Na wyremontowanych dworcach kolejowych PKP S.A. Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle można już korzystać z ramp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania.
Elewacje budynków zostały pokryte również powłoką antygraffiti, która ułatwia usuwanie szpecących malunków. Nowo wyremontowane dworce są pod stałym nadzorem monitoringu i ochrony. Koszt remontu obydwu obiektów wyniósł ok. 3 mln zł.
Remont dworców Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle zakończył się na początku br. W ramach prac m.in.: wymieniono materiały wykończeniowe, fragmenty posadzki asfaltowej na płyty granitowe, odnowiono schody prowadzące na perony, wymieniono okna, wykonano izolacje cieplne i wymieniono pokrycia dachów, odnowiono tynki na zewnątrz i wewnątrz budynków, ocieplono budynki, wymieniono oświetlenie, zamontowano dodatkowe oświetlenie, wymieniono instalacje wodno - kanalizacyjne i deszczowe, wymieniono instalacje centralnego ogrzewania, wykonano nową instalację wentylacji mechanicznej nawiewno-wyciągowej i klimatyzacji, wymieniono elementy małej architektury – zainstalowano wandaloodporne ławki w holach dworców, zastosowano elektroniczny system informacji wizualnej. Elewacje budynków zostały pokryte powłoką antygraffiti. Nowo wyremontowane dworce są pod stałym nadzorem kamer. Koszt remontu obydwu obiektów wyniósł ok. 3 mln. zł.
Rampy znajdują się przy schodach prowadzących na perony dworców Warszawa Ochota i Warszawa Powiśle – jedna na Ochocie i dwie na Powiślu. Przy każdej z nich jest instrukcja obsługi. Aby skorzystać z rampy należy użyć kluczyków. Dwa kluczyki są na stałe przymocowane do słupków na dole i na górze schodów i służą do sterowania platformą z zewnątrz. Trzeci kluczyk jest przymocowany do rampy i służy do poruszania się nią z poziomu platformy. Kluczyki do obsługi platform można pobrać również w kasach Kolei Mazowieckich na tych dworcach. Koszt zainstalowania ramp wyniósł w sumie ok. 240 tys. zł, po ok. 80 tys. za sztukę.
PKP S.A. przed EURO 2012 będzie prowadzić również prace na innych dworcach kolejowych w Warszawie. W miejscu obecnego dworca Warszawa Zachodnia powstanie nowy obiekt komercyjno-dworcowy we współpracy z partnerem prywatnym - francuską firmą Nexity. Dworzec Warszawa Wschodnia będzie gruntownie zmodernizowany ze środków własnych PKP S.A. i budżetu państwa. Największy warszawski dworzec - Warszawa Centralna także przejdzie prace remontowe do 2012 roku ze środków własnych PKP S.A.. Planowana jest również przed EURO 2012 gruntowna modernizacja dworca Warszawa Stadion. Realizacja inwestycji zakłada wykorzystanie środków własnych i budżetowych.