Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska prowadzi kilka procedur przetargowych na opracowanie dokumentacji remontów gdańskich torowisk. Szefowie DRMG nie chcą jednak podawać konkretnych dat, kiedy remonty mogą się rozpocząć i zakończyć. Powtarzają tylko: przed Euro 2012.
W ostatnim kwartale DRMG ogłosiła w sumie pięć przetargów na dokumentację projektową przebudowy tras tramwajowych. Dotyczą one m.in. torowisk w centrum (ul. Kartuska), na osiedlach Zaspa, Brzeźno i Nowy Port.
Kiedy rozpoczną się prace? – Wszystko zależy od pieniędzy z Unii Europejskiej. Środki z UE mamy zagwarantowane, czekamy na moment, kiedy je otrzymamy. Na pewno prace muszą się zakończyć przed Euro 2012 – mówi Piotr Dańko, szef DRMG.
Ww. remonty są elementem tzw. etapu IIIA Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, który obejmuje też budowę nowej, 3-kilometrowej linii z pętli Chełm-Witosa do pętli przy ul. Łódzkiej w dzielnicy Gdańsk-Południe. Będzie to przedłużenie linii z centrum na Chełm, która została oddana do użytku w grudniu 2007 r. W jego ramach zawiera się też zakup 35 nowych tramwajów (trwa właśnie przetarg).
Całość GPKM IIIA będzie kosztować, wedle planów DRMG, ok. 670 mln zł. Maksymalne dofinansowanie z UE, a dokładniej - z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego - może wynieść 85 proc.
– Pieniądze na wkład własny są zagwarantowane w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gdańska – przypomina Dańko.
Władze Gdańska kilka tygodni temu, informując że szukają oszczędności w tegorocznym budżecie (na początek - 50 mln zł) w związku z kryzysem, dodały, iż wydatki na inwestycje będą chronione, a cięcia dotkną wydatki bieżące.

* Fot. Marcin Czapnik, commons.wikimedia.org, GFDL.