Na rynku układów elektrycznych dla pojazdów szynowych panuje dobra koniunktura. Przyszłościowym kierunkiem są także autobusy elektryczne. Spodziewany spadek obrotów na rynku krajowym rekompensujemy sobie wchodzeniem na rynki zagraniczne – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” podczas targów Trako 2015 prezes firmy Enika Zbigniew Szyler.
Na stoisku firmy rzucają się w oczy przede wszystkim falowniki i przetwornice. – W tym roku organizatorzy narzucili nam ograniczenia powierzchni, więc nie mogliśmy pokazać wszystkich naszych produktów, których gabaryty są nieraz bardzo duże – wyjaśnia prezes. Firma kładzie największy nacisk na usługę kompleksowego wyposażania tramwaju w kluczowe elementy elektryczne – od zaprojektowania instalacji aż po montaż w pojeździe gotowych elementów własnej produkcji.
Do największych realizowanych w ostatnim czasie przez Enikę zleceń należy modernizacja 75 wagonów generacji 105N dla Tramwajów Śląskich. Firma dostarcza też elementy wyposażenia do tramwajów Moderus Beta dla TŚ i MPK Poznań. – Modernizujemy także dla Poznania i Szczecina tramwaje wyprodukowane przez Tatrę. Zamówienia składane przez firmy z branży kolejowej należą do mniejszości. Chodzi głównie o przetwornice do elektrycznych zespołów trakcyjnych i wagonów pasażerskich – uzupełnia Szyler.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl