Niewiele brakuje, by nazwać modernizację linii kolejowej 356 na odcinku z Poznania do Wągrowca modernizacją wzorcową, jeśli chodzi o wykorzystanie jej potencjału przez przewoźnika. Teraz, po integracji taryfowej kilku gmin przy linii 356 z Poznaniem, kolej będzie mogła jeszcze lepiej wykorzystać swój potencjał.
Od 1 stycznia, dzięki wejściu gmin Czerwonak i Murowana Goślina do systemu poznańskiej komunikacji miejskiej, Koleje Wielkopolskie zostały wprzęgnięte w system dojazdowy do Poznania, który do tej pory gwarantowały także autobusy kursujące pomiędzy gminami a stolicą województwa.
Mieszkańcy miejscowości położonych przy linii 356 w obu gminach mają teraz możliwość skorzystania z jednego biletu łączonego, który pozwala oszczędzić na wydatkach. Bilet w ramach oferty Bus+Tramwaj+Kolej Kolei Wielkopolskich obowiązuje w pociągach KW, autobusach i tramwajach. Jest znacznie taniej niż przed 1 stycznia 2015, gdy za bilety na przejazd środkami komunikacji zbiorowej różnych organizatorów transportu, trzeba było płacić osobno.
Przewoźnik podaje przykłady cen sprzed i po integracji. Na przykład: miesięczny bilet na przejazd pociągiem na trasie Murowana Goślina – Poznań i poznańską komunikacją miejską kosztował do 1 stycznia 345 zł, po integracji zapłacimy za niego 274 zł, kupując go w jednym okienku. Za bilet Bus+Tramwaj+Kolej do Bolechowa, gdzie działa duża fabryka producenta autobusów Solaris, zapłacimy 186 zł, podczas gdy do 1 stycznia za dwa bilety miesięczne dwóch organizatorów transportu trzeba było zapłacić 325 zł.
Nie ustają starania o modernizację linii 356 na całym odcinku z Poznania przez Wągrowiec, Kcynię i Szubin do Bydgoszczy. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.