NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Czy PKP SA zrealizowały swoją dwuletnią strategię?

| Rynek Kolejowy/Puls Biznesu/CZT 19.08.2015 94

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-08-19 16:11:37 Autor: Hmmmm
---.play-internet.pl
No tak same sukcesy
2015-08-19 16:38:30 Autor: kolejarz3
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Jakub Karnowski zapowiada prezentację nowej strategii Grupy PKP we wrześniu".
Miejmy nadzieję, że do tej strategii nie dojdzie, bo po 25 października kolegę Karnowskiego i jego kumpli pogonią z tych stołków, [Admin: zmoderowano]
2015-08-19 16:57:51 Autor: mnb
---.10.5.123
@kolejarz3:

Bez znaczenia. Jak przyjdzie ktoś od Polaczka czy Tchórzewskiego i obstawi to wszystko związkowcami to będzie lepiej? Dla niektórych na pewno ale czy dla kolei?

Skoro bankomaty pospłacały długi to chwała im za to. Teraz ostatecznie rozwiązać PKP SA i uwolnić cały rynek od tego zbędnego balastu biurokratów (wszystko jedno czy starej czy nowej daty).
2015-08-19 17:10:35 Autor: R
---.play-internet.pl
Jako pracownik jednej ze spółek z Grupy nie mogę pominąć niewątpliwego sukcesu Pana Karnowskiego. Jest nim ogromna ilość dyrektorów biur, zarządzających, regionalnych itd. Doszliśmy do sytuacji, gdzie mamy więcej osób wydających polecenia niż tych, którzy je wykonują. Znam Biura, gdzie jest dwóch dyrektorów i jedna pracownica.
2015-08-19 17:13:26 Autor: Iii.
---.opera-mini.net
Na pewno prywatna kieszeń Karnowskiego dobrze zyskała - inaczej by mikrofiremki dla bezczelnego, cwanego ominięcia ustawy kominowej nie otwieral. Ani on ani jego koleżkowie z zarządów pekapowskich spolek. To się nazywa szacunek do budzetu spolki akcyjnej Skarbu Państwa...
2015-08-19 17:31:52 Autor: ola
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
SKOMUNIKOWANIA tylko o tyle proszę, aby nie było sytuacji kiedy rozkład proponuje 5-10min na przesiadkę, ale przy spóźnieniu pociągu Kliencie radź sobie sam, bo to był ZenonKolej, a drugi pociąg AntekKolej... Niech te wszystkie spółeczki nauczą się współpracy. RAZ tylko PR zapewniły mi transport najbliższym TLK, tylko dlatego iż miałam bilety PR wykupione na całą trasę... Inaczej bym została w POZ z jednym nieaktualnym biletem IC z widokiem na kolejny zakup biletu...
2015-08-19 19:11:07 Autor: to ja
---.agg2.kln.lmk-mlw.eircom.net
Sądząc po komentarzach to sami znawcy kolejnictwa się wypowiedzieli. Mam takie nieodparte wrażenie, że wcześniej przed "bankomatami" też takie lub podobne komentarze pisaliście. Kolejarze już rządzili i to nie 3 czy 4 lata tylko kilkadziesiąt. Dajmy "bankomatom" jeszcze trochę czasu by było po czym ich oceniać. I tylko ktoś ślepy lub zawodowy maruda nie zauważy jak kolej się zmienia, co nie znaczy, że nie ma już żadnych problemów.
2015-08-19 19:22:52 Autor: dyrektor biura
---.play-internet.pl
Jestem Dyrektorem Biura w PKP można mi zadawać pytania. Chętnie odpowiem.

Żeby nie było to na początek powiem, że dyrektorem zostałem bezpośrednio po liceum i utrzymałem to stanowisko do dzisiaj tak już ponad 40 lat będzie.
2015-08-19 20:17:55 Autor: sid vicious
---.dynamic.mm.pl
Na zdjęciu moje ulubione logo,które jest wytłumaczeniem,dlaczego kolejarze noszą wąsy.
2015-08-19 21:30:20 Autor: a to nie ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@to ja
Pan/ Pani raczy żartować. Karnowski jest prezesem PKP SA 3,5 roku, w tym czasie firmy takie jak CVC kupują firmę ja reformują i z zyskiem sprzedają. A działanie PKP SA bazuje na takich wzorcach - przecież PKP Energetyka jest prywatyzowana, anie zamieniana na spółkę córkę perełkę. Nie da się ukryć, że Karnowski jest znacznie gorszy niż jego poprzednicy. A to nie jest takie proste - być gorszym.
2015-08-19 21:38:26 Autor: kk
---.dynamic.chello.pl
@ to ja - przed bankomatami komentarze byly inne. Niewatpliwa przewage nad kolejarzami maja bankomaty w sposobie zawlaszczenia kolei. Tu zostali mistrzami swiata. Mam yu na mysli to co w kilku slowach zawarl @R
2015-08-19 21:40:03 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
Czyli jak mam rozumieć dzięki sprzedaży PKP Energetyki wyrobili 150% normy ;-)
A następna strategia będzie pewnie zakładać prywatyzację Intercity i PKP Informatyki. Tylko, że po nich chwilowe zastrzyki gotówki się skończą, a stałych dochodów innych spółek na utrzymanie PLK nie będzie.
Ale na szczęście realizacja tych planów zostanie przerwana po 25X prawdopodobnie wraz z kadencją zarządu PKP...
2015-08-19 22:05:27 Autor: Psazer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Autor: to ja
Ja nie załapałem się na skomunikowanie z Poznania bo PR nie zezwolił by pociąg czekał 8 min ale IC zamówiło mi TAX i 80 km auto wiozło nas pod dom :), dbaj o swoje IC daje TAXI.
Dziwne bo to pociag nie czekał na nas.
2015-08-20 01:17:37 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
37 milionów pasażerów w całej Polsce przez 2 lata? Koleje Mazowieckie i warszawska SKM pękną ze śmiechu xD
2015-08-20 08:02:17 Autor: Harry
---.153.102.250
Oczywiście wzmocnione siły piarowskie PKP S.A. pod wodzą dawnych dziennikarzy dużej stacji będą wieścić same sukcesy. Warto zwrócić uwagę na spadek przychodów, wzrost kosztów, stratę na działalności operacyjnej. Oznacza, to nie mniej ni więcej, że sposób uprawiania biznesu przez tę ekipę jest nieefektywny. Zaś zmniejszenie zadłużenia jest rezultatem tylko i wyłącznie wyprzedaży „sreber rodowych” PKP, a nie zaś wynikiem geniuszu menedżerskiego obecnej ekipy.

