Partnerzy serwisu:
Biznes

Halamek: Główne możliwości rozwoju są w Europie Środkowej i Wschodniej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
17-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
łm, Rynek Kolejowy, 17 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Halamek: Główne możliwości rozwoju są w Europie Środkowej i Wschodniej
– W części środkowej i wschodniej Europy możemy zaobserwować, że tabor jest już stary i ma często ok. 30 lat. Jesteśmy przekonani, że główne możliwości rozwoju są właśnie w regionie Europy Środkowej i Wschodniej– powiedział Nicolas Halamek, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Alstom Transport podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

– Jak wiemy przemysł kolejowy podlega cyklom. W państwach Europy Zachodniej większość dużych kontraktów na dostawy taboru zostało już podpisane. Były to często umowy ramowe na dostawę taboru dla przewozów regionalnych czy kolei dużych prędkości. W części środkowej i wschodniej Europy możemy zaobserwować, że tabor jest już stary i ma często ok. 30 lat. Jesteśmy przekonani, że główne możliwości rozwoju są właśnie w regionie Europy Środkowej i Wschodniej – stwierdził Halamek.

Przedstawiciel francuskiego producenta taboru zaznaczył, że głównym problemem jest jednak znalezienie źródeł finansowania. – Istnieją sposoby wsparcia finansowania dużych kontraktów, jak unijne fundusze strukturalne czy instytucje bankowe, jak EBOiR. Widzimy więc, że ogólna tendencja zmierza w kierunku modernizacji istniejącej sieci i budowy kolei dużych prędkości. Żeby to wykorzystać, przewoźnicy będą potrzebowali nowoczesnego taboru – wyjaśnił.

Zdaniem dyrektora ds. rozwoju biznesu w Alstom Transport z perspektywy historycznej i kulturowej pomysł finansowania zakupu taboru przez jego producentów nie wydaje się naturalny. – Dla przemysłu kolejowego byłoby trudno zmienić dotychczasowy system działania i przejąć finansowanie budowy taboru. Jesteśmy przekonani, że głównym sposobem finansowania zakupu taboru powinna być pomoc publiczna. Trudno sobie wyobrazić, by znaczna część taboru pasażerskiego była leasingowana – zaznaczył.

– W przemyśle kolejowym w czasie ostatniej dekady zaobserwowaliśmy trend obniżania kosztów przy jednoczesnym zapotrzebowaniu na zwiększenie komfortu dla pasażerów oraz prędkości i bezpieczeństwa – dodał Nicolas Halamek.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

inf. pras. 24 sierpnia 2019

Alstom wyprodukuje 8 dodatkowych tramwajów Citadis Dualis

Biznes

Alstom wyprodukuje 8 dodatkowych tramwajów Citadis Dualis

łp, Railway Market CEE Review, 5 kwietnia 2011 05 kwietnia 2011

Udziały w Alstom Transport na sprzedaż

Biznes

Udziały w Alstom Transport na sprzedaż

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette 06 listopada 2013

Zobacz również:

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

Infrastruktura

EC Engineering pomoże zbudować Alstomowi nowe pociągi TGV

inf. pras. 24 sierpnia 2019

Alstom wyprodukuje 8 dodatkowych tramwajów Citadis Dualis

Biznes

Alstom wyprodukuje 8 dodatkowych tramwajów Citadis Dualis

łp, Railway Market CEE Review, 5 kwietnia 2011 05 kwietnia 2011

Udziały w Alstom Transport na sprzedaż

Biznes

Udziały w Alstom Transport na sprzedaż

jm, Rynek Kolejowy/Railway Gazette 06 listopada 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5