Partnerzy serwisu:
Tabor

Gama lub Griffin dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
07-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy/PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Gama lub Griffin dla PKP Intercity
Tylko polscy producenci zgłosili swoje oferty w przetargu na dostawę dziesięciu lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity. Oferta Pesy opiewa na 131 mln złotych, a Newagu - na 160 mln złotych.

Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.

- Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona - podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Pojadą 140 km/h

Oferta Pesy opiewa na 131 mln złotych brutto, a Newagu - na 160 mln złotych brutto. Cena obejmuje utrzymanie pojazdów przez cztery pierwsze poziomy, czyli do dawnej naprawy rewizyjnej.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej, będzie kierować się w 45% kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV, a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.

Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.

Powtórzony przetarg

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r. Część środków na sfinansowanie inwestycji PKP Intercity chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Projekt znajduje się już na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ.

To drugie postępowanie w tej sprawie. Decyzję PKP Intercity ws. pierwszego przetargu na zakup nowych lokomotyw spalinowych zaskarżył podmiot, którego oferta w trakcie postępowania została odrzucona. Pesa Bydgoszcz składając ofertę zobowiązała się utrzymywać każdą z 10 lokomotyw spalinowych przez 12 lat za 1 grosz za przejechany kilometr. KIO potwierdziła stanowisko PKP Intercity wskazując, że takie działania producenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami i mają na celu utrudnianie innym wykonawcom dostępu do rynku w związku z czym stanowią czyn nieuczciwej konkurencji.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

Biznes

Pesa z umowami z PKP IC na blisko 3 mld złotych

inf. pras. PKP Intercity 17 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5