Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Intercity z niesprawnymi blokadami drzwi bocznych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-12-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Inspektorzy UTK kontrolujący pociąg PKP Intercity zauważyli w jednym z wagonów niesprawne blokady drzwi bocznych otwieranych przyciskiem. Pociąg z usterką jechał 160 kilometrów na godzinę.

12 listopada 2015 r. inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego skontrolowali pociąg PKP Intercity „Klimczok” relacji Gdynia Główna – Bielsko Biała Główna.

- Stwierdzono, że spółka naruszyła przepisy dotyczące utrzymania pojazdów kolejowych, dopuszczając do eksploatacji wagon klasy 2 z niesprawnymi blokadami drzwi bocznych odskokowo–przesuwnych, otwieranych przyciskiem. Podczas kontroli pociąg poruszał się z prędkością ok. 160 km/h – informuje UTK w komunikacie.

Nie sprawdzono blokady

Niesprawną blokadę drzwi bocznych stwierdzono także w wagonie restauracyjnym. Konduktor przechodząc przez wyżej wymienione wagony nie sprawdził działania blokady. Dopiero po poinformowaniu drużyny konduktorskiej o niesprawnych blokadach drzwi bocznych, kierownik pociągu zabezpieczył drzwi przed otwarciem.

Oprócz niesprawnej blokady drzwi kontrole UTK wykazały, że pojazdy kolejowe są eksploatowane z niesprawną pneumatyką drzwi między wagonami i niesprawnymi drzwiami do przedziału. Brakowało gaśnicy, a kierownik pociągu nie znał systemu zarządzania bezpieczeństwem (SMS) i obowiązujących procedur. Nie naniósł również zmian w dodatku do wewnętrznego rozkładu jazdy pociągów zawierającego wykaz ostrzeżeń stałych.

PKP Intercity: usterkę usunęliśmy

- Usterka blokady drzwi wagonu została usunięta 16 grudnia i potwierdzona przez wydanie ekspertyzy warsztatowej 18 grudnia. Dotyczyła ona czujnika nadajnika prędkości sterującej układem blokady drzwi. Urządzenie to zostało wymienione. Dzisiaj zostanie dostarczona dokumentacja do UTK z prośbą o uchylenie decyzji wyłączającej wagon – poinformowała w piątek Rynek Kolejowy Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5