Partnerzy serwisu:
Biznes

Kapsch zintegruje stacje bazowe GSM-R. Zamówienie z wolnej ręki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
27-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kapsch zintegruje stacje bazowe GSM-R. Zamówienie z wolnej ręki
PKP PLK udzieliły firmie Kapsch wartego ponad milion złotych zamówienia m.in. na integrację stacji bazowych budowanych w ramach modernizacji linii Warszawa – Łódź.

Zamówienie dotyczy integracji podsystemu stacji bazowych BSS GSM-R, systemu stacjonarnych terminali dyspozytorskich FDS i urządzeń radiowego centrum sterowania RBC budowanych w ramach Lokalnego Centrum Sterowania Skierniewice i drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź.

Projekt ten wpisuje się w strategię budowy sieci GSM-R przez PKP PLK SA, w ramach której Kapsch CarrierCom wybudował podsystem GSM-R NSS w ramach projektu POliŚ 7.1-15.1 „Modernizacja linii kolejowej E30, Etap II.”. Budowa LCS Skierniewice i ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R na linii Warszawa – Łódź jest powiązana funkcjonalnie z tamtym projektem.

Integracja poza zakresem zamówienia

Integracja budowanego podsystemu BSS nie mieściła się w zakresie rzeczowym przedmiotu umowy z PKP PLK SA w związku z tym związane z tym usługi oraz licencje zostały nabyte w drodze negocjacji z firmą Kapsch CarrierCom.

System NSS jest centralnym elementem sieci GSM-R. Jego rolą jest integrowanie stacji bazowych (BTS) za pośrednictwem sterowników (BSC) w sieć telekomunikacji mobilnej. Należy dodać, że wszystkie elementy podsystemu NSS w dostarczonej konfiguracji powinny umożliwić liniową rozbudowę do maksymalnej pojemności niezbędnej dla zaspokojenia przyszłych potrzeb PKP PLK SA wynikających z rozbudowy systemu GSM-R.

Wybudowany na terenie Polski podsystem GSM-R NSS składa się z dwóch lokalizacji centralowych (w Warszawie i Poznaniu – aby zapewnić wysoką niezawodność systemu). Pracują one w oparciu o urządzenia i oprogramowanie dostarczone przez Kapsch CarrierCom.

Nie było projektu sieci

PKP PLK SA zapewniają, że nie mogły zapewnić sobie praw do dysponowania licencjami w ramach wcześniejszych projektów, ponieważ nie dysponowały precyzyjną wiedzą o docelowej wielkości sieci GSM-R. Wynika to z faktu, że zamówienia są realizowane w formule Projektuj i Buduj, więc przed uzyskaniem od wykonawców projektów nie wiadomo, ile obiektów radiokomunikacyjnych będzie niezbędnych do wykonania w danym projekcie. Dlatego zamawiający tłumaczy, że „nie potrafi jednoznacznie określić ilości niezbędnych licencji do podsystemu NSS”.

Jak zapewniła „Rynek Kolejowy” firma Kapsch, jednym z najważniejszych wymagań dla transgranicznego transportu kolejowego jest bezproblemowe funkcjonowanie i współdziałanie wszystkich elementów stosowanych w zarządzaniu pociągami. Cyfrowy system komunikacji pociągów (GSM-R) odgrywa ważną rolę w zarządzaniu ruchem kolejowym. – Jako jeden z wiodących dostawców tego systemu, Kapsch przeprowadził i zakończył z powodzeniem kompleksowe testy interoperacyjności rozwiązań GSM-R na podstawie ścisłych regulacji w ramach projektu finansowanego przez Komisję Europejską. Europejska Agencja Kolejowa (ERA) – organizacja UE, potwierdziła zgodność i interoperacyjność systemów, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej. System GSM-R firmy Kapsch, zaimplementowany w sieci PKP PLK, również przeszedł z powodzeniem podobne badania interoperacyjności – podkreśla spółka.

Dlaczego zamówienia udzielono z wolnej ręki? Co to oznacza?
Więcej szczegółów i komentarz na portalu Monitor

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest akt oskarżenia ws. przetargu na GSM-R

Prawo i polityka

Jest akt oskarżenia ws. przetargu na GSM-R

Jakub Madrjas 30 lipca 2021

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

KIO oddaliła odwołanie Kapscha. GSM-R dla PKP PLK zbuduje Nokia

Infrastruktura

Co dalej z przetargiem na GSM-R?

Infrastruktura

Co dalej z przetargiem na GSM-R?

Rynek Kolejowy 27 listopada 2017

Spór o GSM-R: Rozprawa w KIO nie odbyła się

Prawo i polityka

Spór o GSM-R: Rozprawa w KIO nie odbyła się

Rynek Kolejowy 15 listopada 2017

Zobacz również:

Jest akt oskarżenia ws. przetargu na GSM-R

Prawo i polityka

Jest akt oskarżenia ws. przetargu na GSM-R

Jakub Madrjas 30 lipca 2021

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

KIO oddaliła odwołanie Kapscha. GSM-R dla PKP PLK zbuduje Nokia

Infrastruktura

Co dalej z przetargiem na GSM-R?

Infrastruktura

Co dalej z przetargiem na GSM-R?

Rynek Kolejowy 27 listopada 2017

Spór o GSM-R: Rozprawa w KIO nie odbyła się

Prawo i polityka

Spór o GSM-R: Rozprawa w KIO nie odbyła się

Rynek Kolejowy 15 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5