Partnerzy serwisu:
Biznes

Długa droga do usamorządowienia SKM Trójmiasto?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
11-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Długa droga do usamorządowienia SKM Trójmiasto?
Wygląda na to, że wszystkie strony – samorządy, przewoźnik i właściciel – są zainteresowane komunalizacją spółki PKP SKM w Trójmieście. – Dzięki temu SKM-ka lepiej by się zintegrowała z całym systemem metropolitarnym – mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Problem w tym, że samorządy nie mają wystarczających środków na odkupienie udziałów, a PKP SA nie chce iść na ustępstwa.

– Cały czas zabiegamy, aby kapitałowo przejąć Szybką Kolej Miejską – deklaruje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. Jak dodaje, sprzyjałoby to planom integracji, rozbudowy i podnoszeniu jakości taboru, który teraz odstaje od tego, co oferuje komunikacja miejska. – Trzeba zaoferować produkt wyższej jakości – mówi Adamowicz.

Pozytywnie o koncepcji wypowiadają się też władze spółki PKP SKM Trójmiasto. – My, jako zarząd, już dawno temu określiliśmy w swoich strategiach, że jesteśmy za usamorządowieniem. Wejście w ostatnich latach przez samorządy kapitałowo do naszej spółki świadczy też, że tego chcemy. My, jako zarząd, jesteśmy wykonawcą woli właścicielskiej, a ona jest taka, żeby przeprowadzić usamorządowienie – mówi Maciej Lignowski, prezes PKP SKM w Trójmieście.

Jakie korzyści z punktu widzenia przewoźnika niesie proces komunalizacji? – Usamorządowienie spółki SKM na pewno nie będzie dla nas, ani dla władz lokalnych utrudnieniem. Prawda jest taka, że właściwie przygotowany i poprowadzony proces usamorządowienia oznacza sukces, co pokazują przykłady Kolei Mazowieckich, Dolnośląskich czy Wielkopolskich. My obsługujemy naszymi pociągami obszar naszego województwa, jesteśmy przewoźnikiem typowo aglomeracyjnym z funkcją regionalną. Z jednej strony usamorządowienie daje nam uporządkowanie struktury właścicielskiej. Z drugiej strony, jeśli będziemy podmiotem wewnętrznym, to odpada kwestia ewentualnych przetargów na wykonywanie przewozów – mówi Lignowski.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Tabor i technika

Struk: Newagowi udało się dostarczyć Impulsy dla Pomorza na czas

Tabor i technika

Nowe Impulsy 2 na testach w SKM Trójmiasto. Kiedy zabiorą pasażerów?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Michał Szymajda 23 sierpnia 2023

Zobacz również:

Nowe, regionalne pociągi w SKM Trójmiasto [zdjęcia]

Tabor i technika

Struk: Newagowi udało się dostarczyć Impulsy dla Pomorza na czas

Tabor i technika

Nowe Impulsy 2 na testach w SKM Trójmiasto. Kiedy zabiorą pasażerów?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Tabor i technika

Kiedy SKM Trójmiasto pożegna najstarsze EN57?

Michał Szymajda 23 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5