Partnerzy serwisu:

Ekspresem przez media: Potęga intermodalu w USA

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Piotr Kumelowski, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Ekspresem przez media: Potęga intermodalu w USA
Przewozy intermodalne na kolei w Ameryce Północnej przewyższają już w statystykach tradycyjne wagonowe, KDP do Singapuru dotrze później, a Argentyna renacjonalizuje kolej – najciekawsze wydarzenia z branży kolejowej za oceanem zebrał Piotr Kumelowski.

Praca przewozowa na kolejach północnoamerykańskich od dawna wyrażana jest w liczbach wyprawionych wagonów ładownych (głownie w przekroju tygodniowym), bez względu na ich ładunek i odległość przewozu. Takie podejście umożliwia obserwacje pulsu gospodarki w szerokim zakresie. Statystyki przewozów wyrażone w tono-milach praktycznie wyszły z użycia. Na koniec maja tygodniowe liczby z USA, Kanady i Meksyku wskazują na ogólny spadek nadania o 3%, z przewozami intermodalnymi juz przewyższającymi wagonowe.  

Powoli, bo powoli – ale linie tramwajowe zaczynają powracać do pejzażu amerykańskich miast: w końcu maja Houston w Teksasie wzbogaciło się o dwie nowe linie tramwajowe typu light-rail.

Niedawno minęła 50. rocznica przyjęcia przez miasto Nowy Jork przepisów dotyczących ochrony zabytków (tzw. Landmarks Law), co stało się po nagłym wyburzeniu majestatycznej Pennsylvania Station, wzorowanej na starorzymskich termach Caracalli. Oprócz miejskiej listy zabytków istnieje również ogólnopaństwowa lista obiektów tzw. National Register of Historic Places. Niektóre chronione obiekty figurują na jednej lub obu listach. W ciągu lat do rangi zabytków awansowały następujące obiekty nowojorskiego metra: 60 stacji (w całości lub ich fragmenty), 1 tunel, 1 portal do tunelu, 1 wiadukt, 100-letnie wyjście awaryjne wkomponowane w 200-letni dom, 14 podstacji, 3 budynki zaplecza technicznego oraz drewniana nastawnia w wymyślnym wiktoriańskim stylu.

Premierzy Singapuru i Malezji zgodzili się na odsuniecie w czasie budowy 330-kilometrowej linii KDP pomiędzy Singapurem a Kuala Lumpur. Pierwotnie zakładano inaugurację tego szybkiego połączenia w roku 2020. Powodem opóźnienia nie są fundusze, gdyż oba państwa dysponują solidnymi nadwyżkami budżetowymi, lecz złożone czynniki środowiskowe, szczegóły trasowania linii i niezbędne wywłaszczenia.

Z Argentyny, zmagającej się z przewlekłym kryzysem zadłużenia, napłynęły wieści, ze prezydent Christina Kirchner podpisała akt renacjonalizacji części tamtejszego kolejnictwa jako Ferrocarriles Argentinos.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Zobacz również:

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Biznes

CTL: Mimo wojny – intermodal to przyszłość

Łukasz Malinowski 08 czerwca 2023

Laude będzie współpracować z Kolejami Ukraińskimi

Infrastruktura

Jeden z największych pooli taborowych z nową nazwą

Biznes

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Infrastruktura

Wojna i transport intermodalny: zagrożenia i szanse

Roman Czubiński 27 grudnia 2022

Rosja, Chiny a Polska. Przyszłość intermodalu na azjatyckich szlakach

Prawo i polityka

Co sprzyja, a co przeszkadza w przewozie kontenerów koleją w Polsce?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5