NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Jest przetarg na nowe lokomotywy dla Czech

| tl, Rynek Kolejowy 04.09.2015 244

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-04 12:04:40 Autor: Pesssa
---.play-internet.pl
Pesa?
2015-09-04 12:48:09 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
@Pesssa raczej to bedzie Skoda. Akurat Czesi są książkowym przykładem jak kraj dba o rodzimych producentów i blokuje firmy zagraniczne :)
2015-09-04 13:09:20 Autor: e tam
---.146.95.184.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
bez przesady z tym podręcznikowym przykładem :)
2015-09-04 13:24:24 Autor: glos z kujpomu
---.play-internet.pl
Pesa nie oferuje nic spełniającego warunki przetargu.
2015-09-04 13:42:45 Autor: Tadeusz Rozporkiewicz
---.adsl.inetia.pl
Konsorcjum Dolkom Wrocław i Rubau wezmą ten kontrakt!
2015-09-04 13:51:07 Autor: vvde
---.devs.futuro.pl
@e tam ja doświadczyłem takich zachowań na własnej skórze, choć w nieco innej branży... musiałem udowadniać że moja firma nie jest garbata przez ponad 2 lata. Choć od początku przedstawialiśmy wszystkie wymagane papiery i spełnialiśmy normy, zrobiliśmy milion niepotrzebnych certyfikatów, to i tak bujaliśmy sie od drzwi do drzwi zanim wpuścili nas na swój rynek. I wiem od wielu osób, że przypadek którego doświadczyłem nie jest odosobniony. A Czesi wpuszczają do siebie zagraniczne firmy tylko wtedy kiedy w kraju nie maja oferentów.
2015-09-04 14:53:24 Autor: Gubernator Kalifornii
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

Gubernator Kalifornii
W tym temacie Czesi są tacy ami, jak Polacy... Kupują taką "okazałą" liczbę lokomotyw, że można policzyć je na palcach... Chciałbym kiedyś doczekać się ogłoszeń kontraktów na 50 lokomotyw, na 80 lokomotyw, a nie na 3, na 5, na 8...
2015-09-04 17:07:48 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Chodzi o zakup pięciu elektrowozów trójsystemowych (z opcją na kolejne trzy),


Chodzi opcjonalnie o 5 elektrowozów sześciosystemowych, czy 8 trójsystemowych?
2015-09-04 17:28:23 Autor: wojtus
---.dynamic.gprs.plus.pl
"Lokomotywy mają mieć dopuszczenia do ruchu najpierw w krajach Grupy Wyszehradzkiej, Niemczech, Austrii i Rumunii, w dalszej kolejności oczekiwane są dopuszczenia do ruchu, kolejno, w Chorwacji, Słowenii i Niderlandach (te dopuszczenia mogą być uzyskiwane już po dostawie)"

zapewne wygra V
2015-09-04 17:29:15 Autor: WOJTUS
---.dynamic.gprs.plus.pl
zapewne wygra Vectron jak w PKP Cargo szkoda ze nie będą dojeżdżać do Polski
2015-09-05 14:57:12 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
jeśli przy temacie Czech, to jak głęboko na teren Czech i Słowacji zapuszczają się pociągi prowadzone lokomotywami PKP CARGO, chyba są to w większości ET 41, nawet ostatnio w Czeskim Cieszynie widziałem skład z węglarkami gdzie na popychu jechało kolejne ET 41.
I pytanie drugie, kilkanaście lat temu koleje Słowackie ogłosiły że chcą mieć tylko zasilanie 25kV i jak wygląda ta spraw? czy jakieś linie są/ były przerabiane z 3kV na 25?
2015-09-05 23:22:47 Autor: longa
---.hartvoorinternetvrijheid.nl
Lokomotywy nie "dla Czech", tylk dla CD Cargo. One będą użytkowane przez konkretną firmę, a nie przez cały kraj.
Pesa? Poobiecuje dużo... I na tym się skończy.
2015-09-06 17:12:06 Autor: awt
---.135.161.85.static.kolnet.eu
Od kiedy PKP C przejęło operacyjnie kontrolę nad AWT widok 2xET41 w Czeskim Cieszynie to normalka, wiozą pewnie węgiel z OKD.
2015-09-06 18:54:15 Autor: ep40
---.szczecin.mm.pl
Jest napisane "te dopuszczenia mogą być uzyskiwane już po dostawie".
Teoretycznie Pesa mogłaby wystartować, tak samo Newag który jest o tyle do przodu, że wielosystemowy Griffin już istnieje (z drugiej strony przy obecnej technologii wielosystemowa Gama to bułka z masłem, najtrudniejszy etap to w ogóle stworzyć nowoczesnego loka od zera, a potem mając już bazową wersję to wprowadzanie modyfikacji nie jest problemem).
Nie mniej jednak ČD Cargo zapewne będzie chciało Škody.
2015-09-07 17:20:34 Autor: Papyr79
---.czf.spoje.net
Do "gościa" 5.9.2015 14:57: lokomotywy ET41 są dopuszczone do eksploatacji w Czechach i na Słowacji wszędzie tam, gdzie występuje zasilanie prądem stałym 3kV. Z reguły jeżdżą np do Koszyc, ale widziano ich już też np w Pradze czy w Trebišovie na południowym wschodzie Słowacji.
Co dotyczy zmiany systemu zasilania na Słowacji, to do 1.8.2015 nie stało się nic. Tego dnia w ramach modernizacji przełączono stację Puchov na głównym szlaku Bratysława-Żylina-Koszyce z 3kV= na 25kV 50Hz. Jak będzie postępować modernizacja tego szlaku, to będzie postępować też system zmiennego prądu. Po modernizacji ma być cały szlak od granicy z Austrią do granicy z Ukrainą na prąd zmienny. I potem jego gałęzie (Čadca-Zwardoń, Prešov-Muszyna i Trebišov-granica z Ukrainą). Zamiast dwóch miejsc styku systemów 3/25 kV, jak były do 1.8.2015, będzie ich cztery lub pięć w zależności od tego, jak zbuduje się układ stacji Čadca - czyli czy linia do Polski przełączy się ze zmiennego na stały już w Čadcy wraz z linią do Czech, czy też dopiero przed Zwardoniem.
2015-09-07 17:28:30 Autor: Papyr79
---.czf.spoje.net
Do ostatnich: tym razem nie wygra czeski ani polski producent. Wymogi spełniają tylko trzy lokomotywy: Bombardier Traxx i dwa Siemensy: Vectron i ES64F4. Lokomotywa Skoda 109E, znana jako seria 380 ČD, nie spełnia wymogów, bo nie ma dopuszczenia do eksploatacji na terenie Beneluksu, Włoch i krajów Bałkańskich.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5