Partnerzy serwisu:
Prawo

Interwencja Godsona ws. marznących pasażerów Intercity

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
03-02-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Interwencja Godsona ws. marznących pasażerów Intercity
Zgodnie z zapowiedzią, poseł Platformy Obywatelskiej, po tym, jak w środę zmarzł w pociągu TLK z Łodzi do Warszawy, wysłał do prezesa spółki interpelację. - Uważam, że jest to problem, którym należy zająć się priorytetowo, zważywszy na zapowiadane dalsze pogorszenie pogody - napisał poseł.

– Wszędzie było bardzo zimno. Nawet w wagonie klasy pierwszej. Dopiero w trzecim wagonie od czoła pociągu było włączone ogrzewanie, dlatego był on przepełniony – mówił John Godson w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Rzeczniczka PKP Intercity na pytanie "Rynku Kolejowego", czy spółka wystosuje specjalne przeprosiny dla posła stwierdziła, że tak jak każdy pasażer może on złożyć reklamację. Więcej na ten temat tutaj.

Zgodnie z zapowiedzią, John Godson wysłał interpelację do prezesa PKP Intercity. Poniżej prezentujemy jej treść:


Zwracam się z uprzejmą prośbą do Pana Prezesa w związku ze sprawą nieogrzewanych wagonów pociągów PKP Intercity na trasie Łódź – Warszawa. Dnia 01 lutego 2012 roku, o godzinie 6:26, wyruszyłem w podróż ze stacji Łódź Widzew w kierunku Warszawy. Zdziwienie pasażerów podróżujących wzbudził fakt, że wagony w pociągach były nieogrzewane. Niemalże w każdym wagonie czuć było przenikliwo zimno, co doprowadziło do tego, że podróżujący koleją czuli się bardzo niekomfortowo. Z wszystkich wagonów tylko w jednym, klasy drugiej było dostatecznie ciepło. Uważam, że należy zadbać o to, żeby pasażerowie kolei nie byli narażeni na wszechobecny chłód.

Moją opinie podziela wiele osób. Wśród uczęszczających z kolei na trasie Łódź – Warszawa można usłyszeć wiele negatywnych komentarzy. Niektórzy z komentujących wyrażali się następująco:

„ To co się dzieje w pociągach Łódź - Warszawa to kpina. PKP ma za przeproszeniem w d. pasażerów, bo przecież i tak muszą się dostać do stolicy. A czy w warunkach cywilizowanych, czy w bydlęcych wagonach, to im już wszystko jedno - ważne, że zgarną swoje za bilety.”

„Panie Pośle, taka sytuacja to żadna nowość. Od przeszło 4 lat z różną regularnością jeździłem na trasie Łódź - Warszawa i ten problem był zawsze obecny. Nie raz i nie dwa razy po takiej podróży lądowałem na tydzień w łóżku z wysoką temperaturą. Poza brakiem ogrzewania warto również się zastanowić gdzie są przejazdy na tej trasie w 65 minut? "Do Warszawy w godzinę", jeśli dobrze pamiętam, było nawet hasłem reklamowym w pewnym momencie, tuż po zakupieniu nowych, super-wygodnych składów (niedostosowanych do istniejących torów, przez co przez długie miesiące pociągi jeździły grubo ponad dwie godziny).”

„… wczoraj w nocy wracałam z Gdańska do Łodzi. Wagon, w który wsiadłam miał jedynie trzy przedziały ogrzewane. Chociaż to i tak za duże słowo. Włączony był tylko podmuch ciepłego powietrza przy oknie, a nie grzejniki pod siedzeniami. Przesiadłam się do wagonu bezprzedziałowego, który miał być najcieplejszym. Okazało się to oczywiście jest nieprawdą. Można powiedzieć, że ja jechałam krótko. "Tylko" 7 godzin, ale inni pasażerowie jechali do końca, czyli do Wisły. Proszę mi nie mieć za złe co teraz powiem. Cieszę się, że spotkało to akurat Pana Posła. A dlaczego? Bo wiem, że Pan coś z tym zrobi. I oby skutecznie.”  

  „Wreszcie może ktoś sie tym zajmie codziennie, jadę tym pociągiem od rana, i zimnica że nie da sie wytrzymać a do Warszawy jak by nie było ponad 2 godziny sie jedzie…”.

 Sprawa dotyczy także innych połączeń o czym świadczy chociażby ten komentarz:

„Jechałem ostatnio z Nowego Targu do Warszawy Puchowa kurtka i czapka narciarska „w miarę zapewniały mi komfort". Dla mnie to jest niezrozumiałe, że płacę za bilet i marznę”.

To tylko część komentarzy. Podobnego zdania jest wiele osób, które wysyłają do mnie drogą elektroniczną prośby o interwencje w tej sprawie. Uważam, że jest to problem, którym należy zająć się priorytetowo, zważywszy na zapowiadane dalsze pogorszenie pogody. Będę zobowiązany za zainteresowanie się zaistniałą sytuacją oraz za poinformowanie mnie o podjętych działaniach.

Z poważaniem,

John Abraham Godson

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5