Partnerzy serwisu:
Biznes

Ile Pendolino z wychylnym pudłem?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
28-04-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
łm/mg, Rynek Kolejowy, 28 kwietnia 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Ile Pendolino z wychylnym pudłem?
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, trwają rozmowy z Alstomem na temat tego, ile ze składów Pendolino, które ma zakupić PKP Intercity, będzie wyposażonych w mechanizm wychylnego pudła. - Chcielibyśmy, żeby to była możliwie duża liczba - podkreśla wiceminister, który nie wyklucza także, że wszystkie 20 pociągów będzie mogło wykorzystywać tę technologię.

Rynek Kolejowy: Na jakim etapie są prace nad projektem taborowym dla PKP Intercity?

Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury: W przypadku projekt pozyskania taboru do połączeń międzyaglomeracyjnych ważną datą było oficjalne potwierdzenie wyboru wykonawcy, które od PKP Intercity otrzymał Alstom. Z drugiej strony przygotowane zostało zweryfikowane studium wykonalności zawierające analizę korytarzową, która potwierdziła wysoką efektywność projektu. Założenia zostały uzgodnione z inicjatywą Jaspers co jest bardzo ważne. Jednocześnie przygotowany został aneks do umowy wieloletniej spełniający postulaty Jaspersa dotyczące m.in. uwzględnienia w niej kryteriów jakościowych.

Czy ministerstwo jest zainteresowane i przygląda się sprawie wyposażeniu nowego taboru w mechanizm wychylający pudło?

Oczywiście, że tak. Jesteśmy na bieżąco informowani o toczonych rozmowach. Oferta przedstawiona przez Alstom w tym zakresie jest negocjowana. Rozmawiamy o cenie i liczbie wyposażonych pojazdów. Chcielibyśmy, żeby to była możliwie duża liczba.

Czy realne jest zakup wszystkich pojazdów w wersji z wychylnym pudłem?

Takiej opcji też nie wykluczam.

Kiedy zatem zakończą się rozmowy i zostanie podpisana umowa z Alstomem?

Zakładamy podpisanie umowy z dostawcą taboru w drugiej połowie maja. To wynika oczywiście z terminów ważności oferty.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5