Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

KE: W Polsce buduje się perony niezgodne z TSI

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
KE: W Polsce buduje się perony niezgodne z TSI
– Dochodzą do nas głosy, że nie wszystkie perony, które  PKP PLK buduje na modernizowanych z funduszy unijnych liniach, są zgodne ze standardami TSI. Powoduje to problemy z dostępnością taboru dla osób niepełnosprawnych i z ograniczeniami ruchowymi – powiedział Piotr Rapacz z Komisji Europejskiej, podczas spotkania z przedstawicielami branży kolejowej.

Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dotyczą nie tylko taboru, ale także całego obszaru infrastruktury kolejowej, także związanej z obsługą pasażerów. Określono w nich standardy, które powinny spełniać perony, przez co rozumie się także odległość krawędzi peronowej od taboru. Do Komisji Europejskiej dotarły sygnały świadczące o tym, że odległość między modernizowanymi  peronami a taborem nie spełnia wymagań TSI, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo pasażerów podczas wsiadania i wysiadania z pociągów. Jest to problem zwłaszcza dla osób nie w pełni sprawnych. Temat został podjęty na seminarium „Inwestycje kolejowe w Polsce – szanse i zagrożenia”, zorganizowanym w przedstawicielstwie KE w Polsce.

– Przyjmujemy to z zaskoczeniem. Polska podczas wykonywania prac przy przebudowie peronów powinna stosować się do TSI. Będziemy prosić PKP PLK o wyjaśnienia w tej sprawie – oświadczył Piotr Rapacz.

Szersza skrajnia na typowych liniach pasażerskich

Więcej światła na sprawę pojawiło się w informacjach przekazanych przez Centrum Zrównoważonego Transportu.

– Komisja Europejska słusznie zwraca uwagę na problem. Co gorsze, mimo wielu uwag w tej sprawie, które kierowaliśmy do PKP PLK, zarządca infrastruktury nadal buduje perony, które są przygotowane do przejazdu wagonów ze skrajnią Wspólnoty Niepodległych Państw, co skutkuje sporymi utrudnieniami dla pasażerów. Zupełnie niezrozumiałe jest, dlaczego skrajnia WNP uwzględniana jest w takich inwestycjach jak modernizacja lokalnej linii kolejowej Poznań – Wągrowiec czy przy budowie linii kolejowej na Lotnisko Chopina – mówił podczas spotkania z przedstawicielami KE Stanisław Biega z CZT.

PLK: to zaszłości przy projektowaniu

Na zarzuty KE i CZT odpowiadał Marcin Mochocki, odpowiedzialny za inwestycje członek zarządu PKP PLK.

– W większości przypadków, jeśli stosujemy szerszą skrajnię, robimy to po to, aby umożliwić przejazd składów, które przewożą np. generatory prądu. To są przewozy obecnie dość powszechne na krajowej sieci kolejowej. W przypadku niedawno oddanych inwestycji, o których wspomina CZT, chodzi o zaszłości wynikające z projektowania infrastruktury sprzed 7 lat i więcej. Obecnie w PKP PLK unikamy już rozwiązań tego typu, tam gdzie nie jest to absolutnie konieczne – powiedział Marcin Mochocki.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Zobacz również:

Ambitny plan rozbudowy KDP w Europie. Polska zyskałaby 10-krotnie

Infrastruktura

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Automatyczne sprzęgi: pomogą, czy zaszkodzą przewozom towarowym?

Tabor i technika

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

Prawo i polityka

Komisja Europejska zmienia TSI. Co z cyfrowymi sprzęgami?

inf. pras oprac. JM 24 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5