NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jubileusz na szynach

| SKM 16.02.2015 154

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-02-16 08:11:21 Autor: Realistaa
---.tktelekom.pl
"Dla przyszłych kadr Szybkiej Kolei Miejskiej – techników elektryków, mechatroników, elektroenergetyków, techników transportu kolejowego – czyli uczniów Technikum Kolejowego nr 7 w Warszawie – przygotowano notes, odnotowujący jubileusz spółki. Notatnik towarzyszyć będzie już w lutym Targom Edukacyjnym oraz Dniom Otwartym szkoły."

Spoko, spoko. Bez znajomości w SKM i tak ich nikt nie zatrudni. To samo tyczy się innych spółek.
2015-02-16 08:31:17 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Warszawska SKM, operująca na raptem kilku liniach, w 10 lat rozwinęła się od 0 pasażerów do >25 mln, a operujący w skali całego 30-paro-milionowego kraju i hołubiony przez wszystkie ekipy rządowe PIC się tylko permanentnie zwija :)))
2015-02-16 08:32:31 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I w efekcie 85% podróży w PL jest wykonywane samochodami, a niespełna 11% autobusami ;)
2015-02-16 09:54:20 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Goral: Wśród tych 11% jest zapewne i Twój liczący się udział. Spróbuj zatem podpowiedzieć szkockiemu właścicielowi, aby za sprawą niestrudzonej reklamy jaką uprawiasz na portalu kolejowym - zmienił jej nazwę na Mikolski Bus :-DDD
2015-02-16 10:18:48 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Tomek Janiszewski

Error. Nigdy nie uważałem się za "mikola" ;) Owszem, lubię pociągi "od zawsze" i co jakiś czas wypuszczam się na kolejowe "tour-y" (choć - w przeciwieństwie do typowych mikoli jeżdżących z zasady również pseudopuciongami PICU - najczęściej wyłącznie osobówkami PR, czasem z "domieszką" iR), ale "mikol" ze mnie żaden. Nie napalam się na Pędoszmatolonko, zdecydowanie cieszy mnie fakt powolnej śmierci kolei dalekobieżnej w PL (bo generalnie oznacza dorzynanie znienawidzonego PICU), nie zbieram również starych biletów, tabliczek z lokomotyw/wagonów, elementów mundurów, nie "focę" kolei (tzn. w celach czysto hobbystycznych), itp. Jaki ze mnie chłopie mikol, co?
2015-02-16 10:31:03 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Tomek Janiszewski

No i nie taki znowu liczący - jeżdżę PB nie aż tak znowu często (w 2014 r. raptem łącznie ok. 30 przejazdów na różnych odcinkach, przy czym te pokonywane w 2 osoby liczę podwójnie). I głównie dlatego, że brak sensownej dalekobieżnej alternatywy kolejowej (tzn. tej nie spod szyldu wiadomej pomyłki ewolucji z Żelaznej 59a). Gdyby tylko były iR, to nikt by mnie w żadnym PB (ani innej linii autobusowej) nie zobaczył.
2015-02-16 19:57:31 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Tomek Janiszewski

Weź pod uwagę, że taki np. przejazd z Katowic do Białegostoku PolskimBusem tam i z powrotem w 2 osoby daje łącznie 8 przejazdów z tym przewoźnikiem (K-ce - Wawa x2, Wawa - B-stok x2 i z powrotem razem x4). Wystarczy pojechać 2-krotnie (a właśnie 2x jechałem w ten sposób w listopadzie i na początku grudnia) i już "wychodzi" 16 przejazdów by PB. Gdańsk w 2 osoby tam i z powrotem to kolejne 4 przejazdy, trochę samemu i masz te wspomniane 30 przejazdów. W skali roku w sumie relatywnie mało, pociągiem jeżdżę częściej, choć generalnie na krótszych trasach.
2015-02-16 22:26:45 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
SKM zaczynała od "kaczokibli" i była 10 lat temu przedmiotem drwin.
Co z nią będzie za kolejne 10 lat ?
2015-02-16 23:31:58 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Przy obecnych tendencjach będzie wozić 10x więcej pasażerów rocznie niż PIC ;)
2015-02-17 08:34:29 Autor: tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@Goral: choćby przytłaczająca większość klientów PKP PIC poszła w Twoje ślady - to masz jak w banku że PICnia najpierw wytnie ostatnią TeLepiącąsięKulejkę z Warszawy do Łodzi, niż przyzna się do POrażki odwołując pierwszy kurs p...dolino. Przez pewien czas będzie tym barachłem wozić muchi, utrzymując się ze złomowania siódemek i mechpomów, o (fiatach już nie mówiąc) i skrupulatnie pilnując aby żadna sztuka zbywającego taboru nie dostała się w niepowołane ręce, z PR na czele. Stosowne plany już są, wymędził je jeden z poprzednich prezesów. Na koniec wyłoniony w sfałszowanych wyborach Sejm uchwali że uznaje się p...dolino za Dobro Narodowe (jak o mały figiel nie został nim okrzyknięty Bolek Szwendała) które będzie utrzymywane z publicznych piniędzy, nawet jak na bileciki po 650 PLN nie stanie ani jednego chętnego. Tęsknisz za taką wizją?
2015-02-17 09:45:51 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Tomek Janiszewski

Bez przesady, nie za moim przyczynkiem te 5 mln pasażerów odpłynęło z PICU do autobusów, aż taki skuteczny to nie jestem ;-P

A tak poważnie, to z utrzymywaniem fikcji sukcesu Pędoszmato masz absolutną rację. Zaklinanie rzeczywistości trwało, trwa i trwać będzie niezależnie od faktycznych "dokonań" tego segmentu, a raczej ich braku ;) Niestety za nasze wszystkich pieniądze...
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5