NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ekspresem przez media: kolej a turystyka

| jar, Rynek Kolejowy 03.09.2015 332

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-03 09:02:19 Autor: 1!
---.jeleniagora.vectranet.pl
Jestem za tym, żeby na liniach nr 308 (Jelenia Góra- Mysłakowice - Kowary) oraz 340 (Mysłakowice - Kowary) został przywrócony ruch kolejowy. To są naprawdę piękne linie kolejowe, na których na pewno nie zabraknie turystów.

Jednak przeciwnikiem ponownego powrotu pociągów na w/w linie jest środowisko busiarzy, gdyż oni się boją, że stracą pasażerów.
2015-09-03 09:11:04 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
A gdzie uruchomiona w sierpniu Komańcza???

Polecam Redakcji i czytelnikom zaglądnięcie na stronę https://www.facebook.com/kochamkolejpl

i wyszukanie informacji i frekwencji w pociągach Jasło - Komańcza - Jasło. Mimo braku skomunikowań z czymkolwiek, mimo uruchomienia w ostatniej chwili po latach przerwy, przeciętnych prędkości i jazdy tylko w niedziele, frekwencja jest bardzo przyzwoita.


I na tym tle wcześniejsza wypowiedź radnej powiatu sanockiego Zofii Kordeli - Borczyk, której fragment zacytuję (reszta na linkowanej poniżej stronie):
"Ten sentymentalny i sezonowy „kolejowy projekt” od samego początku jest psu na budę i nie za bardzo wiadome po co ? i dla kogo ?. Rozwiązania sezonowe połączone z błędami w zarządzaniu bywają bardzo kosztowne i nie są częścią systematycznego rozwoju. "

http://esanok.pl/2015/niesprawne-akumulatory-zatrzymaly-szynobus-niedziela-zgodnie-z-planem-az003.html
2015-09-03 11:48:44 Autor: Rozczarowany
---.static.ip.netia.com.pl
Ciągle tylko Wolsztyn i Turkol, tylko, że frekwencja w tych pociągach (Woltur) ich punktualność (ostatni wyjazd w Sudety) pozostawiają wiele do życzenia....
Ani słowa o Skansenie w Chabówce, posiadającego jako jedyny w Polsce 4 sprawne parowozy. Jako jedyny wykonujący naprawy rewizyjne i główne parowozów i wagonów. Nie wspomniano o wielkim sukcesie uruchomionych w wakacje pociągów retro z Chabówki do Kasiny Wielkiej. Widać RK nie lubi Chabówki i wyjątkowo rzadko o niej wspomina, mimo, że to właśnie ta placówka reprezentuje wysoki poziom w zakresie starań o zachowanie dziedzictwa kolejowego w Polsce. Nie wspomniano również o Muzeum w Jaworzynie Śląskiej, które, co by nie mówić, krok po kroku rozwija swoją ofertę. Nie wspomniano o Kolejce Bieszczadzkiej, która również ma niebywałe sukcesy w zakresie frekwencji i oferty w tym również parowozowej.
2015-09-03 12:21:20 Autor: peron7
---.play-internet.pl
a czy ktoś wie coś o braku połączeń w tym sezonie na linii Kętrzyn-Węgorzewo?
2015-09-03 12:39:55 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Rozczarowany:
Nie tylko do Kasiny:
http://kolejegalicyjskie.pl/pl/rozklad-jazdy/
2015-09-03 14:02:38 Autor: Dolnoslązak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sobótka - nie ma szans na jaakąkolwiek przyzwoitą frekwencję. Ze Świdnicy ZAWSZE szybciej dojedzie się do Wrocławia przez Jaworzynę, a z podwrocławskich wiosek nikt nie będzie drałował na stację na 4 pary pociągów na dobę, jak ma autobus spod domu co 15 minut. czas jazdy ten sam. Pozostaje mała Sobótka, ale odbudowa linii dla 3 tysięczngo miasteczka to jest poroniony pomysł. Zresztą z Sobótki pasażerowie też chętniej będą jeździć busami, których jeździ tam bardzo dużo.

Karpacz - stacja daleko od wyciągów, trudny podjazd po górę, w zasadzie TYLKO ruch turystyczny (a i ten mocno niepewny). Dużo lepszym pomysłem są Kowary, które są większe, stacja w centrum miasta, można liczyć na duże zainteresowanie mieszkańców na co dzień.

Świeradów - mogłoby mieć to sens, w połączeniu z odbudową linii kolejowej do Jindrzichowic z Mirska (jako kolejki turystycznej rzecz jasna). Stacja blisko centrum,warto zauważyć, że większość PKS-ów ze Świeradowa jeździ w stronę lubania i w tym własnie kierunku prowadzi linia kolejowa. Do tego ruch turystyczny z Niemiec (już teraz połowa turystów w Świeradowie to Niemcy).

Na Dolnym Śląsku jako PRIORYTETOWE widziałbym następujące linie: Jelenia Góra - Lwówek Śląski (najlepiej z odcinkiem Lwówek - Jerzmanice), Jelenia Góra - Kowary, Kłodzko - Stronie Śląskie, Marciszów - Lubawka, Zgorzelec - Bogatynia. Można też pomyśleć o kilku parach do Leśnej, gdzie torowisko już pozwala na kursy szynobusów, konieczna jest tylko dobra wola UMWD.
2015-09-03 17:40:15 Autor: dżejson
---.85.44.204
Urząd Marszałkowski niech lepiej wyremontuje to co jako tako jeszcze istnieje a popada w ruinę (np. linia do Lwówka Śląskiego), a tymczasem mamią mieszkańców różnymi Karpaczami, Sobótkami czy tunelami pod wrocławskim lotniskiem a nawet metrami we Wrocławiu a nie potrafią zadbać o to, co jeszcze funkcjonuje. Do Kamiennej Góry, Lubawki, Bogatyni czy Leśnej już teraz mogłyby jeździć pociągi bo tory są tam w dobrym stanie. Tymczasem w tej sprawie nawet palcem nie kiwną.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5