Partnerzy serwisu:
Biznes

Dlaczego CTL inwestuje w terminale?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
07-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CTL Logistics

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Dlaczego CTL inwestuje w terminale?
CTL Logistics jest największym polskim przewoźnikiem prywatnym. Jego atutem jest transport przez wschodnią granicę towarów pochodzących m.in. z Rosji, Białorusi i Ukrainy.

– Już dzisiaj obsługujemy na tych kierunkach najwięcej towarów spośród wszystkich prywatnych operatorów kolejowych. Do przeładunku wykorzystujemy nasze terminale, jak również instalacje należące do kolei  narodowych czy partnerów białoruskich – mówi Marcin Ścisło, dyrektor rynków wschodnich CTL Logistics. CTL Logistics realizuje przewozy wszelkiego rodzaju towarów, począwszy od węgla, kamienia czy paliw alternatywnych, a kończąc na chemikaliach, paliwach lub gazach. Przy tak zróżnicowanych produktach procesy przeładunkowe muszą odbywać się na wyspecjalizowanych terminalach, a ich przewóz, włączając w to stosowane procedury celne, dostosowany jest do wymagań nawet najbardziej wymagających klientów.

– To ostatnie zagadnienie stanowi bardzo ważne ogniwo w całym łańcuchu logistycznym, przy czym jednoczesna możliwość doraźnego magazynowania przewożonych towarów daje nam kolejną przewagę – organizowania składów całopociągowych. Właśnie dlatego inwestujemy bezpośrednio w infrastrukturę związaną ze wspomaganiem transportu kolejowego również poza granicami kraju, m.in. na Białorusi. CTL jest współwłaścicielem jednej z najnowocześniejszych instalacji, tzn. terminalu zlokalizowanego w Bakunach na przejściu granicznym Kuźnica Białostocka/Bruzgi. Jak informuje Marcin Ścisło, powierzchnia terminalu służącego przeładunkom i składowaniu towarów importowanych właśnie ze wschodu liczy 38 hektarów.

– To pierwszy terminal utworzony przez prywatnego operatora. Postrzegamy go jako strategiczny punkt w kontekście importu z Rosji. Możemy oferować usługi przeładunkowe, magazynowania, a także dystrybucyjne, co znacznie podwyższa naszą konkurencyjność. Trzeba pamiętać, że należące do kolei białoruskiej terminale nie posiadają w zasadzie możliwości składowania, ograniczając swą ofertę do przeładunku towarów w systemie wagon – wagon. W istocie terminal w Bakunach to unikalne i wszechstronne rozwiązanie problemów na styku dwóch różnych systemów kolejowych dla naszych klientów, zwłaszcza partnerów rosyjskich, a zainteresowanie oraz liczba zamówień systematycznie rośnie – mówi Marcin Ścisło.

Towary, jakie obecnie obsługuje terminal, to węgiel, drewno i paliwa alternatywne. Bocznica przeładunkowa posiada układ torowy 1520 mm (tzw. szeroki tor, występujący w państwach WNP) oraz 1435 mm (standard europejski UIC) o długości 300 m, powierzchnię rozładunkową 300 m x 36 m i utwardzony plac składowy.

– Zaczęliśmy w niego inwestować w 2010 r., a prace zakończymy z końcem 2013 r. Obecnie przeładowujemy około 50 tys. ton miesięcznie. Docelowa zdolność przeładunkowa wyniesie 100 tys. ton miesięcznie, a przewidywana zdolność magazynowa (tj. składowa) – 150 tys. ton węgla/kamienia w skali miesięcznej – informuje Ścisło.

– Terminal ma dla nas kluczowy charakter, bo łączy transport wschodni z obsługą transportową CTL w kraju i na zachodzie Europy. Możemy bezproblemowo odbierać towar pochodzący ze wschodu, załadowywać go na nasze wagony i wysyłać dalej do klientów w głąb Polski czy w inne wskazane przez klienta miejsce – informuje Ścisło, dopowiadając, że dzięki inwestycji na Białorusi udało się wreszcie na tym kierunku usprawnić kolejowy ruch towarowy. – Rosja, Białoruś i Kazachstan posiadają unię celną, która znacznie ułatwia transport pomiędzy tymi krajami. Dzięki temu rosyjskim kompaniom węglowym jest łatwiej wysłać towar na Białoruś i prowadzić dystrybucję na zachód od granicy za Bugiem. Terminal jest korzystny dla Rosjan, ale także dla nas, bo nie ma tu ograniczeń przewozowych, jakie posiadają terminale po polskiej stronie granicy dla prywatnych przewoźników – tłumaczy Ścisło.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tim Hollaway dołączył do zarządu CTL Logistics

Biznes

Tim Hollaway dołączył do zarządu CTL Logistics

Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2016

Przewozy biomasy

Infrastruktura

Przewozy biomasy

CTL Logistics 17 grudnia 2012

Ekspresowy przetarg na naprawy cystren CTL

Tabor i technika

Ekspresowy przetarg na naprawy cystren CTL

Rynek Kolejowy 03 stycznia 2013

CTL Logistics Liderem Transportu Szynowego 2012

Biznes

CTL Logistics Liderem Transportu Szynowego 2012

CTL Logistics 07 stycznia 2013

Przewozy intermodalne oczkiem w głowie CTL

Infrastruktura

Przewozy intermodalne oczkiem w głowie CTL

CTL Logistics 07 stycznia 2013

Grupa CTL Logistics z nowymi kontraktami

Warte uwagi

Grupa CTL Logistics z nowymi kontraktami

CTL Logistics 27 stycznia 2014

Zobacz również:

Tim Hollaway dołączył do zarządu CTL Logistics

Biznes

Tim Hollaway dołączył do zarządu CTL Logistics

Rynek Kolejowy 06 kwietnia 2016

Przewozy biomasy

Infrastruktura

Przewozy biomasy

CTL Logistics 17 grudnia 2012

Ekspresowy przetarg na naprawy cystren CTL

Tabor i technika

Ekspresowy przetarg na naprawy cystren CTL

Rynek Kolejowy 03 stycznia 2013

CTL Logistics Liderem Transportu Szynowego 2012

Biznes

CTL Logistics Liderem Transportu Szynowego 2012

CTL Logistics 07 stycznia 2013

Przewozy intermodalne oczkiem w głowie CTL

Infrastruktura

Przewozy intermodalne oczkiem w głowie CTL

CTL Logistics 07 stycznia 2013

Grupa CTL Logistics z nowymi kontraktami

Warte uwagi

Grupa CTL Logistics z nowymi kontraktami

CTL Logistics 27 stycznia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5