marszałkowskie. Zrobić P4, ewentualnie modernizację i przekazać swojemu oddziałowi PR.
2015-09-12 10:59:24 Autor: zdziwo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a takie pytanie - skoro produkowano je na trasę Warszawa Łódź to jakie jest teraz obłożenie pasażerów, że nadal nie moga jeździć w tej relacji w dwuskładach albo trójskładach? nagle ludzi przybyło? co takiego teraz jeździ, że zabiera wszystkich?
2015-09-12 11:06:41 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
ED74 miałyby zastosowanie ale nie w KD, raczej w Kolejach Małopolskich w obsłudze połączeń krótko i średniodystansowych w relacji Wieliczka Kopalnia - Kraków Balice, Kraków - Tarnów - Krynica, Sędziszów-Kraków lub "powrót do macierzy" tym razem do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w obsłudze połączeń Koluszki - Łódź Kaliska z wydłużeniem do Kutna lub Łowicza.
2015-09-12 11:08:43 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście KŚ nie są zainteresowane zakupem, bo mają pasażerów w... kiblu.
2015-09-12 11:21:41 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post analityk kuuper van basten:
"Oczywiście KŚ nie są zainteresowane zakupem, bo mają pasażerów w... kiblu."
Może są, a może nie. Nie muszą się afiszować tym. Na razie IC ich nie sprzedaje.
2015-09-12 11:34:51 Autor: ceglev
---.dynamic.chello.pl
Oczywiście IC nie może skierować dwóch ED74 jako wahadło TLK w relacji Łódź/Częstochowa-Sosnowiec-Katowice-Żywiec-Zakopane...
2015-09-12 12:06:15 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Nie może bo ich de facto nie ma. Te kilka sztuk co jeszcze jest na chodzie ma co robić, a te stojące w krzorach na Bieżanowie nie wyjadą bez remontu. A na ten PIC kasy wykładać nie ma zamiaru. Woli sprzedać. I kółko się zamyka...
2015-09-12 12:31:33 Autor: 33
---.146.133.27.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Nie jest prawdą jak napisał jakiś głupek powyżej że na zakup (wkład własny) złożyła się cała PKP, Przewozy Regionalne były już wyodrębnione i ze środków własnych zakupiły ED 74 (11 sztuk) następne 3 zostały zamówione później na innych zasadach finansowania. Aby przejąć ED 74 i EP-07 (budynie) sejm na potrzeby IC zmienił ustawę - to było złodziejstwo w świetle prawa. Do kradzieży przymierzano się od samego początku, stacją macierzystą nie była Łódź z której po nocnej przerwie wyruszało 7 pociągów tylko Warsiawa z której rano w tym samym czasie wyjeżdżał tylko jeden pociąg do Łodzi. po prostu nowe zabaweczki się podobały a teraz są bee.
2015-09-12 12:34:41 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Te jednostki aż się proszą o wydłużenie o 1-2 człony. Wtedy będą odpowiednie na TLKi na krótkich trasach typu Warszawa - Łódź, W-wa - Lublin, W-wa - Częstochowa, W-wa - Kielce, W-wa - Białystok, Kraków - Lublin itp. Przy takim przedłużeniu można w dodatkowych członach zrezygnować z części lub wszystkich drzwi, do tego wstawić maszynę z napojami i kanapkami, zrobić gniazdka i wifi. Moc napędu jest wystarczająca, na dofinansowanie takiej modernizacji jeszcze można unię naciągnąć.

Wariant drugi - zwrócić te składy Przewozom Regionalnym. PeeRy zamiast pudrować klopy sobie naprawią i bedą na Łódź - Poznań, Poznań - Szczecin, Kraków - Rzeszów czy Olsztyn - Toruń. Można je też wymienić na bohuny, którę będą na wzmocnienia teelek lub na "łodzie"...
2015-09-12 12:55:45 Autor: Harcerz
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Niewiedzą co czynią !!!
2015-09-12 13:00:58 Autor: lucky
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
KD schodzą na psy. Miała być taka nowoczesna spółeczka a tu masowo wykupują szroty od Przewozów Regionalnych, teraz ED74 od PKP IC. Za chwilę będzie płacz, że nie są dopasowane do specyfiki linii które KD obsługują. Już teraz spotkać Impulsa na liniach obsługiwanych przez KD graniczy z cudem (co podkreśla wielu komentatorów nawet na tym portalu). Po co to mamienie pasażerów cudami na kiju jak i tak na stację zwykle podjeżdża stary szrot?
2015-09-12 13:01:56 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post 33:
"Nie jest prawdą jak napisał jakiś głupek powyżej że na zakup (wkład własny) złożyła się cała PKP, Przewozy Regionalne były już wyodrębnione i ze środków własnych zakupiły ED 74 (11 sztuk) następne 3 zostały zamówione później na innych zasadach finansowania. Aby przejąć ED 74 i EP-07 (budynie) sejm na potrzeby IC zmienił ustawę - to było złodziejstwo w świetle prawa. Do kradzieży przymierzano się od samego początku, stacją macierzystą nie była Łódź z której po nocnej przerwie wyruszało 7 pociągów tylko Warsiawa z której rano w tym samym czasie wyjeżdżał tylko jeden pociąg do Łodzi. po prostu nowe zabaweczki się podobały a teraz są bee."
Dlatego za takie traktowanie ED74 plan zakupu piętrowych EZT na Warszawa-Łódź powinien być uwalony za karę. Nie chcieli nowoczesnych klimatyzowanych pojazdów, woleli 111A z 8-miejscowymi przedziałami to niech się teraz tłuką tym.

Co do ED74, gdyby zostały wyremontowane i ponownie skierowane na Warszawa-Łódź w dwuskładach (trójskłady są niemożliwe gdyż tu Pesa skopała sprawę z oprogramowaniem sterowania wielokrotnego) to bym przebolał to i bym dopuścił ich dalszą obecność w PICu.
Jako, że PIC nie chce ich remontować i nie chce wysłać na Warszawa-Łódź to wtedy faktycznie ktoś inny powinien je kupić.

Chociaż bym chciał je widzieć na Pomorzu to jak najbardziej akceptuję to, że KD mogłyby je kupić, wcześniej było wspomniane, że KD dzięki nim mogłyby skutecznie wyeliminować PRy z regionu.

