Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy pociągi PKP Intercity zatrzymają się w Radomiu także poza główną stacją?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy pociągi PKP Intercity zatrzymają się w Radomiu także poza główną stacją?
Fot. ms, rynek-kolejowyRadom Główny
W ostatnich miesiącach, w związku z modernizacją linii nr 8, w Radomiu obrodziło w przystanki osobowe. Radomski poseł Konrad Frysztak chciał zachęcić PKP Intercity do postoju przy nowych peronach w mieście.

Poseł Frysztak, aktywny w sprawach kolejowych dotyczących Radomszczyzny, pytał o szanse na to, by pociągi spółki PKP Intercity zatrzymywały się nie tylko w Radomiu Głównym (stacja nosi taką nazwę od niedawna), ale też na stacji Radom Gołębiów. Poseł argumentuje, że stacja ta jest zlokalizowana na granicy dwóch radomskich osiedli: Gołębiów oraz Nad Potokiem, że w pobliżu powstała najnowocześniejsza w mazowieckim hala sportowo-widowiskowa i że w trakcie budowy jest stadion piłkarski.

Pomysł "oczywisty"

– Dlatego oczywistym wydaje się to, aby pociągi PKP Intercity (…) zatrzymywały się na stacji Radom Gołębiów. Zwracam się zatem do Pana Ministra z uprzejmą prośbą o uwzględnienie tego przystanku przy okazji najbliższej zmiany rozkładu jazdy – pisze poseł i posuwa się dalej.

– Gdyby zaś podlegli panu ministrowi urzędnicy widzieli przeszkody co do ulokowania takiego przystanku obowiązkowego dla wszystkich pociągów, zwracam szczególną uwagę na fakt, iż po oddaniu do użytku Portu Lotniczego Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku (w roku 2023), wszystkie pociągi będą zatrzymywać się na przystanku Radom Zachodni, która to inwestycja jest realizowana wspólnie z miastem Radom i zakończy się w roku 2024 – dodał.

– Informuję, że zatrzymania pociągów dalekobieżnych na innych niż główne stacje/przystanki osobowe w danej miejscowości mają uzasadnienie tylko w określonych przypadkach, np. na końcówkach tras, gdzie wydłużenie czasu przejazdu ma marginalne znaczenie dla większości podróżnych bądź w miejscach, w których układ linii kolejowych uniemożliwia lub mocno utrudnia zatrzymywanie przelotowych pociągów na głównej stacji w mieście, albo tam, gdzie główna stacja jest znacznie oddalona od centrum miejscowości – wyjaśnił obszernie wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Radom Gołębiów niekoniecznie, ale...

Andrzej Bittel przypomina, że istnieją większe miasta, w których pociągi uruchamiane przez PKP Intercity zatrzymują się tylko na jednej stacji np. Poznaniu czy Katowicach. Tymczasem Radom Gołębiów zlokalizowany jest w odległości 3,5 km od stacji Radom Główny i nie zapewnia skomunikowań z połączeniami w innych kierunkach. Przedstawiciel resortu zwraca też uwagę, że 200 metrowy peron może być za krótki dla dwóch połączonych Flirtów (w takim zestawieniu pociągi po tej linii nie kursują), albo pociągiem złożonym z lokomotywy i maksymalnie 7-8 wagonów.

– Ewentualny dodatkowy ich postój spowoduje wydłużenie czasu podróży dla kilku tysięcy pasażerów dziennie, przy minimalnych korzyściach dla mieszkańców Radomia – zaznacza trafnie wiceminister. Wiceminister przyznaje jednak, że rozważane jest docelowo wprowadzenie postojów pociągów PKP Intercity w innych częściach miasta, np. na stacjach Radom Wschodni i Radom Północ celem m.in. zwiększenia dostępności do Portu Lotniczego. Te perony również mają 200 metrów. Czy konieczna będzie ich wydłużanie?
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5