Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Katastrofa TGV pod Strasbourgiem. Pociąg znajdował się w newralgicznym miejscu linii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Katastrofa TGV pod Strasbourgiem. Pociąg znajdował się w newralgicznym miejscu linii
W niedzielę wieczorem zakończyła się akcja ratunkowa na miejscu katastrofy próbnego składu TGV Duplex pod Strasbourgiem. Lista ofiar śmiertelnych jeszcze się powiększyła.

Bilans tragedii, do której doszło podczas jazd testowych na nowym odcinku LGV Paryż – Strasbourg w sobotę po południu, to obecnie 11 ofiar śmiertelnych, 4 osoby nadal są w stanie krytycznym., ranni są wszyscy pasażerowie, którzy brali udział w feralnym kursie. Z trudnych do wytłumaczenia przyczyn na pokładzie były też dzieci.

– Aby pracować na pokładzie pociągu testowego, potrzeba swobody do wykonywania zadań. Niezwłocznie trzeba wyjaśnić, w jakich okolicznościach dzieci pracowników SNCF znalazły się na pokładzie - powiedział oburzony szef SNCF Guillaume Pepy.

W niedzielę o godzinie 18 poinformowano o zakończeniu akcji ratowniczej. Trwają pracę na identyfikacją ofiar tragedii. 

Wydaje się, że do katastrofy doszło w wyniku przekroczenia dozwolonej prędkości przed miejscem, gdzie linia dużych prędkości łączy się z linią klasyczną i gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 160 km/h. W tym kontekście przyczyny tragedii mogą być podobne do tych, które doprowadziły do katastrofy w Hiszpanii. Pociąg wypadł z szyn już na początku łuku, dlatego uważa się, że jego prędkość musiała być dużo większa niż 160 km/h.

Część składu wpadła do Kanału Marna – Ren, skąd w niedzielę wieczorem wyciągały go dźwigi. Urządzenia kontrolujące i rejestrujące jazdę pociągu który uległ wykolejeniu zostały zabezpieczone. 


TGV: l'enquête commence à Eckwersheim przez StrasTv

Jazdy próbne odbywały się na nowo wybudowanym 106-kilometrowym odcinku linii LGV pomiędzy Baudrecourt i Vendenheim w pobliżu Strasbourga od 28 września. Linia była budowana od 2010 roku, układanie toru zakończono natomiast w marcu tego roku. Efektem oddania do użytku nowej trasy ma być skrócenie czasu podróży z Paryża do Strasbourga do 1 godziny i 48 minut.

Na nowej trasie zaplanowano 200 jazd testowych. Były prowadzone z prędkością do 352 km/h, aby można było potwierdzić możliwość uruchomienia przejazdów z pasażerami z maksymalną prędkością 320 km/h.

Na kilka dni przed wypadkiem SNCF opublikowało film, na którym widać, jak wyglądały jazdy testowe. Więcej na ten temat TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV

Tabor i technika

Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV

thelocal.fr/lp, Rynek Kolejowy 15 lutego 2016

Zobacz również:

Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV

Tabor i technika

Są wyniki śledztwa w sprawie wykolejenia francuskiego składu TGV

thelocal.fr/lp, Rynek Kolejowy 15 lutego 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5