PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację torów od stacji Kraków Główny Towarowy do stacji Mydlniki. Prace obejmą budowę nowego przystanku osobowego Kraków Bronowice.
W ramach planowanego przetargu na roboty budowlane zawiera się przebudowa pięciu kilometrów torów na szlaku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy ze stacją Mydlniki. Zamówienie obejmuje układy torowe stacji i szlaków; nawierzchnię torową z poprawą geometrii toru; podtorze wraz z wzmocnieniami podtorza; odwodnienie; stacyjne, liniowe, zewnętrzne urządzenia srk i telekomunikacji; sieć trakcyjną; sterowanie lokalne odłączników sieci trakcyjnej (wraz z elementami sterowania zdalnego); linie potrzeb nietrakcyjnych; sieci i urządzenia elektroenergetyki kolejowej SN i nn; oraz roboty drogowe.
Kluczowym elementem w planowanej inwestycji jest przebudowa stacji Kraków Mydlniki, która jest stacją węzłową, gdzie rozpoczynają się dwie linie dwutorowe, którymi prowadzony jest ruch pociągów towarowych (linia 95 i 100). Stacja posiada również tor wyciągowy który jest konieczny do obsługi bazy paliw. Ruch pociągów pasażerskich jest zaś kierowany przez Kraków Łobzów do stacji Kraków Główny i Kraków Płaszów. W stacji Kraków Mydlniki rozpoczyna się także uruchomiona dla ruchu pasażerskiego jednotorową linia do MPL Balice (nr 118).
Prace obejmą też przebudowę wiaduktu kolejowego WK-44 (km 65,840 linii 133) i budowę skrzyżowania dwupoziomowego (wiadukt kolejowy w km 66,685 linii 133), oraz nowego przystanku osobowego Kraków Bronowice. Złożą się na niego dwa perony przy linii nr 133, dwa perony przy linii do MPL Balice, oraz przejście podziemne.
Na wykonanie prac wykonawca będzie miał półtora roku. PKP PLK nie przyjmie zgłoszeń od wszystkich – wybierze do przetargu pięciu najbardziej doświadczonych wykonawców. Spośród nich wybierze wykonawcę za pomocą kryterium ceny (95 proc.) i okresu gwarancji (5 proc.).
Przypominjmy - modernizacja linii E30 na odcinku Kraków - Katowice jest opóźniona o kilka lat. Zakończy się najwcześniej w 2016 roku. W styczniu PKP PLK obiecała ogłosić przetarg na prace na odc. Kraków Główny Towarowy - Kraków Mydliniki do końca roku. Dotrzymała słowa, ale w ostatniej chwili. Zamówienie jest planowane do finansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz środków własnych, ale termin wykonania wykracza poza perspektywę finansową 2007-2013 (z rozszerzeniem do 2015 roku).