Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Gładyga: Tworzymy mechanizmy utrzymania infrastruktury kolejowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
01-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dominik Lebda, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Gładyga: Tworzymy mechanizmy utrzymania infrastruktury kolejowej
– Nie ulega wątpliwości, że obecna perspektywa finansowa jest ostanią tak dużą dla nas jako państwa. Po stronie MIR jest duża determinacja wymagająca trudnych negocjacji, żeby, tak jak mamy na ten moment wieloletnie programy inwestycyjne, wprowadzić identyczne co do założeń mechanizm dotyczący utrzymania infrastruktury kolejowej – powiedział Maciej Gładyga, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Kolejowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Maciej Gładyga z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju był gościem tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Zaznaczył on, że obecność Polski w Unii Europejskiej stwarza warunki do rozwoju kolei, ale również nakłada na kraj obowiązki, które trzeba zrealizować. Gładyga przypomina, że obecność Polski w Unii Europejskiej nie pozwala na powrót do jednego przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe.

– Rozumiejąc, że można mieć różny ogląd sytuacji, nie możemy abstrahować od tego, że jesteśmy w Unii Europejskiej. To, że mamy do dyspozycji 50 mld zł wynika z obecności właśnie w Unii Europejskiej. Faktem jest, że nie uzyskalibyśmy nigdy takich środków a konsekwencją tego jest to, że musimy rozbić całą sytuację pod tytułem jedna kolej. Tego nie zmienimy – zaznacza Maciej Gładyga.

Zastępca dyrektor Departamentu Transportu Kolejowego w MIR poinformował, że ministerstwo dąży do wypracowania modelu efektywnego i długofalowego utrzymania infrastruktury kolejowej. – Nie ulega wątpliwości, że obecna perspektywa finansowa jest ostanią tak dużą dla nas jako państwa. Po stronie MIR jest duża determinacja wymagająca trudnych negocjacji, żeby tak jak mamy na ten moment wieloletnie programy inwestycyjne, wprowadzić identyczne co do założeń mechanizm dotyczący utrzymania infrastruktury kolejowej – powiedział Maciej Gładyga.

– To będzie miało kluczowe znaczenie po 2023 roku. Chodzi o to, żeby w chwili, gdy będziemy w nikłym stopniu finansowania inwestycyjnego, główny priorytet został sprowadzony na to, żeby utrzymywać i ewentualnie drobnymi modernizacjami poprawiać to, co zbudujemy przez te kilka lat do przodu. Zapewniam, że po stronie ministerstwa jest determinacja, by taki program stworzyć. Mamy bardzo trudne negocjacje z naszymi kolegami z PKP Polskich Linii Kolejowych, ponieważ musimy się poruszać w realiach budżetowych, ale liczymy na to, że jeszcze w tym roku uda nam się dotrzeć w okolice mety w obrębie kontraktu wieloletniego – zapewnił Maciej Gładyga.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

PLK skraca czas jazdy z Warszawy do Wrocławia. Z KPO

Infrastruktura

Nowe wiadukty na linii nr 2

Infrastruktura

Nowe wiadukty na linii nr 2

PKP PLK 26 sierpnia 2025

W polskich inwestycjach najbardziej zawodzi planowanie

Infrastruktura

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

PLK skraca czas jazdy z Warszawy do Wrocławia. Z KPO

Infrastruktura

Nowe wiadukty na linii nr 2

Infrastruktura

Nowe wiadukty na linii nr 2

PKP PLK 26 sierpnia 2025

W polskich inwestycjach najbardziej zawodzi planowanie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij