Ze wzrostem na poziomie 9 procent w porównaniu z rokiem 2010, pierwszy kwartał tego roku okazał się dużym sukcesem dla DB Schenker Rail, operatora kolejowych przewozów towarowych należącego do niemieckiego przewoźnika narodowego Deutsche Bahn.
– W przychodach DB Schenker Rail osiągnął wzrost o 11 procent w porównaniu do pierwszego kwartału 2010 roku. Kontynuujemy trend z poprzedniego roku i osiągnęliśmy znaczne zyski, szczególnie w sektorach przewozu węgla i stali, intermodalnym, przemysłu chemicznego i samochodowego – powiedział w środę dr Karl-Friedrich Rausch, członek zarządu DB Mobility Logistics AG, na targach "Transport i Logistyka 2011” w Monachium.
DB Schenker Rail działa w sumie w 17 krajach europejskich, obsługując przewozy za pośrednictwem własnych spółek, kooperantów oraz spółki joint venture. DB Schenker Rail jest największym w Europie operatorem kolejowych przewozów towarowych, z zatrudnieniem na poziomie 32,6 tys. pracowników i z flotą liczącą 3,4 tys. lokomotyw i 109 tys. samochodów. Każdego dnia firma uruchamia ok. 5100 pociągów towarowych między Hiszpanią i Rosją oraz Skandynawią i Bosforem. Niemiecki oddział DB Schenker Rail Deutschland zatrudnia 18,7 tys. pracowników, a udział w rynku transportu towarów koleją w Niemczech wynosi ponad 75 procent.
Około 60 procent dostaw DB Schenker Rail to transport międzynarodowy - przecinający przynajmniej jedną granicę państwową. Udział w europejskim rynku kolejowych przewozów towarów tej firmy wzrósł do 26 procent w 2010 roku. Docelowo spółka chce przejąć 30 procent rynku w Europie, inwestując ok. 400 mln euro rocznie.
– Nasze szanse są w Europie - a my chcemy je w pełni wykorzystać. Chcemy być dla naszych klientów pierwszym wyborem w Europie, jeśli chodzi o transport towarów koleją. W 2011 r., będziemy nadal rozwijać nasze przewozy między Niemcami i Francją, między Polską a Wielką Brytanią, a także między Francją i Hiszpanią. Aby to zrobić, będziemy konsekwentnie ulepszać nasz system produkcji na niemieckim i europejskim rynku oraz zwiększać elastyczność – powiedział dr Alexander Hedderich, dyrektor generalny DB Schenker Rail. – W procesie tym ładunek jednego wagonu jest trzonem kolejowych przewozów towarowych w Europie. Ten segment będziemy dalej wzmacniać, aby jeszcze lepiej sprostać zapotrzebowaniu naszych międzynarodowych klientów – wyjaśnił.