Nie było zaskoczeń – najchętniej czytane teksty na portalu „Rynku Kolejowego” w ubiegłym roku dotyczyły Pendolino. Zainteresowanie Czytelników wzbudzały też inne działania PKP Intercity – powrót w Bieszczady i zakup pociągów Dart Pesy.
W 2012 roku najchętniej czytanym artykułem na portalu była wiadomość o zimnej podróży posła Godsona z Łodzi do Warszawy. W 2013 roku najwięcej osób przeczytało opublikowany przez nas wykaz 2 tys. km linii kolejowych, które PKP PLK postanowiła wyłączyć z eksploatacji. Miniony rok upłynął pod znakiem Pendolino.
Spośród dwudziestu najchętniej czytanych tekstów w 2014 roku, dokładnie połowa bezpośrednio dotyczyła ED250. Najchętniej czytanym artykułem – i to w całej historii portalu – został podany przez nas rozkład jazdy EIC Premium (rozkład ten jeszcze nie obowiązuje, bo przewoźnik nie odebrał wszystkich pociągów – przyp. JM). To również najchętniej komentowany w ubiegłym roku tekst. W historii portalu więcej komentarzy pojawiło się tylko pod informacją o katastrofie w Szczekocinach oraz pod wypowiedzią prezesa PKP SA Jakuba Karnowskiego, który stwierdził że budowa linii kolejowych jest nieopłacalna.
Drugim najchętniej czytanym tekstem A.D.2014 była nasza relacja na żywo z wprowadzania nowoczesnych pociągów Alstomu do eksploatacji. Przypomnijmy – dzięki korespondentom w całym kraju (zarówno na dworcach, jak i w pociągach) od godziny 6 do 23 przedstawialiśmy dla was wszystkie najważniejsze i najciekawsze informacje z debiutu nowej oferty. Pisaliśmy o frekwencji, wrażeniach pierwszych pasażerów, komentarzach mediów, drobnych awariach, czy pierwszej wypisanej karze za brak biletu w wysokości 650 złotych, którą zapłacił dziennikarz Wirtualnej Polski, mający bilet na następny dzień.
Na trzecim miejscu (i siódmym w historii portalu) uplasowała się informacja o wygraniu przez Pesę przetargu na dostawę dwudziestu pociągów dla PKP Intercity. To ma być start nowej platformy Dart i przełom dla bydgoskiego producenta – pociągi z tej platformy mają w przyszłości osiągać prędkości powyżej 200 km/h w ruchu planowanym i tym samym wejścia w segment Kolei Dużych Prędkości.
Równie chętnie w ubiegłym roku czytaliście o powrocie PKP Intercity w Bieszczady oraz o montażu najnowocześniejszego w kraju rozjazdu w Grodzisku Mazowieckim. No i oczywiście o Pendolino – o tym, że zatrzyma się we Włoszczowie i w Lublińcu, o tym, że według PKP Intercity jest zardzewiałe, o tym, że przewoźnik zapłacił Alstomowi „z góry” a nie odebrał pociągów, o tym, że składy wagonowe pojadą szybciej niż EIC Premium… to był emocjonujący rok. Dziękuję, że byliście z nami.
A co dalej? Znając kolejarzy przypuszczam, że w roku 2015 emocji i zaskakujących informacji też nie zabraknie. Zarówno Czytelnikom, jak i uczestnikom rynku oraz Redakcji życzę w nim przede wszystkim samych dobrych wiadomości.
Najchętniej czytane artykuły w 2014 roku: