Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ERTMS podwyższy bezpieczeństwo na kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
29-03-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ERTMS podwyższy bezpieczeństwo na kolei
Do końca 2014 roku na  torach między Legnicą a Bielawą Dolną zacznie działać system sterowania ruchem kolejowym ETCS i GSM-R. To części Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym, który wdrażany jest w całej Unii Europejskiej. Dzięki systemowi zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróżowania.

ERTMS, czyli Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym stworzono, by ujednolicić zarządzanie ruchem kolejowym na obszarze Unii Europejskiej. Dzięki niemu kolej może być interoperacyjna, co oznacza, że pociągi mogą poruszać się swobodnie po sieciach kolejowych, należących do różnych państw, bez konieczności zatrzymywania się na granicach oraz wymiany maszynistów. Co ważne dla przeciętnych użytkowników kolei, system ERTMS pozytywnie wpływa na komfort i bezpieczeństwo podróżowania, umożliwiając prowadzenie ruchu kolejowego z prędkością sięgającą nawet 500 km/h.

W Polsce pierwsze wdrożenia systemu ERTMS prowadzi Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Jedną z inwestycji PKP jest „Modernizacja Linii Kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i   ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” POIiŚ 7.1-15.1. Projekt stanowi II etap modernizacji linii kolejowej E 30 na odcinku od Legnicy do Bielawy Dolnej. Ze względu na pionierski w skali kraju rodzaj inwestycji, projekt ma charakter pilotażowy. Jeśli po zamontowaniu urządzeń, testy związane z jego funkcjonalnością pójdą pomyślnie, PKP będzie pracować nad wdrożeniem systemu ETCS i GSM-R na całej sieci.

Dodatkowo PKP PLK  ubiega się o finansowanie projektu przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

System GSM-R to cyfrowa łączność radiowa przeznaczona zarówno do zapewnienia łączności głosowej, głównie pomiędzy dyspozytorami ruchu i maszynistami oraz do zapewnienia cyfrowej transmisji danych, niezbędnych do funkcjonowania różnych systemów informatycznych obsługujących systemy kolejowe. System ETCS zapewnia zaś wysoki poziom bezpieczeństwa przez przekazywanie do kabiny maszynisty informacji z urządzeń instalowanych na liniach kolejowych.

Wdrożenie ETCS i GSM-R to przede wszystkim podążanie za rozwojem transportu kolejowego, utrzymywanie jego wysokiego bezpieczeństwa oraz podnoszenie jego wydajności i jakości usług dla klientów. Zakończenie projektu przewidziane jest na koniec 2014 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Zobacz również:

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

Tabor i technika

UTK sprawdził, ile kosztuje montaż ETCS

inf. pras 20 czerwca 2022

PKP Intercity startuje w CEF. Chce dofinansować montaż ERTMS

Tabor i technika

PLK ponawia przetarg na ERTMS do Portu Północnego w Gdańsku

Infrastruktura

Zatrzymani w sprawie ogromnego przetargu na GSM-R usłyszeli zarzuty

Prawo i polityka

Dwie oferty na projekt i budowę ERTMS na Rail Baltice [aktualizacja]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5