Spółka Wrocławskie Inwestycje informuje, że podpisana umowa na dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko projektu "Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - Etap I".
Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, Działanie 7.3 - Transport miejski w obszarach metropolitalnych. Umowa nr POIS.07.03.00-00-006/10-00 podpisana dnia 06.03.2012 r. Zintegrowany System Transportu Szynowego w Aglomeracji i we Wrocławiu - Etap I - jest kluczowy dla wygodnej i szybkiej komunikacji miejskiej do stadionu podczas Euro 2012. Ma na celu stworzenie nowej jakości systemu transportu publicznego Wrocławia i sieci powiązań transportowych miasta z Aglomeracją. Inwestycja ma również wpłynąć na większe wykorzystanie transportu miejskiego w celu stworzenia naturalnej alternatywy dla pojazdów osobowych. Beneficjentem Projektu jest Miasto Wrocław.
W realizację tego przedsięwzięcia zaangażowane są: Urząd Miejski Wrocławia, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu Sp. z o.o. (Partner Projektu), Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. oraz Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Zgodnie z aneksem do umowy o dofinansowanie, całkowity koszt realizacji projektu to 752 652 316,36 złotych, a kwota dofinansowania - 362 011 247,34 złotych (59 % wydatków kwalifikowanych w ramach projektu).
Projekt obejmuje realizację siedmiu zadań zbiorczych:
-
budowę i modernizację trasy tramwajowej łączącej osiedle Gaj z osiedlem Kozanów oraz Stadionem EURO 2012 (pierwsza linia systemu Tramwaj Plus);
-
modernizację trasy tramwajowej Pilczyce - Stadion Olimpijski (druga linia systemu Tramwaj Plus);
-
modernizację trasy tramwajowej Pętla Cmentarz Grabiszyński - Pętla Kromera (Trasa Średnicowa);
-
dostawę taboru tramwajowego dla obsługi linii systemu Tramwaj Plus i Trasy Średnicowej: 31 tramwajów dwukierunkowych oraz 8 tramwajów jednokierunkowych;
-
system obszarowego zarządzania i sterowania ruchem we Wrocławiu dla istniejących i planowanych Tras Średnicowych oraz linii systemu Tramwaj Plus;
-
rozbudowę węzłów przesiadkowych oraz innych elementów służących integracji systemu szynowego z innymi systemami transportu tj. budowę . zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Dworców PKP - PKS wraz z przebudową torowiska w ul. Glinianej i Borowskiej od ul. Hubskiej do ul. Peronowej oraz budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Stadionu EURO 2012 - węzeł „Stadion EURO 2012";
-
dodatkowe zadania modernizacyjne i inwestycyjne na trasach Tramwaju Plus i Trasie Średnicowej tj. dostosowanie przystanków do obsługi taborem niskopodłogowym, wyposażenie przystanków Tramwaju Plus, modernizację sieci trakcyjnej i inne;