Warto spojrzeć na wyniki IC, wgłębić się w sytuację taborową tej spółki - pożyczającej wagony i prowadzącej pociągi zastępczymi lokomotywami, często towarowymi. Czy tak powinien wyglądać narodowy przewoźnik pod koniec największego w historii programu modernizacji taboru?

Jeszcze większy problem to PLK – inwestycje idą siłą inercji nadanej w latach 2009-2012, gdy rozpisywano przetargi, podpisywano umowy i ruszano z robotą. Najbardziej gorące fotele to prezes odpowiedzialny za inwestycje i dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji. Ciągłe zmiany struktury, nowi ludzie w eleganckich garniturach nie przyniosą spodziewanego efektu, gdy nie ma się bladego pojęcia o robocie.

Pragnę obwieścić, że mija drugi rok nowej perspektywy, a wydatki na lata 2014 -2020 nawet nie zostały ruszone, brak przetargów, nie wiadomo kiedy będą? Ten temat jest skrzętnie omijany w narracji prezesa PKP.

Szkoda tylko takiej masy fachowców, których wiedza, doświadczenie i kolejowa pasja zostały zniweczone.

Harry
2015-08-20 09:40:38 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
W przedmiocie obsadzania stanowisk ( LEWUSAMI ) w radach nadzorczych i zarządach spółek kolejowych TAK
2015-08-20 11:23:49 Autor: ?
---.g-net.pl
Czemu komentarz z tym linkiem zniknął?

http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/strategia-pkp-sa-rezultaty-po-2-latach
2015-08-20 11:56:44 Autor: Reforma PKP
---.adsl.inetia.pl
To, że pieniądze z nowej perspektywy UE nie są wykorzystywane może mieć na celu przerzucenie jak najwięcej na drogi. Ale zobaczymy. Może to chwilowy zastój.
2015-08-20 15:46:32 Autor: Gość1980
---.211.185.41
Czy jeden z autorów raportu nie jest przypadkiem spokrewniony z głównym medialnym krytykiem prywatyzacji, Jerzym Polaczkiem z PiSu?

A drugi, Warsewicz były prezes intercity z czasów pis który, jak piszą na forach kolejowych ludzie pamiętający 2006 do zarządu kolejowej spółki trafił prosto z pracy w firmie zajmującej się produkcja i sprzedażą drewnianych kapliczek, a wcześniej szlifował kompetencje w firmie zajmującej się nasionami?

I to są eksperci?
2015-08-20 17:10:20 Autor: pracownik po technikum kolejowym
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niestety nieszczęściem kolei jest to, że na kolej przyjmowani są ludzie mający mniej niż zero pojęcia o niej. Dotyczy to w szczególności kadry kierowniczej, ale nie tylko. Na stanowiska tzw. robotnicze przyjmowani są tacy sami ludzie, przykład na nosiworów lub kowali, którzy po 3 miesięcznym kursie już są wielkimi "fahofcami" kolejowymi. Ale to są skutki zlikwidowania szkół kolejowych, które przygotowywały wyspecjalizowaną kadrę do pracy na kolei.
2015-08-20 22:50:42 Autor: Jan Smuga
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szanowne "Bankomaty". A o ile wzrosło nowe zadłużenie grupy PKP w prywatnych bankach?
2015-08-20 23:47:26 Autor: Głos z USA
---.adsl.inetia.pl
U nas w USA to juz dawno ludzie by ich rozliczyli, prokuratorzy zajeli konta a gangsterzy poszli do paki.
w PL jest ciemny narod, ktoremu mozna wszystko podsunac i oni to kupia. Kraj rzadzony przez kosciol i poplecznikow.
To taka Rosja w srodku Europy...
2015-08-20 23:57:42 Autor: Januszwarszawa
---.multimo.pl
O wiarygodności Warsewicza portal rynek-kolejowy już pisał:

Były prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz po raz kolejny powiedział dziś, że zakup Pendolino był pozbawiony sensu. Warto przypomnieć, kto przygotował to zamówienie, przekonał do niego polityków…i prognozował świetlaną przyszłość połączeń.

http://www.rynek-kolejowy.pl/53946/pendolino_to_zla_oferta_krotka_pamiec_czeslawa_warsewicza.htm

i tu
http://wyborcza.pl/politykaekstra/1,146855,18279901,Pendolino__czyli_Polska_w_ruinie.html
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5