Dworzec kolejowy w Węglińcu znajduje się w złym stanie. Senator Jan Michalski na ostatnim posiedzeniu senatu skierował do ministra transportu Sławomira Nowaka oświadczenie w sprawie przyszłości budynku.
Dworzec w Węglińcu znajduje się przy linii kolejowej, która odgrywa znaczącą rolę w obsłudze ruchu towarowego między Polską a Niemcami, a także w ruchu pasażerskim. Jak podkreśla senator Jan Michalski w Węglińcu krzyżuje się pięć linii kolejowych: zmodernizowany korytarz europejski E30/CE30 (trasa Wrocław – Węgliniec – Granica Państwa, bez ukończonej elektryfikacji pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem) łączący wschód Polski z Niemcami, linia 279 z Węglińca do Jeleniej Góry – remontowana na odcinku Węgliniec – Lubań, linia 255 z Węglińca do Żar (Zielonej Góry).
Ze stacji Węgliniec korzystają zarówno mieszkańcy z powiatów zgorzeleckiego, lubańskiego, bolesławieckiego, jak i z południowej części województwa lubuskiego. Ze stacji kursują pociągi m.in. do Wrocławia, Legnicy, Zgorzelca, Jeleniej Góry, Zielonej Góry, a także do Hamburga czy Drezna.
Dworzec kolejowy w Węglinie powstał na przełomie XIX i XX wieku, składa się on z dwóch budynków. W pierwszym z nich znajduje się część biurowa i kasy, które zostały jednak zamknięte z powodu złego stanu technicznego obiektu. W drugim budynku mieści się m.in. poczekalnia i toalety. Niestety, dostępność dworca dla podróżnych jest obecnie ograniczona. Jak informuje senator, kilka miesięcy temu zarządca dworca w Węglińcu ogrodził taśmą perony przylegające bezpośrednio do budynku dworcowego znajdujące się pod wiatami peronowymi.
„Fakt ograniczenia dostępu do zadaszonych peronów oraz tym samy jedynego dojścia do poczekalni dworcowej – docelowo całego budynku, sprawił, że podróżni oczekujący na pociąg w Węglińcu nie mogą się schronić przed zimnem, śniegiem lub padającym deszczem. Do końca roku 2012, bezpośrednio przy zejściu z kładki prowadzącej z miasta do dworca działały kasy, które dawały możliwość schronienia się oczekującym na dalszą podróż. Jednak wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów, kasy biletowe w Węglińcu zostały zamknięte, a biało-czerwona taśma została oznaczona dodatkowo tablicami informującymi o braku przejścia” – zwraca uwagę Michalski w oświadczeniu, które skierował do ministra transportu.
Senator apeluje do ministra o udzielenie informacji dotyczących planowanych działań, które umożliwiłyby przywrócenia podstawowej funkcji dworca w Węglińcu. W swoim oświadczeniu Michalski prosi także o przedstawienie planów remontowych budynków dworcowych.