Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 – jak PKP PLK przygotowywały się na Pendolino?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 – jak PKP PLK przygotowywały się na Pendolino?
Podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego 2015 dyrektor Biura Bezpieczeństwa w PKP PLK, Włodzimierz Kiełczyński, szczegółowo przedstawił, w jaki sposób narodowy zarządca infrastruktury przygotowywał się na wprowadzenie do eksploatacji na polskiej sieci kolejowej Pendolino, czyli pociągów jeżdżących powyżej 160 km/h.

Jak podał dyrektor Kiełczyński, w latach 2011-2014 infrastruktura była przygotowywana na przyjęcie nowych składów w ramach 21 projektów inwestycyjnych, których wartość sumaryczna wyniosła 8 mld zł. W ramach tych przedsięwzięć zmodernizowano łącznie 1209 km torów oraz 1138 km sieci trakcyjnej, wymieniono 958 rozjazdów i zmodernizowano 784 obiekty inżynieryjne oraz 207 krawędzi peronowych. Wyremontowano także 153 przejazdy drogowo-kolejowe.

1 września 2014 r. rozpoczął działalność Krajowy Sztab Operacyjny Pendolino, który powstał na bazie Komitetu Sterującego Programu Pendolino, znacząco rozszerzając zakres jego działania. W ramach tego podmiotu prowadzono codzienny monitoring postępu robót budowlanych, nowych problemów oraz ryzyka na 13 kluczowych odcinkach. Pracowało nad tym trzynaście dwuosobowych zespołów. W Biurze Zarządzania Projektami powołano Centrum Operacyjne Krajowego Sztabu Opracyjnego, w skład którego wszedł kierujący oraz sześciu członków. Codziennie zbiorcze raporty Centrum Operacyjnego z 13 wspomnianych odcinków były przekazywane do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, zarządu PKP PLK, biur w Centrali oraz Zakładów Linii Kolejowych.

Poza działaniami związanymi z odpowiednim przygotowaniem infrastruktury kolejowej, zarządca infrastruktury musiał opracować niezbędne procedury oraz uzyskać certyfikaty związane np. z zarządzaniem ryzykiem dla elektrycznego zespołu trakcyjnego ED250. Rozpoczęto także szkolenia personelu z zakresu zmian do instrukcji oraz zmian technicznych ETCS poziom 1. Szkoleniom zostali poddani m.in. pracownicy pionu instruktorskiego, personel posterunków nastawczych, automatycy, diagnostycy, koordynatorzy SMS, kadra kierownicza w Centrum Kierowania Ruchem, kontrolerzy spółki branży inżynierii i automatyki, dyżurni ruchu. Łącznie swoje kwalifikacje podniosło ponad 18 tys. osób – podał podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego dyrektor Biura Bezpieczeństwa w PKP PLK, Włodzimierz Kiełczyński.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5