Na EW58 bym się nie nastawiał zbytnio. Macie tam linie w całości z peronami 760mm? Najniższe przystanki jakie EW58 mogą obsługiwać w obecnej postaci to 960mm, po dodaniu mechanicznych stopni jak w EW60 będą mogły obsługiwać perony 760mm, ale nie niższe, gdy EN57 i nowoczesne EZT obsługują właśnie te niższe perony. Do tego mechaniczny stopień można zrobić tylko w środkowych drzwiach, skrajne poszłyby do likwidacji i wyszłaby jednostka z 1 parą drzwi na człon, gorzej niż EN57, więc ja bym się dwa razy zastanowił czy kupować EW58. Poza tym EW58 może kupić nie tylko przewoźnik, lecz na przykład jakiś zakład remontowy, Pesa, ZNTK MM, Newag i jak on na własną rękę zmodernizuje to w umowie sprzedaży była zawarta możliwość odkupu przez SKM z powrotem.
2015-09-12 13:24:12 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
tylko tym tramwajem to nie wiem kto wymyślił aby podróżować na trasie ponad 2 godziny, po godzinie siedzenia człowiek nie wie co ma zrobić, strasznie ciasno między siedzeniami, brakowało chyba oparć na łokcie, a gdzie tam reszta podróży, kiedyś jechałem tym wynalazkiem na Wrocław - Katowice i po tej podróży wolę jechać jakimś TLK czy nawet swoim autem niż takim tramwajem, do tego tam nawet nie ma gdzie bagażu schować, chyba tam nie było pólek bagażowych, dobrze że nie jechałem z żadnym bagażem, a jak jest rozwiązana sprawa z bagażami w tych wszystkich flirtach, dartach czy pendolino? są jakieś półki bagażowe?
2015-09-12 13:41:46 Autor: edkowy
---.185.134.40
Ciekawe skąd KD mają tyle kasy na pociągi, które ostatnio ciągle kupują? Niby na Dolnym Śląsku nie przelewa się z kasą na kolej, tnie się kolejne połączenia, a jednocześnie nigdy nie było tylu zakupów sprzetu co teraz. Równocześnie pociągi PR-ów gniją w krzakach albo jeżdzą po innych regionach w kraju, z rewizjami robionymi za pieniądze marszałka województwa dolnośląskiego. Komuś najwyraźniej kasa przecieka przez palce. Może warto było by najpierw zadbać o odpowiednią siatkę połączeń a potem wymieniać tabor? To co jest na większości linii obsługiwanych przez KD (4-5 par na dobę) to jest trzeci świat, a nie nowoczesna kolej. Co komu po nowym sprzęcie jak w międzyczasie KD zniechęcą ludzi do korzystania z kolei? Na trasy wejdą busiarze jeżdzący za połowę ceny i nawet najlepsze pociągi nie pomogą.
2015-09-12 14:02:21 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post edkowy:
"Ciekawe skąd KD mają tyle kasy na pociągi, które ostatnio ciągle kupują? Niby na Dolnym Śląsku nie przelewa się z kasą na kolej, tnie się kolejne połączenia, a jednocześnie nigdy nie było tylu zakupów sprzetu co teraz. Równocześnie pociągi PR-ów gniją w krzakach albo jeżdzą po innych regionach w kraju, z rewizjami robionymi za pieniądze marszałka województwa dolnośląskiego. Komuś najwyraźniej kasa przecieka przez palce. Może warto było by najpierw zadbać o odpowiednią siatkę połączeń a potem wymieniać tabor? To co jest na większości linii obsługiwanych przez KD (4-5 par na dobę) to jest trzeci świat, a nie nowoczesna kolej. Co komu po nowym sprzęcie jak w międzyczasie KD zniechęcą ludzi do korzystania z kolei? Na trasy wejdą busiarze jeżdzący za połowę ceny i nawet najlepsze pociągi nie pomogą."
Skoro mają dodatnie wyniki finansowe to mają też kasę na pociągi. Pisząc o trzecim świecie, masz na myśli podaną przez Ciebie częstotliwość? Jeśli tak, to nie masz do końca racji, bo częstotliwość jest (niestety bądź stety) dostosowana do zapotrzebowania, co niestety widać np. na linii Wałbrzych- Kłodzko (-Kudowa Zdrój): rzadko widuję frekwencję wyższą niż 10 osób, więc pewnie dlatego są tylko 4 połączenia dziennie.
2015-09-12 15:12:10 Autor: bystry
---.226.217.117
@ gościu:

Zupełnie nie wiesz o czym piszesz. Kasę na pociągi KD dostają z UMWD, a nie jest jak to piszesz efekt jakichś "dodatnich wyników finansowych". Co do częstotliwości pociągów, to frekwencja jest słaba, bo marna jest częstotliwość. Jak ktoś musi czekać wracając z pracy np. 3 godziny na pociąg, to każdy normalny człowiek pojedzie autem albo busem. Nawiązując do podanej przez ciebie przykładowo linii, chyba nie sądzisz, że ważna linia łącząca trzy kilkudziesięciotysięczne miasta i kilka mniejszych nie jest w stanie wygenerować przyzwoitej frekwencji? W Czechach na takiej linii pociągi jeździłyby co najmniej w takcie 1h. Jak to jest że u nas niedasię, a tam się da? Liczba ludzi przecież ta sama.

