Zadanie opracowania technicznych specyfikacji interoperacyjności (TS) na mocy dyrektywy 2001/16/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001 r. w sprawie interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych Komisja powierzyła Europejskiej Agencji Kolejowej. Zgodnie z warunkami określonymi dla wspomnianego zadania Agencji zlecono opracowanie projektu TSI podsystemu „Infrastruktura” systemu kolei konwencjonalnych. TSI zostały przyjęte w celu spełnienia wymagań zasadniczych oraz zapewnienia interoperacyjności kolei.
TSI wydana właśnie przez Komisję Europejska odnosi się do całości nowej, modernizowanej lub odnawianej infrastruktury transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych. Decyzja będzie stosowana od 1 czerwca 2011 r.
Załącznik do decyzji zawiera szczegółowe dane na temat m.in. definicji i zakresu podsystemu „Infrastruktura” i jego opis, informacje odnośnie składników interoperacyjności, wdrożenia TSI „Infrastruktura” .