Track Tec Logistics nie będzie konkurował na otwartym kolejowym rynku przewozowym. W najbliższych latach spółka skupi się na realizacji zadań w ramach Grupy i wprowadzaniu do użytku taboru, który pozwoli na przewóz największych rozjazdów w blokach.
Strategia Track Tec zakłada pełną kontrolę nad swoimi wyrobami przez cały okres życia produktu, począwszy od jego wyprodukowania, poprzez transport aż po zabudowę i serwisowanie. Obecnie przepisy PKP PLK umożliwiają jeszcze przewóz rozjazdów w częściach i ich ponowny montaż na placu budowy, co wkrótce ma się jednak zmienić. Dostawy rozjazdów w blokach staną się koniecznością.
Jarosław Pawluk, prezes zarządu Grupy Track Tec poinformował, że pomimo licznej grupy przewoźników na rynku, zdecydowała się na rozwijanie własnej logistyki, ze względu na dużą niezależność i pełną kontrolę nad całym procesem, jaką daje takie rozwiązanie.
Własna logistyka to większa konkurencyjność
– Trudno w naszej działalności byłoby zaakceptować sytuację, gdy to my musimy dopasować się do przewoźnika, a nie on do nas. Póki co, Track Tec Logistics pozostanie przewoźnikiem własnych produktów Grupy. Jeśli rynek będzie zainteresowany dodatkową usługą, to jesteśmy otwarci na współpracę – mówi prezes Grupy Track Tec.
Zaznacza również, że spółka zależna nie zamierza konkurować z przewoźnikami i nie jest tym zainteresowana. Track Tec Logistics ma za zadanie zapewnić firmie przewagę konkurencyjną na rynku, poprzez kompleksową ofertę, obejmującą zarówno wysokiej jakości produkty, logistykę, zabudowę i serwisowanie. Znamy technologie, koszty, problemy organizacyjne i sami potrafimy je najlepiej rozwiązać, a pełne portfolio usług z jednej firmy oznacza korzyści finansowe dla naszych klientów oraz oszczędność czasu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Jarosław Pawluk.
Inwestycje w tabor. Będą nowe wagony
Track Tec Logistics dysponuje aktualnie pięcioma zestawami do przewozu i montażu rozjazdów w blokach, umożliwiających transport rozjazdów o promieniu do 500 m. – Z naszych analiz wynika, że obecnie jedynie ok. 6-7% wszystkich zabudowanych w Polsce rozjazdów stanowią te o promieniu większym niż 500 m. Oznacza to, że naszymi pociągami jesteśmy w stanie zabezpieczyć ponad 93% rynku – wyjaśnia Jarosław Pawluk.
W najbliższych latach można się jednak spodziewać wzrostu zapotrzebowania na rozjazdy o większym promieniu. Track Tec ma tego świadomość i podjął już działania mające zapewnić możliwość ich przewozu. – Pracujemy teraz nad wagonami do przewozu rozjazdów o promieniu 1200 m – informuje prezes Grupy Track Tec. Będzie to, w odróżnieniu od dotychczasowych, wagon odznaczający się całkowicie nową konstrukcją. Spółka na razie nie chce zdradzać więcej szczegółów.