Niestety, w UMWD i KD o komunikacji decydują tak samo "mądre" głowy jak ty i stąd mizeria komunikacyjna na Dolnym Śląsku. Frekwencja to tylko alibi, żeby kasę wywalać na bardziej poronione, ale nośniejsze medialnie projekty komunikacyjne, np. analizy dot. metra we Wrocławiu czy budowy KDP przez Świdnicę.
2015-09-12 15:37:44 Autor: bbbbbbbbbbbbb
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
KD od trzech dni defektują i odwołują pociągi na TRASIE WĘGLINIEC-WROCŁAW BRAWO!!!!!!!!!!! KURW.............A
2015-09-12 16:03:30 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post gość:
"tylko tym tramwajem to nie wiem kto wymyślił aby podróżować na trasie ponad 2 godziny, po godzinie siedzenia człowiek nie wie co ma zrobić, strasznie ciasno między siedzeniami, brakowało chyba oparć na łokcie, a gdzie tam reszta podróży, kiedyś jechałem tym wynalazkiem na Wrocław - Katowice i po tej podróży wolę jechać jakimś TLK czy nawet swoim autem niż takim tramwajem, do tego tam nawet nie ma gdzie bagażu schować, chyba tam nie było pólek bagażowych, dobrze że nie jechałem z żadnym bagażem, a jak jest rozwiązana sprawa z bagażami w tych wszystkich flirtach, dartach czy pendolino? są jakieś półki bagażowe?"
Trzeba mieć nadzieję, że jeśli PIC komuś je sprzeda to kupiec wymieni siedzenia na jakieś lepsze.
2015-09-12 16:11:46 Autor: ja lol
---.centertel.pl
Oddac PRom razem z pospiechami. Zreszta PIS planuje jedna spolke przewozowa pasazerska wiec ED74 na pewno zostana w grupie PKP
2015-09-12 17:10:18 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post ep40:
"Dlatego za takie traktowanie ED74 plan zakupu piętrowych EZT na Warszawa-Łódź powinien być uwalony za karę. Nie chcieli nowoczesnych klimatyzowanych pojazdów, woleli 111A z 8-miejscowymi przedziałami to niech się teraz tłuką tym.

Co do ED74, gdyby zostały wyremontowane i ponownie skierowane na Warszawa-Łódź w dwuskładach (trójskłady są niemożliwe gdyż tu Pesa skopała sprawę z oprogramowaniem sterowania wielokrotnego) to bym przebolał to i bym dopuścił ich dalszą obecność w PICu.
Jako, że PIC nie chce ich remontować i nie chce wysłać na Warszawa-Łódź to wtedy faktycznie ktoś inny powinien je kupić.

Chociaż bym chciał je widzieć na Pomorzu to jak najbardziej akceptuję to, że KD mogłyby je kupić, wcześniej było wspomniane, że KD dzięki nim mogłyby skutecznie wyeliminować PRy z regionu.

Na EW58 bym się nie nastawiał zbytnio. Macie tam linie w całości z peronami 760mm? Najniższe przystanki jakie EW58 mogą obsługiwać w obecnej postaci to 960mm, po dodaniu mechanicznych stopni jak w EW60 będą mogły obsługiwać perony 760mm, ale nie niższe, gdy EN57 i nowoczesne EZT obsługują właśnie te niższe perony. Do tego mechaniczny stopień można zrobić tylko w środkowych drzwiach, skrajne poszłyby do likwidacji i wyszłaby jednostka z 1 parą drzwi na człon, gorzej niż EN57, więc ja bym się dwa razy zastanowił czy kupować EW58. Poza tym EW58 może kupić nie tylko przewoźnik, lecz na przykład jakiś zakład remontowy, Pesa, ZNTK MM, Newag i jak on na własną rękę zmodernizuje to w umowie sprzedaży była zawarta możliwość odkupu przez SKM z powrotem."
8-miejscowym 111A przynajmniej dojadę (każdy kto obserwuje połączenia obsługiwane ED74 wiedzą, że obecnie pajdą jak muchy), komfort podróży takim 111A jest większy, niż taboretach ED74, a same składy wagonowe zapewniają odpowiednią podaż miejsc. Jak nie będzie piętrusów, to potem nie płakać, że na Wawa -Łódź kursują 11 wagonowe składy, a relacjach przez cały kraju 3-4 wagonowy ogryzki.
2015-09-12 17:32:20 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
ED74 powinny wrócić do Łodzi i być tam używane przez najbliższe minimum 20 lat.

Czas na normalność.
2015-09-12 17:34:14 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Jako jedyni dostali nowy tabor.

Pekap podszedł z wyciągniętą ręką - modernizacja linii, nowy tabor a co na to odpowiedziano? Napluto na tą wyciągniętą rękę.
2015-09-12 17:42:36 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
Od grudnia 2X ED74 Z Centralnej na Widzew pojadą w 1h12min. Składy wagonowe z EP07 na czele 1h27min.

Kwadrans szybciej x 2 strony = 30 min.

Każdy myślący by się domagał natychmiast powrotu ED74. Pół godziny dłużej w domu.
2015-09-12 18:12:30 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"ED74 powinny wrócić do Łodzi i być tam używane przez najbliższe minimum 20 lat.

Czas na normalność."
Nie, nie powinny i całe szczęście nie będą, nawet w PICu to zauważają. Normalnością nie jest wciskanie pasażerów do puszek.
2015-09-12 18:18:02 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Jako jedyni dostali nowy tabor.

Pekap podszedł z wyciągniętą ręką - modernizacja linii, nowy tabor a co na to odpowiedziano? Napluto na tą wyciągniętą rękę."
Napluto to pasażerom w twarz, oferując im awaryjny, niekomfortowy i mało pojemny tabor, a sprawną modernizacja jedynie na połowie trasy.
2015-09-12 18:23:36 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Od grudnia 2X ED74 Z Centralnej na Widzew pojadą w 1h12min. Składy wagonowe z EP07 na czele 1h27min.

Kwadrans szybciej x 2 strony = 30 min.

Każdy myślący by się domagał natychmiast powrotu ED74. Pół godziny dłużej w domu."
Wystarczy skierować EP09 które zwolnią się wraz z wejściem Flirtów i Dartów, a jako, że trasa Wawa - Łódź jest dość krótka, to wystarczy kilka sztuk. (jedna sztuka EP09 może zrobić kilka połączeń Wawa - Łódź w ciągu dnia)

Może pół godziny krócej w domu, ale pół godziny na stojąco z wątpiła gwarancją dostania się na miejsce o planie.
2015-09-12 19:24:28 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post bystry:
"@ gościu:

Zupełnie nie wiesz o czym piszesz. Kasę na pociągi KD dostają z UMWD, a nie jest jak to piszesz efekt jakichś "dodatnich wyników finansowych". Co do częstotliwości pociągów, to frekwencja jest słaba, bo marna jest częstotliwość. Jak ktoś musi czekać wracając z pracy np. 3 godziny na pociąg, to każdy normalny człowiek pojedzie autem albo busem. Nawiązując do podanej przez ciebie przykładowo linii, chyba nie sądzisz, że ważna linia łącząca trzy kilkudziesięciotysięczne miasta i kilka mniejszych nie jest w stanie wygenerować przyzwoitej frekwencji? W Czechach na takiej linii pociągi jeździłyby co najmniej w takcie 1h. Jak to jest że u nas niedasię, a tam się da? Liczba ludzi przecież ta sama.

