NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Flirt dla brytyjskiego przewoźnika Greater Anglia gotowy

| Jakub Madrjas 28.08.2018 78

Flirt dla brytyjskiego przewoźnika Greater Anglia gotowy
Fot. Stadler
Wyprodukowany w Siedlcach Flirt dla brytyjskiego przewoźnika Greater Anglia jest już w drodze na tor w Velimiu, gdzie odbędą się testy typu - dowiedział się "Rynek Kolejowy". Pociąg będzie można zobaczyć na targach Innotrans.
W październiku 2016 Stadler zdobył największe jak dotąd zamówienie z Wielkiej Brytanii na dostawę 14 trójczłonowych i 24 czteroczłonowe bimodalne składy Flirt (Class 755/3 i 755/4) oraz 20 dwuczłonowych elektrycznych składów Flirt (Class 745/0 i 745/1). Nowe pojazdy mają zastąpić istniejącą flotę pociągów regionalnych, intercity i StanstedExpress należących do Greater Anglia, aby poprawić szybkość, komfort i niezawodność podróżowania koleją we wschodniej Anglii.

Jak informuje rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska, dysponując nowymi pociągami Flirt przewoźnik będzie mógł zaoferować swoim pasażerom o 20 procent więcej wygodnych miejsc siedzących. Pojazdy są niskopodłogowe z możliwością przejścia pasażerów przez całą ich długość, co jest istotne dla osób niepełnosprawnych. Wysoki komfort podróży gwarantuje otwarta przestrzeń z dużymi oknami, sieć WiFi, gniazdka zasilania 240 V oraz USB przy siedzeniach, klimatyzacja, miejsca dla rowerów oraz toaleta przystosowana także dla osób na wózkach inwalidzkich.

- Za szczególnie innowacyjny należy uznać bimodalny napęd pociągu Flirt BMU. Pojazd można przełączać z typowego napędu elektrycznego na spalinowo-elektryczny. W tym drugim trybie pociągi są nadal napędzane energią elektryczną, uzyskiwaną z cichych silników Diesla spełniających normę emisji spalin III B - informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka. Nowe pociągi są finansowane przez Rock Rail East Anglia – joint venture firm Rock Rail, Aberdeen Standard Investments oraz GLIL Infrastructure. Greater Anglia będzie użytkowała pojazdy w ramach leasingu.

Dostawy pociągów rozpoczną się w roku 2019. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", pierwszy wyprodukowany w Siedlcach Flirt dla brytyjskiego przewoźnika jest już w drodze na tor w Velimiu, gdzie odbędą się testy typu. Flirty dla Abellio Greater Anglia są budowane w Bussnang (Szwajcaria) i w Siedlcach. W Polsce powstaje 12 pojazdów 3- i 4-członowych. Flirt BMU dla Greater Anglia wyprodukowany w Siedlcach będzie można obejrzeć we wrześniu podczas targów Innotrans w Berlinie. Więcej o aktualnie realizowanych w Siedlach kontraktach piszemy tutaj.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (152)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (152)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS