Partnerzy serwisu:
II linia metra

II linia metra ruszy w wakacje 2014 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
II linia metra ruszy w wakacje 2014 r.
Od rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra było 180 dni przestoju. Wykonawca przekonuje, że dotrzymanie terminu kontraktowego, upływającego pod koniec października 2013 r., jest nieralne. Pociągi wyjadą na trasę w wakacje 2014 r. Czy już z pasażerami – nie wiadomo.

– Łącznie od początku budowy do wystąpienia awarii na stacji C-13 Powiśle wykonawca zgłosił 180 dni nieplanowanego przestoju, związanego z niewybuchami czy koniecznością przekładek nieznanych instalacji. Analiza dokumentów w tej sprawie trwa – mówi Dariusz Kostaniak, wiceprezes Metra ds. inwestycji. Jak dodał, wykonawca oświadczył, że wszystkie tarcze powinny zakończyć prace na Powiślu w czerwcu 2013 r.

Data zakończenia budowy (koniec października 2013 r.) pozostaje na razie niezmieniona. Jednak Francesco Scaglione, kierownik kontraktu ze strony AGP Metro, przyznaje, że dotrzymanie tego terminu jest niemożliwe – nie z powodu sierpniowej awarii na C-13, a z uwagi na wcześniejsze problemy i przestoje. – Pociągi będą jeździć w wakacje 2014 r. Czy z pasażerami, to nie wiem. Zależy to od certyfikacji, na którą wpływu nie mamy – mówi Francesco Scaglione.

Zgodnie z kontraktem podpisanym 27 października 2009 r., wykonawca dostał równe cztery lata na zaprojektowanie i wybudowanie centralnego odcinka II linii metra. Rozpoczęcie prac na poszczególnych stacjach było opóźnione przez przedłużający się proces uzyskiwania pozwoleń na budowę. Później prace utrudniały liczne przekładki instalacji podziemnych. Do końca kwietnia br. na trasie centralnego odcinka II linii przebudowano łącznie 121 km kabli niskiego, średniego oraz wysokiego napięcia, ponad 446 km kabli telekomunikacyjnych, prawie 5 km sieci ciepłowniczej, ponad 3 km sieci gazowej, prawie 6 km sieci wodociągowej i prawie 7 km sieci kanalizacyjnej.

Nie wiadomo dokładnie, jaki wpływ będzie miała sierpniowa awaria na termin zakończenia prac. W związku z jej wystapieniem wykonawca podjął decyzję o zmianie miejsca startu dwóch tarcz, które miały ruszyć z Powiśla na przełomie sierpnia i września br. i drążyć tunele w kierunku Dworca Wileńskiego. Teraz TBM-y będą drążyły w odwrotnej kolejności z Pragi. Pierwsza tarcza z nowej lokalizacji powinna ruszyć na początku lutego 2013 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Zobacz również:

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Infrastruktura

Metro: Stacja Płocka. Trudny do zmycia brud i pożądana patyna

Witold Urbanowicz 21 kwietnia 2024

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Pasażer

Metro bierze się za oświetlenie na stacji Płocka

Witold Urbanowicz 16 marca 2024

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Biznes

Metro oszczędza, wyłączając oświetlenie stacji

Witold Urbanowicz 04 grudnia 2023

Betoniarnia blokuje metro na Karolin. Koniec budowy w 2026 r. zagrożony?

Infrastruktura

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Pasażer

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 19 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5