Niestety, w UMWD i KD o komunikacji decydują tak samo "mądre" głowy jak ty i stąd mizeria komunikacyjna na Dolnym Śląsku. Frekwencja to tylko alibi, żeby kasę wywalać na bardziej poronione, ale nośniejsze medialnie projekty komunikacyjne, np. analizy dot. metra we Wrocławiu czy budowy KDP przez Świdnicę."
No nie wiem. Wielu ludzi z którymi rozmawiałem twierdzi, że nie przemieszcza się pociągiem ze względu na fakt, że jedzie się dłużej niż samochodem i taka jest niestety prawda. Gdyby wyremontować na tej linii odcinki Nowa Ruda-Ludwikowice i Jedlina Zdrój-Wałbrzych Gł. to czas przejazdu by się skrócił i znalazłoby się więcej chętnych. Jakiś czas temu Trako opublikował analizy dot. ewentualnej budowy Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej i wskazał głównie na wspomniany przez chwilą remont oraz możliwość podróży MPK i pociągiem na jednym bilecie- myślę, że takie zmiany zaczęłyby powoli przyciągać klientów.
2015-09-12 19:26:09 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Bozia:
"Napluto to pasażerom w twarz, oferując im awaryjny, niekomfortowy i mało pojemny tabor, a sprawną modernizacja jedynie na połowie trasy."
Ha ha ha

Winny zwala winę.

Trzeba było zbierać podpisy - nie chcemy modernizacji chcemy rewitalkę do 120km/h i 7 z wagonami typu Y 8 miejsc do końca świata.

Wtedy to każdy by uszanował.
2015-09-12 19:32:27 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Bozia:
"Wystarczy skierować EP09 które zwolnią się wraz z wejściem Flirtów i Dartów, a jako, że trasa Wawa - Łódź jest dość krótka, to wystarczy kilka sztuk. (jedna sztuka EP09 może zrobić kilka połączeń Wawa - Łódź w ciągu dnia)

Może pół godziny krócej w domu, ale pół godziny na stojąco z wątpiła gwarancją dostania się na miejsce o planie."
Policzmy Cegielski, Sukiennice, Korczak, Łukasiewicz (1 obieg), Mazury, Warmia.

Pięć uwolnionych 9 czy to wystarczy?

Są przecież znacznie ważniejsze potrzeby - 160km/h Wrocław - Rawicz, do 150km/h Poznań - Krzyż - Szczecin, no i od grudnia 2016 Podłęże - Rzeszów. - to dotyczy wagonów Przemyśl - Szczecin.

Liczby nie kłamią - dobry myślący gospodarz natychmiast by przywrócił ED74 do Warszawa - Łódź.
2015-09-12 19:40:30 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
I jeszcze jedno Bozia

9 na Warszawa - Łódź nie zrobi dużo kółek - zjazdy na Grochów wydłużą jeden kurs do około 150min. A para ED74 kończy bieg na Wschodnim, szybkie sprzątanie i po góra 120min od wyjazdu z Łodzi już wraca.

Taka para Edyt mogła by poszaleć

4 pary w ciągu doby

EP09 maksimum 3 pary.
2015-09-12 19:52:13 Autor: zibol
---.226.213.28
W odpowiedzi na post gosciu:
"No nie wiem. Wielu ludzi z którymi rozmawiałem twierdzi, że nie przemieszcza się pociągiem ze względu na fakt, że jedzie się dłużej niż samochodem i taka jest niestety prawda. Gdyby wyremontować na tej linii odcinki Nowa Ruda-Ludwikowice i Jedlina Zdrój-Wałbrzych Gł. to czas przejazdu by się skrócił i znalazłoby się więcej chętnych. Jakiś czas temu Trako opublikował analizy dot. ewentualnej budowy Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej i wskazał głównie na wspomniany przez chwilą remont oraz możliwość podróży MPK i pociągiem na jednym bilecie- myślę, że takie zmiany zaczęłyby powoli przyciągać klientów."
Gdyby kierować się twoją logiką, to wszędzie należałoby zlikwidować lokalną komunikację publiczną, bo wszedzie jedzie sie dłużej niz samochodem. Czas przejazdu na linii Wałbrzych - Kłodzko akurat jest całkiem dobry. Przecież doskonale wiadomo, że jednym z czynników wpływających na frekwencję jest jakość oferty. 4 pociągi na dobę to żadna oferta. Tu nie ma co wymyślać, trzeba najpierw stworzyć atrakcyjną ofertę dla mieszkańców a dopiero potem wymagać frekwencji. To co jest obecnie bardziej zniechęca pasażerów do komunikacji publicznej niż zachęca. wystarczy popatrzeć jak jest w Niemczech czy Czechach, gdzie takt 1-godzinny czy max. 2-godzinny to jest standard.
2015-09-12 20:14:16 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Przewozy Regionalne do dzisiaj nie rozliczyły się do dzisiaj z udziałów jakie mają w nich województwa! Niektóre województwa mają swoje koleje, a jednocześnie żadnych korzyści z udziałów w PR. Najlepszym rozwiązaniem byłoby przekazanie za udziały odpowiedniej ilości taboru, choćby zwykłych kibli. Natomiast ED74 to raczej nieudany pojazd - nie dziwi mnie że PKP IC chce się ich pozbyć.
2015-09-12 20:37:51 Autor: akbar
---.play-internet.pl
Który łodzianin napluł kryniczaninowi w twarz?
Przyznać się.
2015-09-12 20:57:21 Autor: litości
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wszystko się rozchodzi o to, że chciano na krótką trasę upakowac jak najwięcej miejsc.

Przecież pamiętamy, że EDki były raz, że robione pod WWA-ŁDZ, dwa pamiętamy jak kazano PESIE upchać jak najwięcej miejsc tak, że osoby z tyci dłuższymi nogami, nie mieściły się ściskając kolana o siedzenie z przodu. Więc wróciły do fabryki na przystosowanie czyli zmniejszenie liczby miejsc i stworzenie pasażerom przestrzeni do siedzenia.

