Od kilku dni pasażerowie, którzy chcą kupić bilet na pociąg międzynarodowy w kasie PKP Intercity na dworcu w Kielcach, nie mogą tego zrobić. Jak informuje "Gazeta Wyborcza", powodem jest brak terminalu do ich sprzedaży, związany z modernizacją systemu.
Najbliższa kasa, w której można dokonać takiego zakupu, znajduje się w Skarżysku-Kamiennej. - Bardzo przepraszam podróżnych za utrudnienie. Niestety, niemal na zakończenie modernizacji naszego systemu sprzedaży, dzięki któremu powinien się znacznie skrócić się czas obsługi podróżnych, pojawił się problem - powiedział rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. Wyjaśnia, że nowy system "Kurs 2008" udało się zainstalować już w 396 kasach w całym kraju prowadzących sprzedaż biletów międzynarodowych. - Ale w czterech przypadkach pojawił się problem, z którym informatycy nie mogli sobie poradzić. Chodzi właśnie o Kielce i trzy kasy w Warszawie - tłumaczy. Rzecznik twierdzi, że nie można było zostawić starego terminalu. - Różnice w oprogramowaniu były zbyt duże. Mam jednak zapewnienie informatyków, że w ciągu 24 godzin kielecka kasa już będzie działać. Raz jeszcze przepraszam za utrudnienia - mówi Ney.
Więcej