Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Flirt na Trako

Dalej Wstecz
Autor:

Stadler

Data publikacji:
18-09-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Stadler

Podziel się ze znajomymi:

Podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO Stadler będzie promować pociąg FLIRT dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” oraz KISS dla Kolei Luksemburskich (CFL).

Pociągi Flirt, których modele zostaną zaprezentowane przez firmę Stadler Polska podczas gdańskich targów, to pojazdy zamówione przez „Łódzką Kolej Aglomeracyjną” (ŁKA) w 2012 roku. Kontrakt obejmuje dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także świadczenie przez producenta usług serwisowania zamówionych pociągów przez 15 lat od momentu ich dostarczenia. Pierwsze 6 pociągów Flirt trafi do ŁKA pod koniec kwietnia 2014 roku. Następne 10 pojazdów dotrze do Łodzi pod koniec października 2014 roku, a kolejne 4 pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w ostatnich dniach lutego 2015 roku. W Siedlcach na Mazowszu trwa już produkcjach pierwszych pociągów Flirt dla Łodzi.

- Przetarg na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla ŁKA był przełomowym wydarzeniem na polskim rynku, gdyż cena pociągu nie była decydującym kryterium, a przewoźnik wziął pod uwagę również długoterminowe koszty eksploatacji pojazdów. Był to też kamień milowy w historii naszego polskiego zakładu w Siedlcach, gdyż jest to pierwszy kontrakt na dostawę pociągów podpisany przez firmę Stadler Polska, która właśnie w tym przetargu po raz pierwszy wystartowała jako samodzielny podmiot i go wygrała – mówi Stanisław Skalski, członek zarządu Stadler Polska i dyrektor handlowy w Grupie Stadler Rail.

Pociągi produkowane dla „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” (ŁKA) to najnowsza generacja pojazdów z rodziny Flirt, które spełniają najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa podróżowania oraz ochrony środowiska. Dzięki lekkiej, nowoczesnej konstrukcji ze stopów aluminium znacznie ograniczona została ich waga, co przekłada się na mniejsze zużycie energii oraz niższe koszty eksploatacji. Aspekt ten został doceniony przez ŁKA, której zależało na zakupie pojazdów niezawodnych, energooszczędnych oraz wyróżniających się niskimi kosztami eksploatacji w całym cyklu życia.

Pociągi Flirt zaproponowane łódzkiemu przewoźnikowi pomieszczą łącznie 254 pasażerów i będą wyposażone w 120 miejsc siedzących. Wysoki komfort podróży zapewnią: klimatyzacja, system monitoringu wnętrza, obszerne toalety oraz monitory LCD stanowiące część systemu informacji pasażerskiej. Pociągi, o maksymalnej prędkości 160 km/h, zaoferują też możliwość przewozu większego bagażu i rowerów, a dodatkowo będą dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Ponadto są to pierwsze w Polsce pojazdy seryjnie wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który znacznie zwiększa bezpieczeństwo podróżowania, oraz pierwsze pojazdy pasażerskie skonstruowane według najnowszych norm europejskich TSI „Locomotives and passenger rolling stock”.

Piętrowe zespoły trakcyjne Kiss są produkowane przez firmę Stadler zarówno w wersji przeznaczonej dla szybkiej kolei miejskiej, jak również jako pociągi dalekobieżne (komunikacja InterCity i Interregio). Pojazd został zaprojektowany, aby wyjść naprzeciw stale rosnącym potrzebom przewozowym kolei w zakresie obsługi tras o dużym nasileniu ruchu. Do tej pory Grupa Stadler Rail sprzedała łącznie 171 dwupiętrowych składów typu Kiss klientom z Niemiec, Szwajcarii, Austrii, Luksemburga i Rosji.

Wersja pociągu KISS opracowana dla Kolei Luksemburskich (CFL) powstała na bazie doskonale sprawdzających się m.in. w Polsce pociągów Flirt. Pudła pojazdów KISS produkowane są z lekkiego aluminium, co oznacza redukcję ich wagi, a w rezultacie znaczne ograniczenie zużycia energii podczas codziennej eksploatacji. Te nowoczesne, wyciszone pojazdy dla CFL wyposażone będą łącznie w 284 miejsca siedzące, w tym 29 w pierwszej klasie, a maksymalna prędkość, jaką rozwiną to 160 km/h. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji wygodne, jasne i klimatyzowane wnętrza dostosowane także do potrzeb niepełnosprawnych. Część wyposażenia pojazdów stanowić będzie Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 1.

Pociągi dla Kolei Luksemburskich (CFL) zostały zamówione w 2010 roku. Kontrakt obejmuje dostawę ośmiu składów i przewiduje opcję zwiększenia zamówienia o kolejnych 31 pociągów. Na początku lipca 2013 roku Koleje Luksemburskie oficjalnie zaprezentowały pierwszy z zamówionych dwupiętrowych pojazdów. Pociągi będą obsługiwać połączenia transgraniczne pomiędzy Luksemburgiem a Niemcami.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

Infrastruktura

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

artykuł prasowy Elester-PKP 28 września 2021

Trako 2021 – rozstrzygnięcie konkursów branżowych

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

inf. pras oprac. JM 22 września 2021

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

Infrastruktura

ELESTER-PKP na targach TRAKO 2021

artykuł prasowy Elester-PKP 28 września 2021

Trako 2021 – rozstrzygnięcie konkursów branżowych

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

Tabor i technika

Cargounit odbiera nowe lokomotywy Alstom Traxx DC3

inf. pras oprac. JM 22 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5