Ostatnie lata to znaczący rozwój polskich producentów taboru kolejowego, jak również powolna, ale konsekwentna wymiana pojazdów szynowych w naszym kraju. Podczas Europejskiego Forum Taborowego 2016, organizowanego przez TOR Konferencje w dniach 16-17 marca 2016 r. w Warszawie, zostanie podjęta tematyka zakładanych zakupów do 2020 r., modernizacji, jak również planów i zamiarów przewoźników pasażerskich i towarowych w naszym kraju i regionie. Nie zabraknie także zagadnień związanych z regulacjami europejskimi istotnymi dla przewoźników i producentów pojazdów.
Jak co roku, Europejskie Forum Taborowe podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
W marcu 2015 r. w Warszawie dyskutowano na temat innowacyjnych rozwiązań w konstrukcji pasażerskiego i towarowego taboru kolejowego, ich zastosowania i korzyści oraz ekonomiczności i efektywności pozyskiwania oraz utrzymywania pojazdów szynowych. Jednym z głównych tematów był także polski i regionalny rynek produkcji, modernizacji oraz leasingu lokomotyw elektrycznych i spalinowych.
W 2016 r. dyskusja podczas konferencji będzie prowadzona wokół sześciu głównych zakresów tematycznych:
- Ocena opłacalności modernizacji, a zakup nowych pojazdów – na bazie dotychczasowych doświadczeń,
- Zapotrzebowanie rynków regionu na lokomotywy towarowe – nowoczesne konstrukcje, potrzeby i plany zakupowe w kolejnych latach (w kontekście rozpoczętej perspektywy budżetowej Unii Europejskiej),
- Innowacyjne konstrukcje wagonów towarowych jako jedna z podstaw powodzenia w biznesie logistycznym (nowoczesne technologie, nowe rynki zbytu),
- Spalinowe i elektryczne zespoły trakcyjne (przegląd rynku, planowane przyszłe zamówienia do 2020 r.),
- Panel klientów – czego pragną, jakie życzenia i uwagi wobec producentów mają zamawiający pojazdy pasażerskie – samorządy i przewoźnicy samorządowi?
- Prawo Unii Europejskiej – nowe przepisy, perspektywy, trudności, wpływ na rynek (dopuszczenia, TSI), bariery.
W marcu 2015 r. w Europejskim Forum Taborowym udział wzięło ok. 200 osób, reprezentujących firmy i inne podmioty z Polski, Czech, Niemiec, Francji, Ukrainy, Belgii, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Litwy, USA, Holandii.
Więcej informacji - program i możliwość rejestracji.