Wspólne produkty kolei polskich i niemieckich już są i funkcjonują z powodzeniem na rynku przewozów międzynarodowych od kilku lat. Teraz pora na wspólny marketing. Na mocy umowy podpisanej 14 lipca w Warszawie powołano Zespół marketingowy, złożony z przedstawicieli obydwu firm.
Pracownicy Zespołu będą zajmowali się rozwojem i promocją produktów powstających wyniku współpracy DB Fernverkehr i PKP Intercity – do tej grupy zaliczają się np. pociągi BWE. Nikolaus Breuel prezes zarządu DB Fernverkehr oraz Krzysztof Celiński prezes zarządu PKP Intercity SA, zgodnie podkreślali podczas dyskusji towarzyszącej podpisaniu umowy, że podjęcie wspólnych działań handlowych i promocyjnych rozpoczyna nową erę w relacjach pomiędzy firmami. Wykorzystanie unikalnej wiedzy obydwu przewoźników o rodzimych rynkach kolejowych przewozów pasażerskich ma przełożyć się na większą atrakcyjność ofert podróżowania pociągiem pomiędzy Niemcami a Polską. W pierwszym okresie działalności siedzibą wspólnego biura marketingu będzie Berlin a następnie Warszawa.

* Nikolas Breuel - prezes DB Fernverkehr i Krzysztof Celiński - prezes PKP Intercity (fot. PKP Intercity).