Druga sprawa - z tego co pamiętam przy zakupie EDyt tyle było cudowania, że trasę między Łodzią a Warszawą będzie się pokonywało w 83 minuty bodaj. Ile lat temu to było ??? Te pociągi były idealnie zrobione pod tą trasę. 2xED74 chyba było by ok przy 83 minutach? Ja pamiętam jak na początku jeździłem na tej trasie i nie miałem zastrzeżeń. Więc przy 83 minutach spoko. Jasne, że wolał bym dużo wygodniejsze siedzenia ale to nie moja wina, że zamawiający chciał jak najtaniej a żadna fabryka nie będzie dorzucać żeby klient dostał coś lepszego.
2015-09-12 21:19:14 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post zibol:
"Gdyby kierować się twoją logiką, to wszędzie należałoby zlikwidować lokalną komunikację publiczną, bo wszedzie jedzie sie dłużej niz samochodem. Czas przejazdu na linii Wałbrzych - Kłodzko akurat jest całkiem dobry. Przecież doskonale wiadomo, że jednym z czynników wpływających na frekwencję jest jakość oferty. 4 pociągi na dobę to żadna oferta. Tu nie ma co wymyślać, trzeba najpierw stworzyć atrakcyjną ofertę dla mieszkańców a dopiero potem wymagać frekwencji. To co jest obecnie bardziej zniechęca pasażerów do komunikacji publicznej niż zachęca. wystarczy popatrzeć jak jest w Niemczech czy Czechach, gdzie takt 1-godzinny czy max. 2-godzinny to jest standard."
Może i macie rację, że to częstotliwość jest problemem, ale wydaje mi się, że po części powodem jest też podejście przeciętnego człowieka- prawie każdy posiadający samochód woli po prostu nim pojechać, gdyż dojeżdża do samego celu, natomiast w przypadku pociągu musi iść kawałek na stację, a później jeszcze musi się dostać do celu ze stacji docelowej - to chyba ludzie mają na myśli mówiąc, że "samochodem jest szybciej". Szczerze mówiąc sam bym bardzo chciał większych częstotliwości pociągów i mam wielką nadzieję, że dojdzie do realizacji projektu Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej wg. Trako i na linii 286, koło której mieszkam, będzie więcej połączeń.
2015-09-12 22:11:34 Autor: xyz123a
---.play-internet.pl
Może najbardziej zaniedbane PR w Polsce jakimi są PR Gdynia sie nimi zainsteresuja ?
2015-09-12 22:13:19 Autor: sico
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gosciu:

Jak ma przeciętny obywatel nie wybierać samochodu, jak ma pociąg co 4 godziny? Porównaj sobie taką sytuację: pociąg jeździ co 4 godziny i czesto się spóźnia, albo co 1 godzinę i punktualnie. W tym drugim przypadku sam chętnie korzystałbym z komunikacji publicznej, w drugim - nigdy. Komunikacja publiczna ma wiele zalet, np. jest tańsza, można odpocząć w czasie jazdy, zjeść coś po drodze, zrobić na komputerze, a to że jedzie się trochę dłużej to już jest mało istotna sprawa. Poza tym pociąg nie stoi w korkach, a samochód stoi. Ludzie jeżdżą własnymi autami nie z wyboru tylko z braku alternatywy. Jedyną alternatywą jest śmierdzący bus, a jaki to jest komfort podróżowania, wszyscy doskonale wiemy. Co więc zostaje? Tylko własne auto. I większe korki na drogach, zasmrodzone powietrze, więc czas jazdy też się wydłuża własnym autem z powodu korków. Więc wcale nie jest to taka wygoda podróżowania jak piszesz.
2015-09-12 22:50:26 Autor: sheva17
---.134.65.147
ED74 to szajs i tyle w temacie. Zdrojowy ekspert znajdzie sobie lepsze zajęcie niż uszczęśliwianie nim łodzian.
2015-09-12 23:45:56 Autor: sb
---.dynamic.chello.pl
dlaczego zmodernizowany przez woj. śląskie EZT jeździ w małopolsce a nie w KŚ?
2015-09-13 07:36:10 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"ED74 to szajs i tyle w temacie. Zdrojowy ekspert znajdzie sobie lepsze zajęcie niż uszczęśliwianie nim łodzian."
EP09 które tak podobają się nad Nerem to szczyt niezawodności, wszystkie są identyczne:-)
2015-09-13 12:38:13 Autor: czytnik
---.dynamic.chello.pl
Po zimowych przejazdach tymi cudownymi składami aglomeracyjnymi na trasie Warszawa - Bydgoszcz stwierdzam, sprzedać, byle dalej od TLK. Edyty po prostu są tragiczne w przewozach krajowych.
2015-09-13 13:03:47 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Ha ha ha

Winny zwala winę.

Trzeba było zbierać podpisy - nie chcemy modernizacji chcemy rewitalkę do 120km/h i 7 z wagonami typu Y 8 miejsc do końca świata.

Wtedy to każdy by uszanował."
Pasażerowie nie sią od zbierania popisów.
2015-09-13 13:09:37 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Policzmy Cegielski, Sukiennice, Korczak, Łukasiewicz (1 obieg), Mazury, Warmia.

Pięć uwolnionych 9 czy to wystarczy?

Są przecież znacznie ważniejsze potrzeby - 160km/h Wrocław - Rawicz, do 150km/h Poznań - Krzyż - Szczecin, no i od grudnia 2016 Podłęże - Rzeszów. - to dotyczy wagonów Przemyśl - Szczecin.

Liczby nie kłamią - dobry myślący gospodarz natychmiast by przywrócił ED74 do Warszawa - Łódź."
Wrocław - Poznań nadal będzie modernizowana na części linii modernizowany (odcinek z CEF), więc wysyłanie tam większej liczby EP09 nie ma sensu. Poznań - Szczecin idzie od 2017 do mordu modernizacyjnego. Kraków - Rzeszów wydłuż wybrane Pendo i kilka IC, a resztę do tylko Krakowa.

Liczby nie kłamią, ED74 nie nadają się na tak potokową trasę Wawa - Łódź, szczególnie po zakończeniu modernizacji tej linii i przejęciu inicjatywy kolej i na tej trasie od grudnia 2015.
2015-09-13 13:11:59 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"I jeszcze jedno Bozia

9 na Warszawa - Łódź nie zrobi dużo kółek - zjazdy na Grochów wydłużą jeden kurs do około 150min. A para ED74 kończy bieg na Wschodnim, szybkie sprzątanie i po góra 120min od wyjazdu z Łodzi już wraca.

