Do czerwca 2012 roku PKP Intercity sprzedało przez internet prawie pół miliona biletów na pociągi kategorii TLK. To prawie tyle, ile przez cały 2011 rok. Najczęściej internauci kupują bilety na trasy z Krakowa i Poznania do Warszawy. Przewoźnik przewiduje, do końca roku sprzedawać przez internet nawet 16% biletów.
- Bilety na całą siatkę połączeń krajowych uruchamianych przez PKP Intercity - Twoje Linie Kolejowe (TLK), Express (Ex), Express InterCity (EIC) oraz międzynarodowe BWE (Warszawa- Berlin) i BGE (Trójmiasto – Berlin) - można kupić na stronie www.intercity.pl. Wystarczy zarejestrować się
w systemie i wybrać interesujące nas połączenie. Użytkownik automatycznie zostanie przekierowany na stronę e-IC https://bilet.intercity.pl, aby dokonać płatności w zamian za elektroniczny bilet. Ostatnim krokiem jest wybór formy biletu – klient może go wydrukować i zabrać ze sobą do pociągu lub zapisać na dowolnym urządzeniu elektronicznym, np. smartfonie, tablecie lub laptopie. Konduktor podczas kontroli skanuje wówczas tylko Qr kod znajdujący się na bilecie - opowiada rzeczniczka spółki Małgorzata Sitkowska. Od 15 kwietnia, podróżujący z PKP Intercity, mogą kupować bilety za pomocą dowolnego przenośnego urządzenia mającego dostęp do sieci internetowej, bez konieczności jego drukowania. Bilety na pociągi krajowe dostępne są w 30 dniowej przedsprzedaży, międzynarodowe w 60-dniowej przedsprzedaży
- Przenoszenie jak największej liczby transakcji do elektronicznego kanału sprzedaży jest jednym z naszych głównych celów w obszarze handlowym. Na czas wakacji zwiększyliśmy znacznie pulę Super Biletów, które pozwalają pojechać pociągami Ex, czy EIC już za 29 zł na dowolnej trasie w Polsce. W tym roku obserwujemy wyraźny wzrost liczby transakcji sprzedaży internetowej naszych biletów - mówi Sitkowska.
W 2010 roku sprzedaż przez internet stanowiła 3,4 proc, ogółu, w 2011 r. było to 5,7 proc - Pod koniec tego roku szacujemy, że będzie to w granicach 11% – 16 %. Od stycznia sprzedaliśmy prawie tyle samo biletów co w całym 2011 roku – mówi Sitkowska. - Najwięcej transakcji realizowanych jest w okresach szczytów przewozowymi, czyli świąt Bożego Narodzenia czy długich weekendów. Najczęściej w godzinach pomiędzy 11:00 a 12:00. Najpopularniejszymi trasami wybieranymi przez internautów są: Kraków – Warszawa – Kraków, Poznań – Warszawa- Poznań oraz Katowice – Warszawa - relacjonuje rzeczniczka.
- Kolejnym krokiem w rozwoju autorskiego systemu sprzedaży biletów było włączenie do oferty biletów na przejazdy międzynarodowe. Od maja za pośrednictwem www.intercity.pl można kupować bilety na pociągi międzynarodowe relacji Warszawa – Berlin – Warszawa (Berlin Warszawa Express) oraz na nowy pociąg relacji Gdynia – Berlin – Gdynia (Berlin Gdynia Express) - przypomina Sitkowska.