Wyprodukowany w Siedlcach Flirt dla brytyjskiego przewoźnika Greater Anglia jest już w drodze na tor w Velimiu, gdzie odbędą się testy typu - dowiedział się "Rynek Kolejowy". Pociąg będzie można zobaczyć na targach Innotrans.
W październiku 2016 Stadler zdobył największe jak dotąd zamówienie z Wielkiej Brytanii na
dostawę 14 trójczłonowych i 24 czteroczłonowe bimodalne składy Flirt (Class 755/3 i 755/4) oraz 20 dwuczłonowych elektrycznych składów Flirt (Class 745/0 i 745/1). Nowe pojazdy mają zastąpić istniejącą flotę pociągów regionalnych, intercity i StanstedExpress należących do Greater Anglia, aby poprawić szybkość, komfort i niezawodność podróżowania koleją we wschodniej Anglii.
Jak informuje rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska, dysponując nowymi pociągami Flirt przewoźnik będzie mógł zaoferować swoim pasażerom o 20 procent więcej wygodnych miejsc siedzących. Pojazdy są niskopodłogowe z możliwością przejścia pasażerów przez całą ich długość, co jest istotne dla osób niepełnosprawnych. Wysoki komfort podróży gwarantuje otwarta przestrzeń z dużymi oknami, sieć WiFi, gniazdka zasilania 240 V oraz USB przy siedzeniach, klimatyzacja, miejsca dla rowerów oraz toaleta przystosowana także dla osób na wózkach inwalidzkich.
- Za szczególnie innowacyjny należy uznać bimodalny napęd pociągu Flirt BMU. Pojazd można przełączać z typowego napędu elektrycznego na spalinowo-elektryczny. W tym drugim trybie pociągi są nadal napędzane energią elektryczną, uzyskiwaną z cichych silników Diesla spełniających normę emisji spalin III B - informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka. Nowe pociągi są finansowane przez Rock Rail East Anglia – joint venture firm Rock Rail, Aberdeen Standard Investments oraz GLIL Infrastructure. Greater Anglia będzie użytkowała pojazdy w ramach leasingu.
Dostawy pociągów rozpoczną się w roku 2019. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", pierwszy wyprodukowany w Siedlcach Flirt dla brytyjskiego przewoźnika jest już w drodze na tor w Velimiu, gdzie odbędą się testy typu. Flirty dla Abellio Greater Anglia są budowane w Bussnang (Szwajcaria) i w Siedlcach. W Polsce powstaje 12 pojazdów 3- i 4-członowych. Flirt BMU dla Greater Anglia wyprodukowany w Siedlcach będzie można obejrzeć we wrześniu podczas targów Innotrans w Berlinie. Więcej o aktualnie realizowanych w Siedlach kontraktach
piszemy tutaj.