Taka para Edyt mogła by poszaleć

4 pary w ciągu doby

EP09 maksimum 3 pary."
Nie trzeba żądnych zjazdów na Gorchów. Przed rozgrzebaniem Sieniewice - Warszawa, co drugi pośpiech Wawa - Łódź, robił oblot na Wschodnim i po ~ 30 minutach (wtym czasie wchodził panie od sprzątania) po przyjeździe z Łodzi, skład wracał do Warszawy na tym samym loku.

Lepsze 3 pary EP09, niż 4 pary ED74.
2015-09-13 14:51:16 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
ED74 po modernizacji kolejowej siódemki powinny etatowo obsługiwać pociągi TLK relacji : Warszawa - Terespol przez Mińsk Mazowiecki , Siedlce , Łuków , Białą Podlaską . Do tego czasu możliwą relacją jest np. relacja : Gdańsk - Olsztyn lub Bydgoszcz - Gdynia . Miejsce dla takich składów jest , ale trzeba umieć myśleć .
2015-09-13 15:10:23 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post sico:
"@ gosciu:

Jak ma przeciętny obywatel nie wybierać samochodu, jak ma pociąg co 4 godziny? Porównaj sobie taką sytuację: pociąg jeździ co 4 godziny i czesto się spóźnia, albo co 1 godzinę i punktualnie. W tym drugim przypadku sam chętnie korzystałbym z komunikacji publicznej, w drugim - nigdy. Komunikacja publiczna ma wiele zalet, np. jest tańsza, można odpocząć w czasie jazdy, zjeść coś po drodze, zrobić na komputerze, a to że jedzie się trochę dłużej to już jest mało istotna sprawa. Poza tym pociąg nie stoi w korkach, a samochód stoi. Ludzie jeżdżą własnymi autami nie z wyboru tylko z braku alternatywy. Jedyną alternatywą jest śmierdzący bus, a jaki to jest komfort podróżowania, wszyscy doskonale wiemy. Co więc zostaje? Tylko własne auto. I większe korki na drogach, zasmrodzone powietrze, więc czas jazdy też się wydłuża własnym autem z powodu korków. Więc wcale nie jest to taka wygoda podróżowania jak piszesz."
Dla mnie wygodniej się jedzie pociągiem, gdyż np. nie muszę się skupiać na drodze, tylko- jak piszesz- mogę usiąść, odpocząć, pooglądać widoki za oknem itd. Jednak wielu ludzi jako wygodę uznaje dotarcie bezpośrednio z miejsca na miejsce i to również odciąga niektórych od pociągu (np. moi rodzice pojechaliby samochodem do Wałbrzycha na zakupy nawet, jakby pociąg kursował co pół godziny; ponieważ wg. nich dojście/dojazd na stację, dojazd do Wałbrzycha a później jeszcze dotarcie do sklepu np. autobusem jest niewygodne. Cóż- każdy ma indywidualne podejście do sprawy), ale pewnie częstotliwość też jest kluczowym powodem. Jak pisałem wczoraj- mam nadzieję, że dojdzie do realizacji projektu Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej, czy też innego zwiększenia ilości połączeń w moich okolicach, a reaktywacja kopalni daje na to dużą nadzieję.
2015-09-13 15:14:56 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W innych częściach kraju trasy o długości takiej jaką ma trasa Warszawa-Łódź obsługiwane są przez EN57, a nie składy wagonowe.

ED74 nie nadają się na TLKi jak Warszawa-Bydgoszcz czy inne, lecz przy jeździe 160km/h trasę Warszawa-Łódź ED74 przejedzie na tyle szybko i krótko, że da się to przeżyć.
W innych częściach kraju podobne trasy codziennie pasażerowie pokonują wężykującym kiblem i ucieszyliby się gdyby zamiast kibla podstawiono im ED74.
Wymienić siedzenia i ED74 idealnie będą pasować.
Oczywiście panicze wymagają 145Ac z 9 przedziałami menedżerskimi 4-miejscowymi w cenie zwykłej jedynki. Takie wykorzystanie 145Ac byłoby bardziej uzasadnione na Jantarze który to nie może odstawać standardem od EIP między którymi jedzie na E-65 (rozważam to z perspektywy osoby pro-premium, bo mnie osobiście zadowala 167A lub Z1B Henschel czyli cywilizowane warunki bez wodotrysków za w miarę akceptowalną cenę), choć oczywiście nikt nie narzeka na obecne na tym połączeniu 139A-Op lub Z2A poza kwestią zaklejenia okien reklamą, ale gdyby był 145Ac to przynajmniej dałoby radę znaleźć uzasadniające argumenty, gdy na Warszawa-Łódź taki wagon to przesada, jak argumentacja, że jedynka to muchowóz to zamiast pełnej jedynki, niech jedzie jakiś wagon AB, jak 112Am (swoją drogą to szkoda, że przy projektach z zakupem nowych wagonów na daną trasę jak Gdynia-Wrocław czy Warszawa-Szczecin nie zażądano wyprodukowania przez Cegielskiego wagonów Z1AB).
2015-09-13 17:36:16 Autor: sheva17
---.134.65.147
ED74 powinny trafić do obsługi dalekobieżnych relacji REGIO, wtedy PR mogłyby taką usługę zaproponować samorządom. Jeżeli zostały kupione z budżetu PR to powinny do nich wrócić, a P4 powinna być wykonana na poczet należności za bezumowne korzystanie z EDyt przez PKP IC.
2015-09-13 20:18:34 Autor: Tedy
---.219.240.131
Katowice - Żywiec - Zakopane w miejsce zlikwidowanego Giewonta.
2015-09-13 20:18:45 Autor: Tedy
---.219.240.131
Katowice - Żywiec - Zakopane w miejsce zlikwidowanego Giewonta.
2015-09-13 20:18:50 Autor: Tedy
---.219.240.131
Katowice - Żywiec - Zakopane w miejsce zlikwidowanego Giewonta.
2015-09-13 20:19:02 Autor: Tedy
---.219.240.131
Katowice - Żywiec - Zakopane w miejsce zlikwidowanego Giewonta.
2015-09-13 20:19:39 Autor: 3750
---.219.240.131
Katowice - Żywiec - Zakopane w miejsce zlikwidowanego Giewonta.
2015-09-13 20:32:31 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post sheva17:
"ED74 powinny trafić do obsługi dalekobieżnych relacji REGIO, wtedy PR mogłyby taką usługę zaproponować samorządom. Jeżeli zostały kupione z budżetu PR to powinny do nich wrócić, a P4 powinna być wykonana na poczet należności za bezumowne korzystanie z EDyt przez PKP IC."
Powinno tak być, tylko jak teraz ARP wchodzi do PR to nie ma co liczyć na coś takiego, a nawet może nastąpić powtórką i do IC trafią malborasy i EP07P. Pytanie też czy PR potrafiłyby je wykorzystać jak trzeba. Na Warszawa-Łódź jeżdżą łodzioklopy i PRy raczej tam edyt by nie wysłały. Logicznie się zastanawiając to powinny trafić do PR Gdynia gdzie faktycznie z EZT są same EN57, lecz centrala PR Pomorzu odmawiała "przyjemności" wiele razy więc też nie ma co liczyć. Koleje Mazowieckie dałyby radę, w przeszłości wiedziały jak wyeliminować kible full-plastic i modernizacje przez nich zlecane są przemyślane, więc siedzenia na pewno wymieniliby.
2015-09-13 20:54:33 Autor: Aferq
---.wroclaw.vectranet.pl
Cóż wyście się tak uparli na to żeby połączenia REGIO, tudzież inne połączenia dalekobieżne (Poznań - Szczecin) obsługiwały PR?

Ja osobiście odbyłem kilka dalszych podróży kiblami PR (zmodernizowanymi, i niezmodernizowanymi). Wspomnienia tego koszmaru tułają się do tej pory po mojej głowie, powodując że wolę jechać na stopa niż wsiąść do kibla jadącego Wrocław - Wałbrzych. Smutna prawda jest taka, że PR mają pasażerów totalnie w czterech literach, i BARDZO DOBRZE że skasowano połączenia "dalekobieżne" w ich wykonaniu. WRESZCIE.
Nic mnie tak nie ucieszyło, jak informacja o likwidacji nierentownych pociągów regio w wykonaniu PR.

Trzeba być NIESPEŁNA ROZUMU żeby wybrać się w dłuższą podróż z PR.

Nie żebym nie lubił pociągów, wręcz przeciwnie. Obecnie na trasę Wrocław - Warszawa wybieram pociąg IC (mimo że jadąc autem można ją pokonać w 90% drogą szybkiego ruchu). Bo jest miło, przyjemnie, WYGODNIE, czysto i cicho.

Na trasę Wrocław - Legnica także wybieram pociąg KD, bo jedzie w granicach 40-50 minut z centrum do centrum... Choćbym się wściekł, nie dojadę w takim czasie autem, a pociągiem taniej i WYGODNIE. Nigdy nie spotkałem też na tej trasie taboru KD innego, niż IMPULS.
Na ogół wypełnione w 100% pociągi KD jeżdżą na tej trasie mniej-więcej co godzinę.

Niestety, zapewnienie połączeń w godzinnym takcie na jakiejś trasie NIE WYSTARCZY, TO NIE JEST KLUCZ DO SUKCESU. Bo gdybym miał te 50 minut spędzić w rzężącym, trzęsącym się kiblu, NIGDY, PRZENIGDY, choćby jeździły co 15 minut... Pomijam już drobny fakt że żaden kibel nie zrobi tej trasy w 50 minut.

Na szczęście KD idą powoli w dobrą stronę. ŻEGNAJCIE KIBLE, ŻEGNAJCIE PRZEWOZY REGIONALNE.


P.S. Wszystkie kible na złomowisko, tam ich miejsce.
2015-09-13 22:47:26 Autor: jackie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Aferq:

Widać, że nie jeździsz pociągami na linii Wrocław - Wałbrzych. Tak się składa, że teraz latają tam prawie same kible i właśnie pod banderą KD. Natomiast pociągi Przewozów Regionalnych na tej trasie to są obecnie prawie wyłącznie składy wagonowe złożone z klimatyzowanych wagonów "marlboro", tj. najlepszych wagonów jakie mają PR-y. Krótko mówiąc, PR jeździ na dużo lepszym sprzęcie niż KD.

Poza tym KD kupują teraz akurat wyjątkowo dużo kibli. Więc zgodnie z twoją logiką też idą w złą stronę.
2015-09-13 22:55:21 Autor: benny
---.226.217.117
W odpowiedzi na post gosciu:
"Dla mnie wygodniej się jedzie pociągiem, gdyż np. nie muszę się skupiać na drodze, tylko- jak piszesz- mogę usiąść, odpocząć, pooglądać widoki za oknem itd. Jednak wielu ludzi jako wygodę uznaje dotarcie bezpośrednio z miejsca na miejsce i to również odciąga niektórych od pociągu (np. moi rodzice pojechaliby samochodem do Wałbrzycha na zakupy nawet, jakby pociąg kursował co pół godziny; ponieważ wg. nich dojście/dojazd na stację, dojazd do Wałbrzycha a później jeszcze dotarcie do sklepu np. autobusem jest niewygodne. Cóż- każdy ma indywidualne podejście do sprawy), ale pewnie częstotliwość też jest kluczowym powodem. Jak pisałem wczoraj- mam nadzieję, że dojdzie do realizacji projektu Wałbrzyskiej Kolei Aglomeracyjnej, czy też innego zwiększenia ilości połączeń w moich okolicach, a reaktywacja kopalni daje na to dużą nadzieję."
Twoi rodzice i ich zwyczaje to raczej nie jest jakaś wyrocznia w kwestii podróżowania. Dużo ludzi nie ma samochodów, a wielu musi oszczędzać i w związku z tym wybiera transport publiczny w codziennych dojazdach do pracy a nie prywatny samochód. Są jeszcze studenci, uczniowie, emeryci itd., którzy po prostu muszą korzystać z komunikacji publicznej. Zresztą uwielbienie dla własnych blachosmrodów to jest stricte polska specyfika. Na Zachodzie czy nawet w Czechach "modne" jest korzystanie z komunikacji publicznej, w związku z tym ludzie na co dzień chowają swój blachosmród do garażu, a do pracy jeżdżą pociągiem lub autobusem. To jest kwestia świadomości ekologicznej i edukacji w tym zakresie. Samochód przydaje się za to np. w weekendy, gdy chce się z rodziną pojechać dajmy na to do rodziny. Oczywiście komunikacja publiczna musi być przyjazna dla pasażerów, nikogo nie zachęcimy do takiego stylu życia z kilkoma parami pociągów na dobę.
2015-09-14 00:08:28 Autor: gosciu
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post benny:
"Twoi rodzice i ich zwyczaje to raczej nie jest jakaś wyrocznia w kwestii podróżowania. Dużo ludzi nie ma samochodów, a wielu musi oszczędzać i w związku z tym wybiera transport publiczny w codziennych dojazdach do pracy a nie prywatny samochód. Są jeszcze studenci, uczniowie, emeryci itd., którzy po prostu muszą korzystać z komunikacji publicznej. Zresztą uwielbienie dla własnych blachosmrodów to jest stricte polska specyfika. Na Zachodzie czy nawet w Czechach "modne" jest korzystanie z komunikacji publicznej, w związku z tym ludzie na co dzień chowają swój blachosmród do garażu, a do pracy jeżdżą pociągiem lub autobusem. To jest kwestia świadomości ekologicznej i edukacji w tym zakresie. Samochód przydaje się za to np. w weekendy, gdy chce się z rodziną pojechać dajmy na to do rodziny. Oczywiście komunikacja publiczna musi być przyjazna dla pasażerów, nikogo nie zachęcimy do takiego stylu życia z kilkoma parami pociągów na dobę."
Ja też wolę gdzieś dojechać pociągiem, dlatego na studia dojeżdżam zazwyczaj w ten sposób- jest taniej i wygodnie. Dziękuję Wam za wyjaśnienie tej kwestii odnośnie małego zainteresowania transportem publicznym. Po prostu byłem przekonany, że działa to na odwrót, tzn. przewoźnicy nie zwiększają ilości kursów, ponieważ boją się, żę będą wozić powietrze. Jednak wydaje mi się, że to nie jest jedyny powód.
2015-09-14 01:20:14 Autor: aleks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ gościu:

