W ramach przebudowy stacji Gdynia Gł. wybudowano nowy budynek dyżurnego ruchu peronowego, który nie posiada instalacji kanalizacyjnej, lecz szambo.
Zapytaliśmy PKP PLK, czy nie było możliwości technicznej (a może nikt tego nie zaplanował), by w ramach kompleksowej przebudowy stacji Gdynia Gł. nie wyposażyć tego budynku w instalację kanalizacyjną. Czy nie było jednak szansy, by uniknąć operacji wybierania szamba w obrębie nowoczesnej stacji w 250-tysięcznym mieście, niezwykle popularnym wśród turystów. Nie otrzymaliśmy na to pytanie odpowiedzi.
Choć prace inwestycyjne na stacji Gdynia Gł. zakończyły się już kilka miesięcy temu, nowy budynek dyżurnego ruchu peronowego do tej pory stał nieużywany (w zamian, na jednym z peronów postawiony został prowizoryczny kontener dla dyżurnego ruchu peronowego). Ewa Symonowicz-Ginter, rzeczniczka gdańskiego oddziału PKP PLK poinformowała „RK”, że przyczyną tego stanu rzeczy były problemy z wentylacją.
– Wszelkie instalacje jak i cały zakres prac związany z budynkiem znajdującym na peronie nr 3 na stacji Gdynia Główna, m.in. instalacje do szamba zostały wykonane zgodnie z projektem budowlanym, uzyskaliśmy już pozwolenie na użytkowanie budynku. Natomiast podczas odbioru eksploatacyjnego zgłoszono niewielki problem z instalacją wentylacji w budynku – mówi Ewa Symonowicz-Ginter. W ubiegłym tygodniu problemy z wentylacją zostały rozwiązane.
Niezależnie od tego warto zwrócić uwagę, że co najmniej od kilku tygodni jeden z wyświetlaczy w przejściu podziemnym pod peronami w Gdyni Gł. – prawdopodobnie rozbity kamieniem – pozostaje uszkodzony. Nie został naprawiony ani wymieniony.