Partnerzy serwisu:
Prawo

IRU przeciwne unijnej \"filozofii\" zmian w transporcie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
07-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 7 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
IRU przeciwne unijnej \"filozofii\" zmian w transporcie
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) wyraża żal, że działania zaproponowane przez Komisję Europejską w białej księdze polityki transportu do 2050 roku podważają możliwość osiągnięcia systemu zintegrowanego transportu, co może też zagrozić utratą konkurencyjności tego systemu i gospodarki Europy.

Przewodniczący Komitetu Transportu Towarów IRU Alexander Sakkers zadeklarował, że "branża transportu drogowego jest zdeterminowana, aby współpracować z wszystkimi instytucjami UE, rządami krajów, jak również producentami pojazdów i części do nich w celu dalszego zmniejszenia wpływu motoryzacji na środowisko naturalne i wprowadzenia zasady komodalności, przyjętej przez UE w 2006 roku".

Jednakże IRU "zdecydowanie żałuje" wyboru, jaki dokonała Komisja Europejska zakładając wspieranie innych rodzajów środków transportu, w tym kolei, które "po prostu nie nadają się do tego zadania", jak podkreślono w komunikacie.

Dlatego branża transportu drogowego sprzeciwia się projektowanym podwyżkom podatków, ceł i opłat, skierowanych wyłącznie do towarowego transportu drogowego. Środki te "będą używane do subwencjonowania innych rodzajów transportu, bez żadnych korzyści środowiskowych, ekonomicznych lub społecznych" - czytamy w stanowisku IRU.

Według przedstawicieli tej unii, opłaty za użytkowanie infrastruktury transportowej powinny być stosowane wobec wszystkich środków transportu, a przychody z opłat drogowych przydzielone do poprawy infrastruktury drogowej.

IRU uważa, że przyjęta z "Strategii…" zasada "zanieczyszczający płaci" (PPP - Polluter Pays Principle) nie jest "właściwą odpowiedzią na problem internalizacji zewnętrznych kosztów". Jest ona "przestarzała ekonomicznie i mylna z punktu widzenia ochrony środowiska". Zamiast tego IRU zaleca stosowanie zasady "najtańszy kosztowo nie płaci" (CCAP - Cheapest Cost Avoider Principle), jako sposobu zapewniającego wzrost gospodarczy i utrzymanie konkurencyjności transportu, a za którą to teorię prof. Ronald Coase otrzymał w 1991 r. nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii, przypomina IRU.

Więcej

\

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Francuski zakaz lotów konkurujących z koleją zatwierdzony, ale...

Prawo i polityka

Potępienie Rosji za naruszanie przepisów dotyczących lotnictwa

Prawo i polityka

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Biznes

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Rafał Dybiński 16 stycznia 2022

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Prawo i polityka

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 13 sierpnia 2021

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Prawo i polityka

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Przemysław Farsewicz 25 kwietnia 2021

Zobacz również:

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Infrastruktura

Ku zrównoważonym połączeniom z Europy do Azji Środkowej

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Francuski zakaz lotów konkurujących z koleją zatwierdzony, ale...

Prawo i polityka

Potępienie Rosji za naruszanie przepisów dotyczących lotnictwa

Prawo i polityka

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Biznes

Puste loty nad Europą. A gdzie troska o klimat?

Rafał Dybiński 16 stycznia 2022

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Prawo i polityka

Pakiet Fit for 55 szansą dla kolei w Europie?

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 13 sierpnia 2021

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Prawo i polityka

DB, ÖBB i SNCB ukarane za udział w zmowie kartelowej

Przemysław Farsewicz 25 kwietnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5