NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Europejskie Forum Taborowe 2015. Co z innowacyjnością polskiego rynku taboru?

| jm, Rynek Kolejowy 10.03.2015 157

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-10 14:34:29 Autor: hydra pidra
---.116.23.66
Czyżby pesa olała to wasze spotkanko? Ciekawe dlaczego? A pkp też nie ma? Ojejku!
2015-03-10 14:47:59 Autor: koństruktor
---.play-internet.pl
Firma, która produkuje pojazdy o czasie życia maks. 10 lat, po ktorych trzeba wszystko wymienić, nie musi brac udziału w takim panelu. Samo podejście do mady pojazdu okresla jak innowacyjna jest firma kolejowa...
2015-03-10 14:52:53 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Czytając tak skrótową relację mam wrażenie, że innowacyjność rozpatrywano jako wartość samą w sobie. Gdyby tak było, to należałoby przypomnieć, że innowacje służą rozwiązywaniu problemów i podwyższaniu parametrów, z którymi w standardowej technologii dotarliśmy do ściany, albo na tyle stromej górki, że nie opłaca się na nią włazić. To tak jak z patentami: w praktyce nie liczy się sztuka patentu, ale realna wartość tego, co zmienia w praktyce.
2015-03-10 18:07:41 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Kiedy PRy kupią za te 500 z 650 mln zł nowy tabor??!
Choćby 100 szt Elfów i Impulsów, choć potrzeba 500 szt!
Jak długo można reanimować EN-57?!!

Kiedy wreszcie PKP IC kupi nowe Gamy, Griffiny i to tak 100 szt?!!
Po prywatyzacji niby...

...mamy fajne, prawie polskie pociągi projektowane, produkowane a często i montowane, składane z Polsce.
I co na to MIR?
2015-03-10 18:41:05 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ mathewicforum:
Ministerstwo? Komu zabrać.
2015-03-10 18:42:51 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
@ koństruktor:
EN95 ma 11 lat i wygląda bardzo dobrze...
2015-03-10 18:47:08 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

Bo przez ten cały czas więcej stał niż jeździł
2015-03-10 19:02:54 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
^^^ "Moja" ST45-01 ma już prawie 6 lat i po umyciu wygląda jak nowa :)
2015-03-10 19:51:17 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@zeus04

53-letnia EU07-001 też aktualnie wygląda jak nowa, co z tego że jest wybebeszona i bez NG nie pojeździ :)

http://1435.pl/wp-content/uploads/2013/06/7214924_eu07001.jpg
2015-03-10 20:14:53 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Jak przewoźnikom nie zależy na zamawianiu innowacyjnych produktów to firmom nie zależy na opracowaniu takich konstrukcji. Postępem jest fakt robienia przez Pesę wagonów piętrowych i dobrze, że taka konstrukcja jest opracowana. Jednakże powinno się pomyśleć, by równolegle do konstrukcji piętrusa w tradycyjnym układzie opracować także współczesnego odpowiednika legendarnej Bipy charakteryzującego się lepszym przepływem pasażerów od piętrusa w tradycyjnym układzie.
2015-03-11 08:25:55 Autor: głos z kujpomu
---.play-internet.pl
@zeus04

Wybrałeś najgorszy możliwy przykład. EN95 stoi od roku kompletnie wybebeszony w Pesie, bez szans na ukonczenie w najblizszym czasie. Po 10 latach od wyprodukowania wyglada tak:

http://i57.tinypic.com/nl7km9.jpg

@ep40

Pietrus Pesy, jeśli powstanie, bedzie krokiem w tył w porównaniu do tego co jest na rynku. Innowacja nie jest przecież oferowanie podobnych, ale gorszych rozwiązań niż konkurencja. Pietrus Pesy jest oczywiście masakrycznie opóźniony. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
2015-03-11 10:23:07 Autor: rhcp
---.opera-mini.net
A dlaczego artykuł jest tu dostępny a nie standardowo na nowiuśkim Monitorze? Coś nie wyszło?
2015-03-11 13:36:16 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Ave Ja:
"@zeus04

53-letnia EU07-001 też aktualnie wygląda jak nowa, co z tego że jest wybebeszona i bez NG nie pojeździ :)

http://1435.pl/wp-content/uploads/2013/06/7214924_eu07001.jpg"
Mam znacznie więcej zdjęć EU07-001, głównie z wnętrza (koledzy z warsztatu przywracali jej blask). Obecnie lakier mocno wypłowiał. Dokładnie tak jak działo się z maszynami po rewizjach w czasach PRL kiedy stosowano farby ftalowe (poliuretanów nie stosowano wtedy w ZNTK-ach).
2015-03-11 13:45:06 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post głos z kujpomu:
"@zeus04

Wybrałeś najgorszy możliwy przykład. EN95 stoi od roku kompletnie wybebeszony w Pesie, bez szans na ukonczenie w najblizszym czasie. Po 10 latach od wyprodukowania wyglada tak:

http://i57.tinypic.com/nl7km9.jpg

@ep40

Pietrus Pesy, jeśli powstanie, bedzie krokiem w tył w porównaniu do tego co jest na rynku. Innowacja nie jest przecież oferowanie podobnych, ale gorszych rozwiązań niż konkurencja. Pietrus Pesy jest oczywiście masakrycznie opóźniony. Zobaczymy co z tego wyjdzie..."
Specjalnie go wybrałem, aby przyjrzeć się mu (o tych zdjęciach wiedziałem wcześniej). Pięknie wygląda ten EN95. Samochody, autobusy itp. zwłaszcza Autosana po 10-11 latach wyglądają o wiele gorzej. Gdyby Pesa oszczędzała na jakości materiałów konstrukcyjnych jak robił to Autosan w swych podstawowych autobusach - narzekania byłyby uzasadnione, ale tak nie jest. Co wiemy na temat piętrusa z Pesy? Ja wiem ze jest stalowy tak samo jak Bombardiery dla KM-ów i DB. Stalowy wagon piętrowy z czasów NRD waży mniej niż aluminiowy środkowy z czeskiego ezt serii 471 "City-Elefant" pomimo większej o OIDP 10 cm długości.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5