Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dragados wyremontuje linię do Portu Gdańsk?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
28-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dragados wyremontuje linię do Portu Gdańsk?
Hiszpańskie konsorcjum, na czele którego stoi firma Dragados, oferuje najniższą cenę za modernizację linii kolejowej nr 226 pomiędzy Pruszczem Gd. i stacją Gdańsk Port Północny.

Konsorcjum z Dragados jako liderem oczekuje za całość prac 312 mln zł, włoska firma Astaldi – 346,2 mln zł, natomiast konsorcjum, na czele którego stoi Trakcja-PRKiI – 347,47 mln zł (wszystkie ceny są kwotami brutto). Tych trzech oferentów pozostało na ostatnim etapie procedury przetargowej. Pierwotnie do przetargu stanęło 9 firm.

– Umowa na realizację tego zadania nie została jeszcze podpisana, natomiast bez wątpliwości można powiedzieć, że przeskoczyliśmy na kolejny szczebel kilkuetapowego przetargu i zbliżamy się do momentu parafowania umowy – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.

Należy podkreślić, że wszystkie trzy oferty są znacznie tańsze niż kosztorys inwestorski. Przy zgłaszaniu wniosku o dofinansowanie z UE, założono wartość projektu 505 mln zł. Z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” przyznano na modernizację linii 226 ostatecznie 270 mln zł.

Obecny etap postępowania przetargowego pozwala mieć nadzieję, że tym razem PKP PLK nie będzie przekładać terminu realizacji tej inwestycji – co na przestrzeni ostatnich miesięcy miało miejsce kilkukrotnie (nie wspominając o tym, że inwestycja była planowana już w poprzedniej dekadzie). Zgodnie z ostatnimi zapowiedziami PKP PLK, w kwietniu ma się zakończyć postępowanie przetargowe, a same prace inwestycyjne powinny ruszyć w czerwcu.

Po modernizacji (i budowie nowego, dwutorowego mostu na Martwej Wiśle), dzięki której prędkość maksymalna zostanie podniesiona do 100 km/godz., przepustowość linii zwiększy się 6-krotnie.

Kłopot jest tylko w tym, że jeśli inwestycja nie zakończy się w 2015 r. (a raczej się nie skończy, gdyż wykonawca będzie mieć 24 miesiące na realizację prac), może pojawić się problem z refundacją środków pomocowych z UE. Z dniem 31 grudnia 2015 r. kończy się bowiem kwalifikowalność wydatków w ramach unijnej perspektywy 2007-13. Najprawdopodobniej konieczne będą zatem specjalne negocjacje na linii polski rząd – Komisja Europejska, aby modernizacja linii do Portu Gdańsk mogła jednak być objęta unijnym dofinansowaniem.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hawr: Będą duże inwestycje w terminale kontenerowe

Infrastruktura

Hawr: Będą duże inwestycje w terminale kontenerowe

Roman Czubiński 27 sierpnia 2022

Kołobrzeg przebudowuje linię kolejową do portu [zdjęcia]

Fotorelacje

Pół miliarda złotych na poprawę kolei do portów w Szczecinie i Świnoujściu

Biznes

Stacja Gdynia Port idzie do modernizacji

Biznes

Są umowy na nowe tory do portu w Gdańsku

Infrastruktura

Kolej ma pomóc w rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu

Infrastruktura

Kolej ma pomóc w rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu

pr, Rynek Infrastruktury 06 października 2014

Zobacz również:

Hawr: Będą duże inwestycje w terminale kontenerowe

Infrastruktura

Hawr: Będą duże inwestycje w terminale kontenerowe

Roman Czubiński 27 sierpnia 2022

Kołobrzeg przebudowuje linię kolejową do portu [zdjęcia]

Fotorelacje

Pół miliarda złotych na poprawę kolei do portów w Szczecinie i Świnoujściu

Biznes

Stacja Gdynia Port idzie do modernizacji

Biznes

Są umowy na nowe tory do portu w Gdańsku

Infrastruktura

Kolej ma pomóc w rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu

Infrastruktura

Kolej ma pomóc w rozwoju portów w Szczecinie i Świnoujściu

pr, Rynek Infrastruktury 06 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5