Po prostu wystarczy porównać np. z Czechami, gdzie na liniach z taką sama liczbą dużych miast jak np. na trasie Wałbrzych - Kłodzko pociągi kursują dużo częściej. Czyli jednak ludzie jeździliby pociągami, pod warunkiem zapewnienia im odpowiedniej oferty. Gdyby było tak jak piszesz, że ludzie wolą auta, nie chce im się drałować na stację czy tez w ogóle nie ma popytu na pociągi, to także w Czechach pociągi by jeździły puste i w konsekwencji częstotliwość byłaby taka jak u nas. Tak więc z tego wynika że to my jesteśmy zapóźnieni w stosunku do cywilizowanego świata, a nie że cywilizowany świat finansuje niepotrzebnie coś na co nie ma popytu.
2015-09-14 09:06:04 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
ED74 nigdy nie dorównają Flirtom czy Impulsom, a nawet Elfom, Acatusom II oraz Acatusom Plus. Nie pomoże tutaj zastąpienie zydli wygodnymi fotelami, a nawet ustawienie ich w kolejowy a nie autobusowy sposób. Nieusuwalną wadą łodzioklopów pozostaną pochyłe ściany boczne, jak w p...dolino, z powodu którego czacha obija się o szybę. Komuś zamarzył się p...doliniarski dizajn, i przez niego tramwaj zawsze pozostanie tramwajem.
2015-09-14 09:07:25 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Z podanych wyżej powodów wolałbym nawet turbodymoklop (szczególnie w wersji AL) od ED74
2015-09-15 02:34:22 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post ep40:
"W innych częściach kraju trasy o długości takiej jaką ma trasa Warszawa-Łódź obsługiwane są przez EN57, a nie składy wagonowe.

ED74 nie nadają się na TLKi jak Warszawa-Bydgoszcz czy inne, lecz przy jeździe 160km/h trasę Warszawa-Łódź ED74 przejedzie na tyle szybko i krótko, że da się to przeżyć.
W innych częściach kraju podobne trasy codziennie pasażerowie pokonują wężykującym kiblem i ucieszyliby się gdyby zamiast kibla podstawiono im ED74.
Wymienić siedzenia i ED74 idealnie będą pasować.
Oczywiście panicze wymagają 145Ac z 9 przedziałami menedżerskimi 4-miejscowymi w cenie zwykłej jedynki. Takie wykorzystanie 145Ac byłoby bardziej uzasadnione na Jantarze który to nie może odstawać standardem od EIP między którymi jedzie na E-65 (rozważam to z perspektywy osoby pro-premium, bo mnie osobiście zadowala 167A lub Z1B Henschel czyli cywilizowane warunki bez wodotrysków za w miarę akceptowalną cenę), choć oczywiście nikt nie narzeka na obecne na tym połączeniu 139A-Op lub Z2A poza kwestią zaklejenia okien reklamą, ale gdyby był 145Ac to przynajmniej dałoby radę znaleźć uzasadniające argumenty, gdy na Warszawa-Łódź taki wagon to przesada, jak argumentacja, że jedynka to muchowóz to zamiast pełnej jedynki, niech jedzie jakiś wagon AB, jak 112Am (swoją drogą to szkoda, że przy projektach z zakupem nowych wagonów na daną trasę jak Gdynia-Wrocław czy Warszawa-Szczecin nie zażądano wyprodukowania przez Cegielskiego wagonów Z1AB)."
To, że innych częściach kraju siedzą nieudacznicy, którzy nie potrafią sobie nic załatwić (i zrzucają winę na kogoś innego), nie oznacza, że pasażerowie na trasie Wawa - Łódź również mają dawać ciała.
2015-09-15 07:53:25 Autor: Yggugubi
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak mozna sprzedac takie fajne pociagi i zamiast tego puszczac te pieprzone przedzialy 2 klasy. Baba z golymi girami sie ryje na moja zone. Potem typ ktory przez cala trase pilnuje jak cerber drzwi i okien, żeby czasem troszkę powietrza się nie dostało. Potem wsiada kolo który rozwala sie po wszystkich jak bydle. Gościu latający na papieroha. Po co te przedzisły? Co to komu daje? I te nogi jedne na drugich. Po co to jest iczemu tego sie sukcesywnie nie likwiduje???? Ten kto popiera przedzisly to raczej dawno nimi nie jezdzil.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5