Partnerzy serwisu:
Biznes

Flirt z Siedlec na czeskich torach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
26-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Flirt z Siedlec na czeskich torach
W czwartek (24 maja) Stadler dostarczył pierwszy pociąg dla czeskiego Leo Expresu. Pojazd powstał w zakładach szwajarskiego producenta taboru w Siedlcach. O tym czy różni się czeski Flirt od pojazdów tego typu jeżdżących po polskich torach oraz jakie znaczenie kontrakt z Leo Express miał dla polskiej fabryki Stadlera rozmawiamy ze Stanisławem Skalskim, członkiem zarządu Stadler Polska i dyrektorem handlowym grupy Stadler Rail.

Rynek Kolejowy: Czym różni się pociąg dla Leo Express od Flirtów jeżdżących po Polsce?

Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy grupy Stadler Rail: Elektryczne zespoły trakcyjne Flirt dla LEO Express należą do tej samej rodziny pojazdów Flirt, do której zaliczają się pociągi jeżdżące w Polsce. Podstawowa różnica polega na tym, że polskie Flirty są pojazdami przeznaczonymi do ruchu podmiejskiego i regionalnego, natomiast LEO Express to pociąg Intercity. Składa się on z pięciu członów (polskie Flirty są 4-członowe) i ma mniejsze okna, ponieważ nie jest przewidziane podróżowanie w nim na stojąco (w pojazdach regionalnych Stadlera duże okna umożliwiają stojącym pasażerom pełną widoczność na zewnątrz). Ze względu na mniejszy przepływ pasażerów każdy człon posiada tylko jedną parę jednopłatowych drzwi po każdej stronie. Zapewnia to jednocześnie stałą temperaturę i brak przeciągów w kabinie pasażerskiej. Przewoźnik zrezygnował też z zamontowania drzwi w środkowym członie pojazdu, powiększając tym samym jego pojemność. Pociągi typu Flirt dla czeskiego przewoźnika LEO Express to pojazdy o podwyższonym standardzie, o czym świadczy ich wyposażenie oraz bardzo atrakcyjny design. Pasażerowie będą mieli możliwość wyboru między klasami Premium, Business i Economy. W klasach Premium i Business zamontowano tylko trzy fotele na szerokości wagonu z możliwością ich elektrycznego nachylenia do pozycji zbliżonej do poziomu. Skórzane obicia foteli i podnoszone podnóżki zapewniają niespotykany dotąd komfort podróżowania. W wagonach wszystkich klas znajdują się stoliki, pasażerowie będą też mieli dostęp do Internetu. Przestronne półki na bagaże pomieszczą bagaż podróżny większych rozmiarów, co jest szczególnie ważne w pojeździe Intercity. Osoby o ograniczonej sprawności ruchowej będą miały do dyspozycji specjalne przedziały i WC przystosowane do ich potrzeb. Pociąg posiada również dwie toalety standardowe. Pomijając wyżej wymienione różnice, Flirt dla czeskiego LEO Expresu charakteryzuje się takimi samymi cechami, jak pociągi Flirt jeżdżące w Polsce: jest wyjątkowo lekki, energooszczędny i ekonomiczny w eksploatacji.

Jakie były wyzwania przy produkcji tego pociągu?

Podczas produkcji pociągów dla LEO Express nie spotkaliśmy się z żadnymi trudnościami. Są to pojazdy z rodziny Flirtów, w produkcji których mamy ogromne doświadczenie i stosujemy tę samą, sprawdzoną technologię.

Jakie znaczenie ten kontrakt ma dla rozwoju polskiego oddziału Stadlera?

Obecnie w zakładzie Stadler Polska produkowane są pojazdy na eksport, dzięki czemu możemy nie tylko zapewnić funkcjonowanie naszego zakładu w Siedlcach, ale również jego dalszy rozwój. Wiąże się to też z możliwością rozwoju dla naszych pracowników, którzy dzięki realizacji różnych zleceń dla międzynarodowych przewoźników, mogą stale podnosić swoje kwalifikacje. Ponadto fakt, że pociągi Flirt o podwyższonym standardzie dla LEO Express produkowane są w Siedlcach stanowi kolejny dowód na to, że nasi partnerzy biznesowi cenią sobie wysoki standard usług świadczonych przez Stadler Polska oraz kompetencje pracowników siedleckiego zakładu.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Tabor i technika

Wypadek na torze testowym w Czechach. 80 mln koron strat

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Słowacja: Pierwsze zmodernizowane jednostki na sieci TEŽ

Świat

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5