Kolejny, dziesiąty zmodernizowany tramwaj typu N8C, popularny "Dortmund", dotarł z poznańskiego "Modertransu" do Gdańska.
ZKM Gdańsk podpisał z Modertransem kontrakt na przebudowę 46 tramwajów N8C, które kupił (za 31 tys. euro za sztukę) od DSV Dortmund. Modernizacja przebiegała jednak z problemami: najpierw, na przełomie 2008 i 2009 roku wynikały one z wewnętrznych kłopotów samego Modertransu (który sukcesywnie przenosi całą działalność z Poznania do podpoznańskich Biskupic), a później ze wstrzymaniem dostaw tramwajów przez Niemców.
Efekt jest taki, że do końca 2009 roku do Gdańska dotarło w sumie 9 przebudowanych tramwajów, choć 1,5 roku zapowiadano, że w tym momencie będzie ich ponad 20. Modertrans, żeby wypełnić kontrakt w terminie (do końca 2011 roku), musi przebudowywać średnio 1,5 tramwaju w miesiącu. Jarosław Bakinowski, wiceprezes firmy, twierdzi, że moce przerobowe Modertransu są w tej chwili takie, że firma jest w stanie remontować dwa tramwaje w miesiącu.
Zgadza się to z informacjami z ZTM Gdańsk. W weekend dotarł 10. przebudowany "Dortmund". - W najbliższym czasie oczekujemy na kolejny wagon - mówi Krzysztof Wojtkiewicz z ZKM. Przebudowa, za którą Modertrans otrzymuje 555 tys. zł za sztukę, polega m.in. na wstawieniu części niskopodłogowej, wymianie foteli, modernizacji kabin, montażu klimatyzacji, monitoringu i GPS-ów.
W lutowym numerze "Rynku Kolejowego" ukaże się relacja z wizyty w zakładach Modertransu.


* Rozładowanie dziesiątego "Dortmunda" (fot. ZKM Gdańsk).