NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ekspresem przez media: Czeska Arriva rozszerzy działalność i kupi pociągi?

| Michał Plaza 23.04.2016 240

Ekspresem przez media: Czeska Arriva rozszerzy działalność i kupi pociągi?
Fot. Marcel Štancl, SM42.pl
Czeski oddział Arrivy zgłosił wniosek o zwiększenie częstotliwości połączeń pomiędzy Pragą a Trenczynem. Za to RegioJet ma się pojawić na trasie Praga-Brno-Bratysława.
Słowacki zarządca infrastruktury ujawnił, iż czeski oddział Arrivy zgłosił wniosek o zwiększenie częstotliwości połączeń pomiędzy Pragą a Trenczynem. Uruchomione przed 2 miesiącami połączenie weekendowe okazało się sukcesem, co skłoniło Arrivę do poszerzenia swej oferty na tej trasie. Od grudnia pociągi Arriva Service mają być prowadzone codziennie. Rozszerzenie działalności Arrivy w Czeskiej Republice możliwe jest dzięki współpracy z Deutsche Bahn, od których czeski przewoźnik jest spółką zależną. Obecnie Arriva realizuje wszystkie swe połączenia jedną jednostką spalinową o pojemności 143 osób. 

Według czeskich mediów, w celu rozszerzenia działalności czeska Arriva kupi nowe pociągi. Plany na rozszerzenie swej sieci połączeń posiada również RegioJet - wraz z kolejnym rozkładem jazdy miałaby się pojawić w ofercie tego przewoźnika trasa Praga-Brno-Bratysława.

Ústecký kraj (odpowiednik województwa) zadecydował o wznowieniu sezonowego ruchu w okresie letnim na 5 lokalnych trasach o charakterze turystycznym. Na liniach Česká Kamenice – Kamenický Šenov, Ústí nad Labem – Zubrnice, Lovosice – Most, Kadaň – Podbořany oraz Libochovice – Roudnice w ostatnich latach dzięki miłośnikom kolei prowadzony był wyłącznie ruch okazjonalny. Samorząd włączył także reaktywowane połączenia do regionalnego zintegrowanego systemu taryfowego. W 2016 roku trasy obsługiwać będą przewoźnicy Railway Capital, MBM Rail oraz KŽC Doprava, które otrzymają od władz regionu łącznie 11 mln koron dotacji. Latem ma zostać przeprowadzony przetarg na obsługę reaktywowanych połączeń w latach 2017-2021 oraz podjęta decyzja o reaktywowaniu kolejnej linii lokalnej Děčín – Oldřichov.

RegioJet, pierwszy czeski prywatny przewoźnik kolejowy w ruchu pasażerskim, protestuje przeciwko pozostawianiu urządzeń służących do obsługi pasażerów niepełnosprawnych ruchowo po zbliżającym się przejęciu dworców przez SŽDC (zarządca infrastruktury) we własności państwowego przewoźnika České dráhy. Obecnie ČD za obsługę jednego pasażera niepełnosprawnego ruchowo (wejście i wyjście z wagonu) podróżującego z RegioJet wystawiają rachunek w wysokości 3600-5445 koron (ok. 570-870 złotych). Sprawa wywołuje spore kontrowersje, gdyż wyposażenie do obsługi pasażerów niepełnosprawnych ČD otrzymywały najczęściej bezpłatnie od samorządów bądź organizacji pozarządowych. RegioJet domaga się, aby urządzenia te stały się standardowym wyposażeniem dworców, będącym we własności zarządcy infrastruktury.

ČD Cargo we współpracy z belgijskim przewoźnikiem B Logistics uruchomiło ekspresowe połączenie towarowe pomiędzy stacją Ústí nad Labem a portem w Antwerpii. Tygodniowo w relacji kursować będą 3 pary pociągów, a czas przejazdu ma wynosić 26 godzin. Połączenie obsługiwać może transport wszystkich rodzajów przewozów konwencjonalnych – do końca 2016 roku planuje się przetransportować 120 000 ton ładunku. Dzięki współpracy przewoźników umożliwione jest także przesłanie towarów pomiędzy 215 lokalizacjami w Belgii a 1000 miejsc w Republice Czeskiej.

Po dwóch miesiącach od pożaru głównej nastawni zakończone zostało prowadzenie ruchu w trybie awaryjnym na stacji węzłowej Bohumin. Nie oznacza to przywrócenia pełnej funkcjonalności stacji, gdyż automatyczną obsługę aktywowano tylko na trzeciej części rozjazdów. Umożliwiło to niemniej jednak przywrócenie obsługi pociągów pasażerskich zgodnie ze stałym rozkładem jazdy. W okresie obowiązywania trybu awaryjnego stacja pełniła wyłącznie rolę przejazdową bez możliwości manewrowania – pociągi rozkładowo wyjeżdżające ze stacji Bohumin rozpoczynały bieg w Ostrawie, pociągi na Słowację kursowały krótszą linią przez Havířov.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (854)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (854)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5