Jakie inwestycje taborowe planowane są do 2020 r. w Europie Środkowo-Wschodniej? Co będzie kupowane, a co modernizowane? Już w marcu kolejna edycja dwudniowego Europejskiego Forum Taborowego (16-17 marca 2016).
Jak co roku, Europejskie Forum Taborowe podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego. W 2016 jednym z głównych partnerów merytorycznych wydarzenia jest Instytut Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej.
W marcu 2015 r. w Warszawie dyskutowano na temat innowacyjnych rozwiązań w konstrukcji pasażerskiego i towarowego taboru kolejowego, ich zastosowania i korzyści oraz ekonomiczności i efektywności pozyskiwania oraz utrzymywania pojazdów szynowych. Jednym z głównych tematów był także polski i regionalny rynek produkcji, modernizacji oraz leasingu lokomotyw elektrycznych i spalinowych.
W 2016 r. dyskusja podczas konferencji będzie prowadzona wokół sześciu głównych zakresów tematycznych:
- Ocena opłacalności modernizacji, a zakup nowych pojazdów – na bazie dotychczasowych doświadczeń,
- Zapotrzebowanie rynków regionu na lokomotywy towarowe – nowoczesne konstrukcje, potrzeby i plany zakupowe w kolejnych latach (w kontekście rozpoczętej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej),
- Innowacyjne konstrukcje wagonów towarowych jako jedna z podstaw powodzenia w biznesie logistycznym (nowoczesne technologie, nowe rynki zbytu),
- Spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne (przegląd rynku, planowane przyszłe zamówienia do 2020 r.),
- Panel klientów – czego pragną, jakie życzenia i uwagi wobec producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie – samorządy i przewoźnicy samorządowi?
- Prawo Unii Europejskiej – nowe przepisy, perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI), bariery.
W marcu 2015 r. w dwudniowym Europejskim Forum Taborowym udział wzięło ok. 200 osób, reprezentujących firmy i inne podmioty z Polski, Czech, Niemiec, Francji, Ukrainy, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Litwy, USA, Holandii. Partnerem honorowym wydarzenia były UZ – Koleje Ukraińskie, Partnerem – Bombardier, Partnerem Ubezpieczeniowym – PZU, Partnerem Złotym – Newag Group, Partnerem Srebrnym – ABB i Stadler, Partnerem Brązowym – Akiem, Depas i Vivotek. W charakterze Patrona Merytorycznego w konferencję zaangażowały się: DB Fahrzeuginstandhaltung, Instytut Kolejnictwa, Railcolor.net, MainlineDiesels.net, Railway Business Forum, Stowarzyszenie Transportu Publicznego, Zespół Doradców Gospodarczych TOR, VIS Systems i VUZ.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji
Anglojęzyczna strona konferencji