NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

DB chce nałożenia dodatkowego podatku na drogową konkurencję

| Artur Bogdanowicz 22.04.2015 119

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-04-22 08:55:15 Autor: jaybee
---.dynamic.chello.pl
Pojdzmy inna droga.
PLK powinna byc jednostka budzetowa jak GDDKiA, a nie spolka prawa handlowego.
2015-04-22 09:21:27 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Nie cała niemiecka kolej traci, nastąpił jedynie nieznaczny spadek w przewozach dalekobieżnych przy dużym wzroście w aglomeracyjnych co w sumie dało jednak ogólny wzrost w 2014.
2015-04-22 09:25:27 Autor: Kflik
---.60.129.178
Podatki to zło.

Zamiast domagać się podatków dla innych, państwo powinno zwiększyć nakłady na infrastrukturę drogową.

Czyżby się bali, że jadący 100km/h autobusik będzie konkurencją dla ICE? :P
2015-04-22 09:28:38 Autor: miś uszatek
---.poz1.cyber-cafe.pl
A kiedy ktoś nałoży dodatkowy podatek na nie-polskie busy i inne badziewne busiarstwo w wydaniu arona?
2015-04-22 10:23:42 Autor: Kflik
---.60.129.178
a może powinno ich się dotowac a nie opodatkować?

Pełnią wazniejszą rolę społeczną niż kolej - oferują wiele połączeń gdzie kolei nie ma.
Jednoczesnie jesli zaoferuje sie im dotacje tam gdzie kolei nie ma - to łatwiej będzie doprowadzić do sytuacji, że nie będą dublować kolei.

Oczywiście na to pewnie nie ma kasy - więc trzeba się cieszyć z tego co jest....i nie komplikować jeszcze bardziej sytuacji transportowej kraju przez kolejne obciążenia podatkowe.

Jeśli już to kolei trzeba pomóc.
Dlaczego jak przewoźnik uruchamia, komercyjnie, pociąg Czestochowa - Katowice - Zakopane to musi płacić za dostep do infrastruktury? Rozumiem na CMK, ale na takiej linii? ABSURD. Powinno się cieszyć, że ktokolwiek chce jeździć a nie utrudniać mu życie.

Zasady pobierania opłat przez PLK, zasady prawne dotyczace PLK, ich forma prawna, katastrofalny stan infry na wielu liniach i próba oszczędzania przez likwidację części połączeń (cos co nie ma szans dac oszczędności w dłuższym czasie) - to zabija kolej w tym kraju i POWODUJE, że pojawiają się busy dublujące kolej.
2015-04-22 12:15:30 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
A tymczasem w POlsce dowieziono kruszywo z Gdańska do byłej FSO w Warszawie (na potrzeby zawodów żużlowych) - 154 TIRanozaurami zamiast koleją. Firma transportowa zarobiła, a POdatnik zapłaci za zrujnowaną nawierzchnię
2015-04-22 12:24:40 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Autobus konkuruje cenowo.
Jeżeli komuś się totalnie nie spieszy to np. z Kolonii do Frankfurtu pociąg jedzie godzinę z groszami - ale cena to 70 euro.
Jest oczywiście tańszy wolniejszy pociąg - jedzie 2 godziny - 47 euro z przesiadką

natomiast autobus jedzie 2,5 godziny ale cena na dziś to max 21 euro
2015-04-22 13:02:36 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pruska mentalność w Reichu ciągle żywa..
2015-04-22 13:23:29 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Natomiast POlska mentalność nakazywałaby oczywiście "Narodowemu" przewoźnikowi kolejowemu przystąpić do konkurencji z przewoźnikami drogowymi - oczywiście poprzez uruchamianie własnych POłączeń gumobusowych.
2015-04-22 13:25:23 Autor: DS
---.gegenbauer.de
Glownie chodzi oto, aby autobusy placily oplaty za autostrady.
Jak na razie od kilku lat placa tylko samochody powyzej 7,5 Ton, tzw. TIR-y, jednak autobusy sa zwolnione z calkowitych oplat i uzywaja autostrady jak samochody osobowe bezplatnie.
2015-04-22 19:24:23 Autor: do DS
---.adsl.alicedsl.de
Kolego opłatę za korzystanie z autostrady płacą tylko pojazdy ciężarowe o ciężarze powyżej 12 ton.
2015-04-22 20:31:04 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
no i słusznie autobusy nie płacą za autostrady, bo ich udział w niszczeniu dróg jest znikomy - są dużo lżejsze od ciężarówek.
2015-04-22 20:32:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ Tomek Janiszewski - jasne, ty tęsknisz za czasami gdy u nas było jedno wielkie PKP i z Warszawy do Krakowa musiałeś płacić 100 zł, a jak chciałeś taniej, to mogłeś sobie jechać z przesiadką w Radomiu albo Jelczem z PKSu 6 godzin
2015-04-23 06:54:19 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Jeśli w Reichu chcą promować kolej kosztem avtobusow i samochodów, to idealnym wzorcem do naśladowania jest II RP:
-prywatne autobusy znacjonalizowane przez PKP
-drogi asfaltowe o łącznej długości 1.000 km
-1 automobil na 1000 mieszkańców
-benzyna 2x droższa niż dziś
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5