Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

FIT: Jak wykorzystać tramwaje w metropolii?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
FIT: Jak wykorzystać tramwaje w metropolii?
- Rola tramwajów systemie transportowym Warszawy będzie ciągle rosła. Przyczynią się do tego nie tylko nowe linie, ale i nowe rozwiązania techniczne w infrastrukturze, informacji pasażerskiej, oraz nowy tabor - to wniosek z pierwszego panelu Forum Inwestycji Tramwajowych.

Pierwsza część Forum Inwestycji Tramwajowych, które odbywa się dziś w Warszawie, dotyczyła roli szynowego transportu publicznego w generowaniu wzrostu ekonomicznego metropolii. Marcin Kozoń z warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego zauważył, że od kilku lat spada liczba wypadków z udziałem autobusów i tramwajów w Warszawie. Spada również liczba linii tramwajowych, które są zamiast tego wydłużane. Zwiększana jest też częstotliwość pozostałych linii. Wśród planowanych do wprowadzenia rozwiązań wymienił priorytety dla komunikacji tramwajowej. – Tramwaje idealnie nadają się do zadań specjalnych, na przykład dowozu do powstałego w ostatnich latach zagłębia biurowców na Służewcu – zaznaczył.

Nowe inwestycje Tramwajów Warszawskich przedstawił natomiast prezes przewoźnika Krzysztof Karos. Przyznał, że najtrudniejsza jest budowa trasy tramwajowej na Tarchomin, jednak jeszcze w październiku ma zostać tu wydana druga decyzja środowiskowa, która umożliwi realizację tej długo oczekiwanej inwestycji. Prezes Karos zwrócił też uwagę na funkcje miastotwórcze, które od wielu lat, również w Warszawie, sprawuje komunikacja tramwajowa. Stąd przygotowywane są kolejne projekty, w tym budowa trasy tramwajowej na Gocław, wzdłuż przedłużenia Trasy Mostu Północnego, na moście Krasińskiego, pod peronami Warszawy Zachodniej, oraz do Wilanowa i na Siekierki.

Szef Infrastruktury w Tramwajach Warszawskich Robert Grzywacz dodał, że duże emocje wśród mieszkańców wywołuje kwestia „zielonych torowisk”. Technologia ta jest bardzo ważna dla estetyki miasta. Grzywacz zaznaczył, że utrzymanie takich torowisk to spory koszt, z powodu konieczności podlewania i wykaszania. Pojawiły się jednak nowe technologie, które obniżają te koszty dzięki możliwości zastosowania odpowiednich gatunków, chłonących wodę i nie wymagających koszenia. Grzywacz zwrócił też uwagę na ważne kwestie techniczne, które są według niego często w Polsce pomijane przy realizacji tras tramwajowych, takich jak odpowiednia izolacja i odwodnienie torowisk.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Nasze konferencje

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Rynek Kolejowy 03 września 2013

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Nasze konferencje

Forum inwestycji tramwajowych - tym razem w Poznaniu

Rynek Kolejowy 03 września 2013

Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych już 29 października w Bydgoszczy

Nasze konferencje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5